duminică, 5 martie 2023

#Fiction Monday (123) -
Thoughts about the word 'spin' -
Ganduri despre cuvantul 'spin'

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'SPIN'.





What you see is a small special spinning with a marker tip. I hadn't been able to get it
to rotate regularly until now. Today I succeeded! Once. I tried again, but the movement
was not the same! The beginner's luck? 😊

It is a word that generates a whirlwind of ideas that can become independent stories.
Thoughts are spinning in confusion, I swirl the composition for pancakes with a fork,
the rotated water is oxygenated, the electrons and the stars keep spinning, tornadoes
spin destructively, but spinning in a dance step is a joy...



Ceea ce vedeti este un mic titirez special, cu varf de carioca. Nu reusisem pana
acum sa-l fac sa se roteasca  regulat. Azi am reusit! O singura data. Am reincercat,
insa miscarea nu a mai fost la fel! Norocul incepatorului?😊

Este un cuvat ce genereaza un vartej de idei ce pot deveni povesti de sine statatoare.
Gandurile se invart zapacit,  compozitia pentru clatite o rotesc cu furculita,
apa rotita se oxigeneaza, electronii ca si stelele se tot invart, tornadele se invart
distrugator dar  a te roti in pasi de dans este o bucurie...

"Traim - pe o planeta care se invarte
intr-o lume a rotirii" (Christopher Buckley)






#Fiction Monday (122) - Perspectives

 

18 comentarii:

  1. Interesanta ideea, si nu cred ca este norocul incepatorului ci o modalitate de a-ti mentine curiozitate si ingeniozitatea. Vei reusi exact atunci cand vei mai simti ca trebuie sa iasa...cat despre rotatie, si chiar are sens, cineva recomanda sa nu mai folosim cuvantul, expresia "incerc" deoarece in mod subtil ne-am stabilit faptul ca nu vom reusi deoarece ne invartim "in cerc".
    O saptamana inspirata si usoara iti doresc Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un titirez ce incepe sa se invarta, dupa ce tensionezi un arc si apoi apesi pe butonul ce se vede in imagine, in dreapta. O lua cam aleator pe hartie. Doar ca azi, l-am pus pe o foaie mare de desen asezata pe covor. Si nu mi-a venit a crede cum a facut spirele...Buna ideea ta. Am declansat fenomenul cand mi-am spus ca e un subiect posibil? Despre 'incerc', vreau sa fac o mica postare, exact in sensul spuselor tale. Am facut si o poza simbolica... Ciudat cum se suprapun ideile.
      Multumesc de urare, Adi! O saptamana frumoasa si o primavara la fel!

      Ștergere
  2. Interesant titirezul! La mine ideile depășesc limita admisă pentru învârtit când încep să se învârtă :))).
    Nu cred că este vorba despre noroc, norocul începătorului cum zici tu, cred că pentru a se învârti "corect" titirezul este influențat de mai mulți factori: rigiditatea suprafeței pe care se învârte, lungimea suprafeței și așa mai departe.
    Nu știam însă despre cuvântul încerc că are această putere, însă am citit despre cuvântul nu pot/nu mai pot, pe care ma străduiesc să le elimin din vocabular, că atunci când îl rostim am dat comandă creierului și aceasta chiar dacă poate să facă ceea ce noi zicem că nu putem, el nu va face deoarece noi deja l-am setat spunând acest "nu pot".
    O zi de luni minunată să ai!😘🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma indoiesc ca exista o limita admisa... Ca sunt atat de multe uneori... Este foarte corect ceea ce ai spus, doar ca prea multe nu am gandit. Si nici nu banuiam ca poate avea o astfel de miscare cumva uniforma. Credeam ca se invarte cumva aleator, dupa ce incercasem anterior. De aceea am l-am mai declansat, doar ca nu a ai fost la fel. Sunt o gramada de cuvinte blocante. Si chiar asa e, ne limitam singuri, zicand ca nu putem una alta...
      Multumesc mult, Mihaela!
      O saptamana faina sa ai si o seara frumoasa! 😘❤️

      Ștergere
  3. ce fain!!!!! un titirez cu varf de carioca! excelenta idee!
    iar textul, da... un vârtej de idei - imi place!
    Apropo IA, am povestit saptamana trecuta noi doua pe marginea unui text prezentat de tine aici. Ieri au spus pe postul principal TV, la stiri ca in România exista primul consilier guvernamental IA!
    Este pe moment cea mai mare ciudatenie a lumii!
    "Guvernul României și-a prezentat noul consilier guvernamental. Nu este bărbat sau femeie - este inteligență artificială. AI ar trebui să prezinte prim-ministrului opiniile și dorințele populației: "Salut, eu sunt Ion"...
    Ma rog, daca guvernul a avut bani destui pentru un asemenea proiect... Puteau sa-i investeasca pentru sustinerea familiilor situate sub nivelul saraciei sau pentru un proiect de acordare a micului dejun in scoli, sau renovarea de scoli... ma rog, sunt atatea lipsuri in România! Vor sa intre in cartea recordurilor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Mi-a placut foarte mult jucaria asta. Si intr-adevar sunt o gramada de idei legate de acest cuvant.
      .... Am vazut emisiune cand a fost prezentat Ion (Noi). Nici ca putea fi ceva mai de prost gust. Stii ce banc am primit pe telefon a doua zi?
      "Robotul Ion s-a interesat deja daca o sa primeasca pensie speciala.E greu sa lucrezi cu atatia prosti! a spus el."
      Cred ca nu am destula imaginatie pentru cum se praduieste orice!
      Dar asta mi s-a parut chiar o imbecilitate, scuza cuvantul...
      Poate in in cea a prostiei, daca exista!
      Seara buna, draga Carmen! Pupici! 😘❤️

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. In anumite conditii mereu devin zapacite! Totul este
      sa nu ne panicam!🙂

      Ștergere
  5. Da, ai dreptate: toate au o rotire...mai ales Roata vieții...
    Dar intr-un vals care te rotește, simți că sufletul se ridică ca un fluture, cu drag...
    Mi-e drag titirezul...dar nu mai am demult unul...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mai am unul de lemn si un altul de plastic, dar nu mai stiu pe unde l-am ascuns. Imi placea sa ma joc cu asa ceva. Trebuia sa reiau... Iar citatul e chiar interesant.
      Multumesc, draga Prietena! Pupici! 😘❤️

      Ștergere
  6. Cat de mult imi place titirezul!!! Sunt fan titirezi! (imi place si cuvantul "titirez") 😊 Am avut din plastic, am acum din ceva "carton plasticat", dar "fac" titirez din aproape orice forma o "simt" ca se potriveste invartita: monede, unele dintre rotitele din ceasuri, patrate din lemn sau carton si tot asa, dar nu am avut unul ca al tau! 😊
    Arata atat de fain spirala desenata (mai ales in "negativ" imi place" - parca-i clipa rasaritului acea stralucire)!
    Fiind fan titirezi, crezi ca-mi voi putea tine gandurile sub control? 😊
    Zile senine iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-a uluit spirala. Pusesem hartia pe covor, desi locul nu era prea logic si dupa ce l-am armat i-am dat drumul. Poate ca pozitia a fost chiar perpendiculara, habar nu am. Am vrut sa introduc ideea in postare oricum ar fi iesit. Presupuneam ca va fi ceva aleator si cand am vazut... Pot spune ca Universul mi-a dat o mana de ajutor? Pot!
      Iar negativul - parca este un efect 3D. 😊
      Poti, daca vrei!
      Seara frumoasa, fanule titirezi...! Pupici!😘❤️

      Ștergere
  7. Prin zona mea natală (nord-vest), titirezul se numea prâznel/priznel. Era un cuvânt folosit des deoarece descria iuțeala fizică. Nu a deciziilor...
    Am la îndemână un citat:
    ”Să stai degeaba pe fața Pământului nu costa nimic si in plus beneficiezi gratuit, in fiecare an, de o călătorie in jurul Soarelui.” (Ashleigh Brilliant, caricaturist englez)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mereu ai cuvinte noi pentru mine! Suna simpatic.
      Iar citatul este minunat. Oare cati oameni se gandesc in felul acesta?
      Iar Brilliant poate fi inclus la jocul citatelor, ca are niste idei geniale.
      Asa ca iti multumesc de doua ori, Daurel!
      Zile frumoase!

      Ștergere
  8. Thank you for sharing your thoughts, Suzana. Wish you a wonderful week!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I'm glad that I can do this in your game!
      Thank you, Vinitha! Have a beautiful week too!

      Ștergere
  9. Super fain titirezul.
    ”spin” - prima data l-am citit în romană și deja mă gandeam la trandafirii ce mă așteapta afra în grădină cersindu-mi atenția. În engleză reflectă perfect ceea ce se întâmplă acum în capul meu, un noiam de gănduri ce se învart intr-un carusem de emoții și senzații luptandu-se pentru prioritate.
    O zi faina Suzana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg cum e cu proritatile. Poate de aceea acest cuvant a generat astfel de idei.
      Pupici si un start bun spre weekend! 😘❤️

      Ștergere