sâmbătă, 29 aprilie 2023

#Fiction Monday (131) -
The peeling experience
Experienta decojirii

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'PEEL'.



Last year I received a medallion (pictured) made of orange peel.
And quickly, I peel a fruit, to see what I can do with it. I have not experienced drying
the peels in the oven until now, so I kind of messed it up, as you can see in the photo.
But I didn't lose my enthusiasm, even though I had proposed to myself that for this text
to make also a medallion. On another occasion...😊

But even if 'to peel' is a word that can send the thought to the cleaning of some vegetables
or fruits, it also seems to me the perfect metaphor for reaching our essence, after removing
the 'sheets' of our ignorance...




Am primit anul trecut un medalion (in imagine) realizat din coaja de portocala.
Si pe repede inainte decojesc un fruct, sa vad ce pot face si eu. Nu am experimentat
pana acum uscarea cojilor in cuptor,  asa ca am cam zbarcit-o, dupa cum puteti
vedea in poza. Insa nu mi-am pierdut entuziasmul, chiar daca imi propusesem
pentru acest text sa fac si eu un medalion. Cu alta ocazie...😊
Insa chiar daca 'a decoji' e un cuvant ce poate trimite gandul  la curatarea
unor legume sau fructe, mi se pare si metafora perfecta pentru ajungerea la
esenta noastra, dupa inlaturarea  'foilor'  nestiintei... 




The experience was worth it at least for this image...
Experienta a meritat cel putin pentru aceasta imagine...




#Fiction Monday (130) -  The lesson of the rain


16 comentarii:

  1. That's really interesting and pretty. I never thought of using the peelings for artsy things.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's a first time I received a creation from such a material. I've just discovered that it's not easy to use. It's a subject to explore.
      Have a fine week, Brian! Thank you!

      Ștergere
  2. Ahhh. foarte interesant!! Deci medalionul este pictat pe coaja de portocala. Hmmm.
    Pe cand nu erau tratate cojile (si deci puteam sta si eu langa portocale si sa le mai si mananc (la greu), imi placea sa usuc coji - dar le taiam un pic mai mari (nu genul acesta de decojire, cum ai facut in experiment). Taiam Capacul, apoi crestam in patru, sau ceva de gen, si decojeam. Si le lasam la uscat - miroseau tare frumos si se uscau frumos.
    Ma gandesc ca ai vrut sa le usuci mai repede si de aceea ai folosit cuptorul (asta imi aminteste de cand am facut eu margele si alte figurine din aluat :))).
    Oricum fotografia cu cojile a iesit foarte interesanta si.. apoi, cred ca vei putea face altceva cu ele :D - sigur iti va veni o idee.
    Puuuup :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut si portocale bio. Poate or fi mai bune, nu stiu. Nu prea imi dau seama cum s-a facut vopsirea, in cate straturi, insa pe acolo unde e imaginea nu realizezi ca s-a pictat pe potocala. Trebuia sa le usuc, asa mi s-a parut firesc, doar ca am apreciat gresit si acum arata si mai uscate ca ieri. Ideea a venit, insa constat ca se mai intaresc, asa ca le las. Par utile pentru... septembrie!
      Pupici, draga Rux! 😘❤️

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Cu lemnul, experientele mele sunt minime, asa ca aceasta comparatie o iau ca atare! :)

      Ștergere
  4. Îmi place negativul 😇👍
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi se pare ca vad tot felul de personaje pe acolo...
      Iar nuanta aia este deosebita!
      Pupici!😘❤️

      Ștergere
  5. Debe de ser complicado de realizar. por aquí hay una buena producción de naranjas y no había escuchado ninguna manualidad, relacionada con esta rica fruta.
    Feliz domingo. Besos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's always a time for starting a new craft. And I think all the materials are possible good, depending of the inventivity!
      Thank you Antonia! Have a beautiful week ahead! 😘❤️

      Ștergere
  6. El primer trozo parece un pájaro. A seguir en ello Suzana. Conseguiste buenos colores 😊
    Buen domingo. Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's a butterfly on a flower, in reality. I'm glad you liked it.
      Thank you Laura! Have a beautiful week! Hugs! 😘❤️

      Ștergere
  7. Dacă nu experimentăm nu aflăm lucruri noi. 😁
    O săptămână cu muuulte descoperiri interesante și cu bucurie să ai, Suzana dragă! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Evident, experimentarea este o solutie posibila pentru idei noi.
      Si de multe ori este si amuzanta...
      Multumesc pentru gand, draga Dana! Doar bucurii si inspiratii!😘❤️

      Ștergere
  8. That's the first time I am seeing a medallion made out of an orange peel. How creative!
    Have a wonderful week ahead, Suzana. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Could be an interesting material, but obviously not in my style...
      Thank you, Vinitha! I'm glad I discovered this ideea. It's fine!
      Have a fabulous week ahead!😘❤️

      Ștergere