sâmbătă, 25 februarie 2023

#Fiction Monday (122) -
Perspectives - Perspective

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'DUST'.




"Traim pe un fir de praf suspendat intr-o raza de soare"


What do you feel when you look at a starry sky? At a particular sparkle?
Do you think is it possible that exactly then, somewhere in the Universe, another
soul will look at the same target, or at least the same area of the sky?
It's a bit difficult to relate to infinity, but that's the only way we could understand
how microscopic we are. I wonder if understanding perspectives could also give us
solutions to the problems of the 'Blue Dot', as Carl Sagan called the planet Earth...


"Cosmosul este in noi. Suntem creati din praf  de stele.
Suntem calea prin care Universul se cunoaste pe sine."


Ce simtiti cand va uitati la un cer instelat? La o anume licarire? Credeti ca este posibil
ca exact atunci, undeva in Univers, un alt suflet sa priveasca aceeasi tinta, sau macar
aceeasi bucatica de cer?
Cam greu sa ne raportam la infinit, insa doar asa am putea  intelege cat suntem de
microscopici. Ma intreb daca intelegerea perspectivelor ne-ar putea da si solutii
pentru problemele  'Punctului Albastru', cum numea Carl Sagan, planeta Pamant...



#Fiction Monday (121) - Hindering and solutions








22 de comentarii:

  1. Punctul Albastru, este tot ce avem. Trebuie sa avem grija sa ramâna ALBASTRU Infinit!
    Ganduri bune si imbratisari, Suzana draga ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ar fi relativ usor, daca nu ar fi unii care complica lucrurile!
      Numai bine, draga Carmen! Pupici si o duminica cu alte preocupari
      simpatice! 😘❤️

      Ștergere
  2. The stars are beautiful, yes, someone is looking back. I wish we could see more starts but we have light polution here.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In town it's not so clear the sky. But in another landscape and if there are no clouds...
      I hope you will find your moments of observations, Brian!
      Have a fine Sunday!

      Ștergere
  3. Interesant punct de vedere, ne arata totusi cat de mici suntem in acest imens ocean numit univers. Totusi, eu cand ma uit pe cer simt ca acolo, undeva e casa mea, nu stiu de ce dar am impresia ca aici sunt intr-un fel de "delegatie".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristi, mi se pare cumva firesc. Probabil acolo unde a fost prima intrupare este 'acasa' pentru suflet. Interesanta impresie si la tine!
      Multumesc pentru trecere! O duminica placuta!

      Ștergere
  4. Cred că vorbele acestea le-am auzit în copilărie, la Teleenciclopedia ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erau multe emisiuni interesante la teleenciclopedia. Abia asteptam sa o vad.
      Seara frumoasa, Exergy! Multumesc pentru semn!
      O start frumos in primavara!❤️

      Ștergere
  5. Punct. Puncte. Două puncte: Trei puncte… de suspensie. Puncte de inflexiune, puncte critice, puncte, puncte… Punct gramatical (tatăl tuturor semnelor de punctuație). Punct geometric (nimicul matematic, zero dimensional). Punct de topire. Punct de fierbere. Punct singular. Punct si de la capăt. Viața noastră este formată din puncte ... Punctul, cel mai de Nimic semn (sau simbol?) dintre toate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce postare deosebita ai creat atunci! Sincer, nu m-am gandit la metafora punctelor vietii. Insa inflexiunile se raporteaza mai bine la puncte decat la clipe.
      Mai e si expresia 'punctul de vedere', desi imi suna mai bine 'din 'perspectiva mea... Si pictura prin puncte, insa deja asta e alt capitol, departat de subiect.
      Multumesc pentru interventie ci preluare.
      Un arc peste timp cu un subiect important si totusi bizar ignorat!
      Cel putin aparent.

      Ștergere
  6. Suntem... (si) fire de praf in bataia vantului vietii. 😊

    Imi plac gandurile tale.
    Noapte buna, Suzana draga! ❤ Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa ceva, doar ca nu sunt multi care observa acest mic
      amanunt!😊
      Multumesc frumos, Diana draga!
      Pupici si un start bun in primavara! 😘❤️

      Ștergere
  7. Cândva îmi plăcea să privesc cerul plin de stele, să admir și să le recunosc pe cele despre care aflasem denumirile...
    Să sperăm că Pământul va fi bine !
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Prietena si eu sper ca Pamantul va fi bine. Si sper ca si noi sa avem suficienta imaginatie pentru a-l sprijini, chiar daca suna cumva naiv.
      Pupici! 😘❤️

      Ștergere
  8. „ suntem creati din praf de stele...” - ce frumos suna....
    Sa stii ca mi-am pus de multe ori intrebarea aceea, privind stelele. De fapt de cand ma stiu m-am intrebat.
    Este tare frumos cand vad stelele noaptea... desi in ultima vreme, nu prea le-am mai vazut. Probabil ca majoritatea oamenilor nu realizeaza in ce hal/fel s-a deteriorat calitatea aerului in ultima vreme. Imi amintesc cand stateam seara, la geam, cu geamul deschis... si imi umpleam plamanii de aer curat... si acum, stau departe de geamul inchis... ca altfel ma apuca tusea de la ce se arde prin sobe si nu numai.. Eheee... si ma intreb ce alt prizonier mai priveste un cer candva instelat...

    Si totusi - sunt constienta cat sunt de norocoasa cu tot ceea ce am, sa nu crezi ca ma plang. Pentru ca in unele parti poate inca e mai bine, dar... in alte parti, din pacate e si mai putin bine, decat e la mine.. Asa ca incerc sa imi imaginez si sa simt cum ar fi daca ar fi mai bine ca acum.... si sa fac tot ce tine de mine, in relatia cu mediul.. cu natura si cu celelalte suflete ...fiinte

    pupici cu drag!! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In orase, cerul instelat se vede mai palid, dar in weekend am constatat ca daca nu sunt nori, se pot vedea mai bine. Practicarea recunostintei este o cale ce ne poate face sa fim bucurosi de ce avem si nu tristi pentru ce nu avem. Stii, mi-a placut melodia lui Smiley: 'Aprinde scanteia'
      unde se spune ca nu poti pierde ce nu ai avut. Este cumva pe aproape aceasta idee.
      Stii ca 'incerc' este in cuvant blocant? O sa fac o postare cu acest subiect, ca imi sta pe cap...
      Multumesc mult, Rux. Pana la urma si noi suntem ET pentru alte planete. Asa ca, ideile merita reconsiderate...
      Pupici! 😘❤️

      Ștergere
    2. Foarte faina piesa - nu o stiam.Iti multumesc. Andrei (sau Misu, sau Smiley) are cantece frumoase - am si eu cateva preferate (ca Acasa, sau Purtat de vant).
      Referitor insa la mesaj, am o piesa pe care o mai fredonez din cand in cand si care se numeste Can't lose what you never had (de la Westlife) - aceeasi idee. :)) Piesa este de prin 99 daca imi amintesc bine. Si mai era inca una - Nothing is impossible. Erau si raman preferatele mele. Prin puterea mesajelor transmise.

      In cerc... ne invartim de multe ori 😁 (tentant joc de cuvinte)... De acord, incerc poate bloca daca este folosit ca sa scuze lipsa de vointa/interes si asa mai departe. Dar eu folosesc termenul acesta in alt sens. In sensul de a avea rabdare si blandete cu mine si intelegere, pentru ca nu intotdeauna si reusesc, iar eu pun destul de multa presiune sa si reusesc. In sensul de imi dau silinta sa reusesc, insa accept si posibilitatea ca s-ar putea sa nu reusesc (de fiecare data). Asa ca incerc, imi ofera o oarecare alinare dar si sustinere, daca nu reusesc din prima, daca esuez lamentabil.. uneori :).
      Astept insa cu entuziasm sa citesc ce vei pregati! Sigur va fi interesant.

      Pupici cu drag!:*

      Ștergere
    3. Eu o stiu de la Laura! O sa caut si eu melodiile. Nu stiu daca le cunosc.
      Exact asa cum ai spus este ideea. Problema insa este la nivel mental. Ne creem in avans justificarea unei nereusite. Eu incerc, imi dau silinta, fac tot ce pot, doar ca.... M-am intrebat cu anumite ocazii. Si daca nu reusesc, ce? In loc ca si nereusitele sa le interpretez ca niste experiente din care am invatat ceva si punct.
      Este mai util, mai putina energie consumata, etc.
      Daca nu am reusit ceva, motivele sunt cam evidente in general:
      mai imi trebuiau informatii, atentia era disipata, m-am grabit sa... altceva si posibil si altele. Adica nicio tragedie, ca doar nu era operatie pe creier. Doar atunci subiectul s-ar putea schimba...
      Doar zic: cuvantul 'esuarea' nu are ce cauta. Si ai mai adaugat si lamentabil...
      Si eu astept cu entuziasm si mai mare. Se zvarcoleste ideea, insa am facut poza pentru postare. Va fi a doua pe wp.
      Pup si noapte buna, draga Rux! 😘❤️

      Ștergere
  9. Suntem minusculi, dar parte din imensitate...
    Mie mi-e dor de cerul înstelat pe care-l vedeam la bunici. Şi care se vede încă prin zonele de munte. Că prin oraşe... nicio şansă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si asta este fabulos. Ca stim ca facem parte 'din imensitate'.
      Totusi mai vad stele si in Bucuresti, ca industria s-a cam dus si daca nu sunt nori, se vad straluciri. Nu ca la munte, intr-adevar, sau mare, dar inca sunt!
      Multumesc, draga Potecuta! O saptamana frumoasa! 😘❤️

      Ștergere
  10. Starry skies ae my favorite. I love star gazing. It gives me a feeling of belonging, like I am not alone in this world.
    Wish you a fabulous week ahead, Suzana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... The most beautiful feeling, that we are not alone!
      Thank you, Vinitha! Have a fabulous and inspired Spring!😘❤️

      Ștergere