vineri, 31 martie 2023

Acum 90 de ani!

 
Pe 31 martie 1933 s-a nascut poetul Nichita Stanescu.





Mi-ar fi placut sa fac un desen inspirat cumva de ideile lui.
Insa nu am facut!

Mi-ar fi placut sa ii invat o poezie si sa o recit, uitandu-ma spre cer!
Insa nu am invatat!

Mi-ar fi placut sa inteleg cum se poate comunica cu un astfel de spirit!
Inca nu inteleg!


Poeziile lui sunt aici.

 








El este acolo sus si deja cred ca a inteles ceea ce aici nu a putut sa inteleaga! 

 

 

"Tot ce-am trait in zadar s-a facut zid,
tot ce-am inteles s-a facut fereastra".




16 comentarii:

  1. cât de mult îl iubesc ♥ Nichita e unic! ♥
    Un start bun in weekend draga Suzana! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult, Carmen! Imi doresc sa se mai nasca astfel de poeti!
      Un weekend frumos si un inceput de aprilie minunat!😘❤️

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc si eu, draga Nima!
      Zile de aprilie cu bucurii!😘❤️

      Ștergere
  3. Con sentir las palabras de sus poemas, ya con eso se quedará contento.
    Feliz fin de semana. Besos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. What a beautiful thought! Thank you Antonia!
      I wish you a beautifful April! Hugs! 😘❤️

      Ștergere
  4. Dumnezeu să-l odihnească în pace! Veșnică pomenire!
    Frumos omagiu i-ai adus, Suzana! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca este in plina Lumina acolo unde e si a descoperit misterele Dumnezeierii!
      Multumesc si eu, Daniela! 😘❤️

      Ștergere
  5. Ploua infernal...(...) in luna lui Marte.. :).
    La un moment dat, stiam poezia aceasta (de fapt, o stiam ca si cantec si... uneori o mai si cantam .. haha - evident nu ca paula Selling, dar ma straduiam si eu acolo).
    Pup cu drag!! :*

    ps: ia uite, tot un berbec :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si aici a plouat, doar ca usurel si cu intreruperi. Si nu ma prea preocupa subiectul, recunosc.
      Mai rar am ascultat poeziile lui cantate. Mai mult recitate pe muzica.
      Ce ti-e si cu zodiile astea!
      Pupici si weekend placut! 😘❤️

      Ștergere
  6. Primăvara

    Primejdii dulci alcătuind sub gene,
    mi te iveşti istovitor de dulce
    cu sânii bulbucaţi zvâcnind să culce
    pe ei sărutul lutului, alene.

    Te stingi încet din mine, iară
    sub piept loveşte-n căldărim o minge
    şi ziua pe trotuare se prelinge,
    lăsând în urmă-i iz de primăvară.

    Alături de mocirlele uscate
    ies pomii toţi cu trunchiurile-n floare
    Hei... zi cu soare-n zare, spune-mi oare
    cam câte fete-s astăzi deflorate?

    Un orizont pierdut, cu buze roşii
    sărută-n creştet noaptea pe hotare
    Cocoarele revin din depărtare
    şi mor în primăvară ofticoşii...

    ❤️
    Weekend plăcut! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru poezie, Mihaela!
      Pupici si weekend placut!😘❤️

      Ștergere
  7. Am descoperit târziu scrierile lui Nichita Stănescu - un suflet zbuciumat...dar cred că numai așa poate fi creată o operă care să reziste în timp 👌
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Genul acesta de scrieri cu multe metafore, unele chiar abrupte, imi place mult de tot. Am citit partial din poeziile lui, insa au ceva ce nu pot defini in cuvinte.
      Multumesc, draga mea! Pupici si o saptamana usoara! 😘❤️

      Ștergere