duminică, 16 aprilie 2023

#Fiction Monday (129) -
Restraining and thinking
Retinere si gandire

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'RESTRAIN'.




There are so many ideas we could talk about, but something is restraining me,
because I realize my own limitation in understanding what I read and passing  on.
There are ideas that I feel are simply correct. But with no obvious evidence. There are
ideas that I feel are wrong, only because I somehow notice the negative effects.
It's complicated to write about intuitions and instincts, but maybe it's worth doing.
I mean, it's worth noticing them, even if we don't talk about them, other than that, more metaphorically. Or even if we're silent about them, but we could describe their effects.
I may say that the only activity in what restraining it would be really dangerous for our
life, is thinking!
About everything else, restraining ourselves could be a proof of virtue or a way of
experiencing the balance!




Sunt atatea idei despre care am putea vorbi,  insa ceva ma retine, pentru ca
imi dau seama de propriile limitari  in a intelege pe fond ceea ce citesc si de a da
mai departe. Sunt idei pe care le simt corecte pur si simplu.  Fara dovezi evidente.
Sunt idei pe care le simt gresite, doar pentru ca observ cumva efectele negative.
E complicat de scris despre intuitii si instincte, insa poate ca merita sa o facem.
Adica merita sa le observam, chiar daca nu vorbim despre ele, decat asa, mai metaforic.
Sau chiar daca tacem despre ele, insa am putea totusi sa le descriem efectele.

Cred ca singura activitate pe care a o micsora ar fi cu adevarat periculos pentru viata
noastra, este gandirea! 
Despre orice altceva, a ne stapani poate fi o dovada de virtute sau de experimentarea
echilibrului!


Libertatea absolută este absența reținerii; responsabilitatea este
reținere; prin urmare, individul ideal liber este responsabil față de sine.

 

 #Fiction Monday (128) - A cat and several boxes.





18 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Cred ca au venit acele timpuri in care s-a devoalat ideea ca pentru libertate trebuie luptat...

      Ștergere
  2. "Don't trust your mind too much; thought must be refined by suffering, for otherwise it will not withstand the ordeal of these cruel times."
    "Nu te încrede prea mult minţii tale; gândirea trebuie rafinată prin suferinţă, căci altfel nu va rezista încercării acestor vremuri crude."
    (Părintele Serafim Rose)
    Sunt total de acord cu tine că ar fi cu adevărat periculos pentru viața noastră să micșorăm gândirea, dar cred că este la fel de periculos pentru sufletul nostru dacă nu alungăm anumite gânduri. Practic, de foarte multe ori ducem un adevărat război al gândurilor.
    „Marele secret al diavolului este că nu poată să facă nimic! Decât să trimită gânduri ca și mail-uri, sms-uri. Dacă le-am deschis, ne-am virusat. Dacă le băgăm la spam, adică nu le mai dăm importanță, am scăpat.
    Ei, dacă mă interesează momeala, „băi, e important, băi, trebuie să o fac, măi, nu știu ce…” atunci diavolul ne-a agățat acolo. Diavolul totdeauna caută învoirea de gând! Pentru că dacă reușește să ne agațe atunci are dreptul să ne lupte. Face cu noi ca mașina de spălat.
    (…) Mintea trebuie să fie ca o fereastră deschisă către iubirea lui Dumnezeu.”
    (Părintele Teologos, Muntele Athos)
    Nu se poate înlătura un gând rău decât cu un gând bun, iar metoda cea mai la îndemână este rugăciunea.
    Numai gânduri bune îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In multe postari am atins idei legate de minte. Si de caile prin care este musai sa o linistim, pentru ca asa cum bine aminteai ce spuneau Sfintii Parinti, miile de ganduri, din care marea majoritate inutile, ne produc numai suferinta si boala. Totusi, efectele energiei gandurilor fiind mai lente, este posibil sa nu prea fie bagate in seama, poate chiar ignorate. Insa calea este precum ai spus, deschiderea ferestrei catre El, stabilindu-se comunicarea directa, in ambele sensuri.
      Multumesc din suflet pentru comentariu, Daniela.
      Doar bucurii! 😘❤️

      Ștergere
  3. Sometime the mind takes an unscheduled break.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesting! I am curious if we are aware of this 'unscheduled break'!
      Have a fine week ahead, Brian!

      Ștergere
  4. Da, așa este, gândirea este motorul. Dacă motorul se tot defectează sau e defect din fabricație, cu greu îți poți înlesni călătoria.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea este ca nu sunt chiar sigura de asta. Defectele din 'fabricatie' dupa parerea mea sunt foarte rare. Gandirea este cred eu, unul din motoare. Eu vad inima ca al doilea motor. Nu neaparat pentru ca si ea contine celule neuronale, cum s-a descoperit, insa pare sa fie mai rapida prin intuitiile ei.
      Reusind sa le unim - minte si inima - sunt multe lucruri ce s-ar schimba esential. Asa cred.

      Ștergere
  5. O simt pe pielea mea. Știu că este nevoie de o schimbare, încerc din răsputeri să o produc, dar eforturile mele sunt, de multe ori, in van. Mă sleiesc și cam atât!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura, uneori cuvintele nu se leaga cum as dori. Inteleg ceea ce spui, doar ca nu mai cred ca 'incercarile' sunt solutia. Tot vreau sa fac o postare despre acest cuvant si nu am apucat. Din ce in ce mai mult realizez ca schimbarea nu se produce prin 'efort ce sleieste'. Trebuie pur si simplu o schimbare de perspectiva, ce inseamna sa ne distantam de subiect, sa privim de pe un alt palier - nivel. Ar putea fi mai simplu decat ne imaginam.
      Nu putem genera schimbari avand acelasi model de intrare,
      ce zici?
      O saptamana cu idei noi!😘❤️

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. A functionat totusi, doar comentariul anterior a fost dublu si mi-am permis sa sterg dublura! 😊

      Ștergere
  7. Si eu am perioade in care pot scrie usor, coerent despre anumite lucruri (de exempu - o carte interesanta). Si alte dati in care efectiv nu ... pot. Am finalizat mai multe carti in ultima perioada (nu multe, dar suficiente cat sa pot scrie despre ele si totusi... nu gasesc momentul pentru a o face, pentru a face ordine in idei, stii?).
    Asa ca am facut o pauza. La fel si la jurnal - dar acolo e alta poveste :)). Am facut o pauza pentru ca aveam senzatia ca atrag tot felul de situatii. Stiu ca nu era cazul, dar eram obosita de efortul de a povesti despre aceasta chestiune - mai degraba de faptul ca exista de atatia ani si unii se incapataneaza in continuare sa nu inteleaga, ba, mai mult, cica iti vor binele dar binele pe care il vor este de fapt egoismul si faptul ca nu au chef sa schimbe nimic in viata lor ci emit pretentii de la tine. adica - vai vreau sa fi ca inainte sa iti fie bine = vreau sa poti sa suporti toate porcariile la care eu nu am chef sa renunt.. si sa te pot folosi ca inainte, hahahaha).

    Astazi toata ziua m-am straduit sa stau treaza. A plouat si abia am reusit sa ma concentrez. :))

    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca trebuia sa te odihnesti, in loc sa te 'straduiesti' sa stai treaza. Cuvintele tale sunt tare triste. Imi pare rau ca nu stiu atat de multe incat sa pot genera o solutie, alta decat... meditatiile lui Dispenza. Daca unii oameni reusesc, inseamna ca se poate, cam asa pot pune problema.
      Nu stiu cum e cu 'ordinea in idei'. Cred ca nu ma gandesc asa, nu stiu cum spun. Singurul lucru pe care il fac este sa imi notez vreo idee, daca apare. Si mereu am surpriza sa constat ca sunt folositoare.
      Raman la parerea ca mai multa odihna ti-ar fi utila. Poate iti reorganizezi putin programul.
      Pupici si zile mai linistite! 😘❤️

      Ștergere
  8. Sometimes it is difficult to listen to the ideas that our mind come up with. Have a beautiful week ahead, Suzana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unfortunately, there is no button on/off for the mind! Or maybe there is and we have to find it!
      Thank you Vinitha! Have a beautiful week, full of inspiration!😘❤️

      Ștergere
  9. Se spune că mintea este rece...că nu gândește ea...că gândurile ne vin din lumea astrală: bune, mai puțin bune...
    Sunt adesea frământată de gănduri multe...brusc, când încep să mă rog, se face liniște în interiorul meu...
    Prin rugăciune, coborâm mintea ìn inimă și alegem gândurile bune 😇❤️
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca reusim sa o facem bine, unirea mintii cu inima devine o sursa perfecta de idei bune. Si ai spus o idee perfecta: 'se face liniste in interiorul nostru' prin rugaciune. Si ce bine este...
      Pupici si multumesc pentru gand! 😘❤️

      Ștergere