sâmbătă, 6 mai 2023

#Fiction Monday (132) -
Thoughts about a prayer
Ganduri despre o rugaciune

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'ACCEPT'.




Since I read this little prayer for the first time, I told myself that it captures the
essence of a possible solution for sorting thoughts and reactions to the flow of energies
received from the surrounding space, from society, friends, family.
The changes are the only constant in our lives and facing them with grace is very important. Some are predictable, some are not. Some can be the engine of our own evolution, but
others can be our awakening, in changing the direction of our own path. Accepting the
existence of changes, I believe, it shapes our way of looking at the world, finding our own solutions to solve some blockages and becoming stronger in the face of the storms.
What I find very interesting is that, if I am prepared, from the moment of an unexpected
or bad situation occurs, the first thought generates the idea that I am encountering
a new lesson to solve, from which I have something to learn. So, looking at the changes
from this perspective, they can be managed more easily, with a little wisdom.





De cand am citit prima oara aceasta mica rugaciune, mi-am spus ca ea surprinde
esenta unei solutii posibile pentru trierea gandurilor si reactiilor fata de fluxul de
energii primit din spatiul inconjurator, de la societate, prieteni, familie.
Schimbarile sunt singura constanta a vietii noastre si a le face fata cu gratie este
foarte important. Unele sunt previzibile, altele nu. Unele pot fi motorul propriei
evolutii, altele insa pot fi trezirea noastra, in schimbarea directiei propriului drum.
Acceptarea existentei schimbarilor cred ca ne modeleaza modul de a privi lumea,
de a ne gasi propriile solutii de rezolvare a unor blocaje si de a deveni mai
puternici in fata furtunilor.
Ceea ce mi se pare foarte interesant este ca, daca sunt pregatita, din secunda in care
intervine o situatie neasteptata, neconvenabila, primul gand genereaza ideea ca
ma intersectez cu o noua lectie de rezolvat, din care am ceva de invatat.
Asa ca, privind schimbarile din aceasta perspectiva, ele se pot gestiona mai usor, cu
putina intelepciune.






Update:
Daniela mi-a destainuit ceea ce eu nu stiam, autorul rugaciunii, Reinhold Niebuhr.
Si am avut surpriza sa o descopar in integralitatea ei:




(traducere aproximativa...)

Update 2The "Serenity Prayer" discovered  on Natasha's blog.
                  
                    A beautiful addition...


#Fiction Monday (131) - The peeling experience




28 de comentarii:

  1. Ai dreptate - o rugaciune scurta si care ofera atata putere. Ne ofera mangaiere, atunci cand nu putem face nimic si forta atunci cand putem.
    Si ea, in sine, ne poate ajuta, pentru ca avem nevoie sa stim cand se poate si... cand nu.
    Puuup cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asta a fost ideea, chiar daca am exprimat-o cam stangaci.
      Astfel de idei au o alta forta si e bine sa le avem aliate, pentru cazuri de... forta majora!
      Pupici, draga Rux! Un final de saptamana placut! 😘❤️

      Ștergere
  2. Și mie-mi place nespus această rugăciune. (Îi aparține teologului Reinhold Niebuhr.)
    Și practic, este așa cum ai spus, esența acceptării planurilor lui Dumnezeu, chiar dacă de multe ori nu le înțelegem.
    "Facă-se voia Ta!..." Atât de simplu și totuși atât de greu.
    Îți mulțumesc și te îmbrățișez cu drag! Să ai un week-end binecuvântat! 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Daniela. Am introdus o completare. Asa am ajuns sa descopar intreaga rugaciune. Cred ca frumusetea este ca nici nu trebuie sa le intelegem. Doar sa credem ca totul se deruleaza spre binele nostru cel mai inalt. Chiar daca uneori poate fi si dureros si greu de crezut...
      Eu iti multumesc mult. Un final de saptamana binecuvantat!😘❤️

      Ștergere
  3. Cred ca rugăciunea aleasă de tine este un fragment dintr-una mai mare. Este foarte frumoasă, e ca și cum ai cere înțelepciune.
    Un weekend luminos cu bucurie să ai, Suzana dragă! 🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa si e. Am descoperit-o prin comentariul Danielei. Exact cam asa este. Intelepciunea alegerilor cred ca este poate cea mai importanta pentru viata noastra!
      Un weekend plin de bucurii, Dana draga!😘❤️

      Ștergere
  4. Furtunile nu se termnină niciodată. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar daca nu se termina, acalmiile dintre ele pot fi minunate!😊

      Ștergere
  5. Seninătate, curaj și înțelepciune !!!
    Eu am o mare aplecare către curiozitate, perseverență și o mare doză de a crede în bunătatea oamenilor... Îmi place schimbarea !... Îmi plac multe din rugăciunile descoperite pe internet, inclusiv cea prezentată de tine ! Mă ajută !
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se par trei cuvinte ce ne pot schimba complet felul de a gandi si deci de a fi. Seninatatea si intelepciunea pot genera echilibrul, ce in astfel de vremuri mi se pare vital. Imi pare bine ca ai spus ceea ce ai spus. Si sa ... nu-ti schimbi acest fel de a fi!
      Pupici! 😘❤️

      Ștergere
  6. Intelepciunea de a putea face diferenta... Piatra de incercare, altfel spus. 😊
    Cand situatiile neasteptate si neconvenabile vin una dupa alta, ca tsunami dupa tsunami, le poate face cineva fatza, cu adevarat?! 😊

    Imi place cum suna rugaciunea. Imi place mult imaginea "prelucrata" - foarte mult, adica. 😊
    Super duminica iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai putea spune si asa, piatra de incercare... Nu stiu cum ar fi un astfel de om in viata reala. Insa ma gandesc la echilibrul unei barci pe valuri si la antrenamentul pentru a-l realiza. Un om in echilibru, care isi foloseste cunoasterea si intuitia, care nu se da batut, care-si depaseste fricile...
      Imi pare bine ca am descoperit-o integral, o sa o si traduc complet. Nu am apucat inca.
      O duminica cat mai placuta, Diana draga. Pupici! 😘❤️

      Ștergere
  7. Yes, that's a wonderful pray and really sums it up.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A perfect prayer, good for our soul!
      Have a fine week, Brian!

      Ștergere
  8. Și eu cred că tema acestei rugăciuni renumite este înțelepciunea.
    Duminică frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce greu ajungem la ea. Insa este posibila calatoria!
      Seara frumoasa, Daurel! O saptamana cu spor!

      Ștergere
  9. frumoasa postarea ta, Suzana!Balsam pentru suflet.
    Citesc si eu rugaciunea si... ma duc la culcare, ca e trecut de 2 noaptea!
    Somn usor, pupci ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O am de multi ani, insa doar acum s-a inchis cumva cercul. Am aflat si cui i-a apartinut si cum arata in intregul ei. Mai trebuie sa pun si varianta tradusa. Multumesc mult pentru cuvinte, chiar este un "balsam pentru suflet".
      Te pup si o saptamana frumoasa! 😘❤️

      Ștergere
  10. Scurta si pofunda rugaciune. Doamne ajuta-ne!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa am simtit-o mereu. Uneori insa, spun sincer, cu acceptarile este atat de greu...
      Insa cand credem in inspiratiile generate de El, este atat de bine...
      Multumesc pentru vizita si gandul frumos! 😘❤️

      Ștergere
  11. Da, are multă esenţă rugăciunea asta, are profunzime şi mult sens, şi mie îmi place mult.
    Să îţi fie frumoasă săptămâna, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine m-a inspirat. Mi-am spus ca poate va inspira si pe voi!
      O saptamana minunata, Potecuta!
      😘❤️

      Ștergere
  12. Nu știam această rugăciune și îți mulțumesc!
    Mie îmi plac, în general, rugăciunile simple, care sunt ușor de reținut și pe care o poși adapta după nevoie.
    O seară frumoasă îți doresc! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac rugaciunile simple. Ele pot fi rostite asa cum sunt si mantrele.
      Imi pare bine ca ai descoperit ceva nou si poate util!
      Pupici! Seara frumoasa si tie! 😘❤️

      Ștergere
  13. Serenity prayer is so powerful and grounding. Every time I hear this I feel calm. Thank you for sharing, Suzana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. With pleasure, dear Vinitha! I love it too and now I discovered the whole variant.
      All the best to you! Hugs! 😘❤️

      Ștergere