vineri, 2 iunie 2017

Reflexii in oglinda (85)-
Cum se vede muzica!


Sorin m-a obisnuit cu rubrica  "Reflexii in oglinda".
E doar un joc al descoperirilor  impartasite!

Aceste simfonii coloristice sunt picturile artistei  Melissa McCracken , realizate 
sub influenta muzicii, pe care  o vede, la propriu, fenomen numit sinestezie.
In dreptul fiecarei imagini am trecut linkul catre melodia ce a inspirat tabloul.

(Sursa imaginilor)

"David Bowie – Life On Mars"

"John Lennon – Imagine"

"Prince – Joy In Repetition"

"Jimi Hendrix – Little Wing"

"Led Zeppelin – Since I’ve Been Loving You"

"Airhead – Callow"

@Update: Am adaugat sub forma de linkuri celelalte imagini si melodii:
               
                                        Linkuri:           Melodie - Imagine

                                                              RadioheadLucky
                                                              SouliveInterlude II
                                                              John Mayer Gravity
                                                              Smashing PumpkinsTonight, Tonight
                                                              RadioheadKarma Police
                                                              Glass AnimalsFlip






Va urez un weekend frumos si senin!




Reflexii (84)




16 comentarii:

  1. Toate sunt extreme de frumoase, greu de ales... Dar cred ca totusi favoritul meu este Prince – Joy In Repetition! Imi place Prince! :)
    Iti doresc un weekend minunat, plin de lucruri frumoase!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu inca nu m-am hotarat. Am zis sa le ascult in liniste si sa observ tablourile. Evident nu este acelasi lucru, dar as vrea sa incerc. Mai sunt si altele in link, dar am zis ca ar fi totul prea incarcat. Ma gandeam poate sa adaug linkurile invers. Poate fac un update...
      Un weekend dupa dorinta, Ella draga! Frumos si senin!
      Pupici! <3

      Ștergere
  2. Foarte interesanta aceasta prezentare,ii trebuie multa imaginatie,
    sensibilitate,o perfecta sincronizare intre sunetele ce formeaza
    linia melodica si amestecurile cromatice care le vor sugera;
    fenomenul numit sinestezie chiar exista !
    Pe mine m-a atras pictura reprezentand melodia lui John Lennon
    "Imagine".
    Un weekend minunat si multumesc pentru bonus !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un fenomen caruia i-as zice har. Poate ca nu este chiar asa, dar asa simt. Poate ca din aceasta cauza au aparut tablourile, trebuiau eliberate culorile si pictura pare singura varianta posibila.
      Cu placere, Natalia draga. Oricum, fara liniile melodice inspiratoare, imaginilor le-ar fi lipsit esenta...
      Un weekend excelent si poate auditie placuta! :)

      Ștergere
  3. Nuanțe de natură sălbatică. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...Dar si multa lumina si sensibilitate. Deosebite compozitiile dar si melodiile! :)

      Ștergere
  4. Mi se par impresionante toate şi modul acesta de a lega melodiile de culori... Să ai un weekend de poveste, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce melodii... Pe multe eu nu le stiam, asa ca ma voi delecta! Sunt curioasa cum ma vor inspira...
      Un weekend minunat si colorat, Dana! :)

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Yes, indeed! I'm glad you liked Mellisa' s paintings!
      All the best, Leovi!

      Ștergere
  6. Am simțit eu că nu s-a luat comentariul meu de ieri...
    Ziceam că îmi place mult ideea asta și mă întrebam cum ar arăta picturile înfățișând muzică clasică. Mi-ar plăcea să văd Nocturnele lui Chopin și Clar de lună al lui Debussy.

    Numai bine, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si Danei i s-a intamplat! Oricum mult mai rar decat mie la wordpress! :(
      Nu stiu, poate vom descoperi si efectele unei muzici clasice. Oricum, liniile melodice mi s-au parut mai aparte. Unele melodii oricum nu le auzisem.b
      Zile frumoase, draga Zina! <3

      Ștergere
  7. Foaaaarte interesant si fain! :) Am ascultat cateva acorduri din melodiile care-mi plac (de regula) si am "reusit sa vad" mult albastru la "Little Wing" - in sensul ca melodiei chiar i se potriveste albastru (din punctul meu de vedere). :)
    Imi plac tare mult tablourile - modul in care a "asezat" culorile par a ilustra nu neaparat melodia, cat modul in care a perceput-o.
    Iti doresc, cu drag, sa ai o zi excelenta! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand am vazut tablourile, incerc sa-mi imaginez cum e sa vezi culorile unor note muzicale. Dar ar trebui sa stau un pic mai mult si linistita, sa ascult si sa observ. E un exercitiu pe care inca nu l-am reusit, din pacate...
      Multumesc, Diana draga! O saptamana pe placul tau!
      Pupici! <3

      Ștergere
  8. Superba postare... Si pentru ca desi, nu am ascultat muzica ce insoteste fiecare fotografie, totusi imi transmit atat de mult ca idee/ corelatie. In mod deosebit mi-a placut "joy in repetition".... o sa caut piesa sa o ascult...
    Si, inca ceva, care m-a facut sa cad pe ganduri; "weightless" este o piesa ce se spune ca poate aduce calm, persoanelor suferinde de anxietate. Am citit zilele acestea despre asta. Foarte interesant. Eu ascult astfel de melodii de relaxare si de facilitare a concentrarii cand vreau sa lucrez la cate o postare ce imi da "batai de cap"; cu sunetele linistitoare, ma focusez mult mai bine, asta si daca este liniste in jur (ceea ce este aparent, un non-sens..). *-*
    Toate cele faine si frumoase sufletului; si cu cat mai multa armonie, asemenea! Weekend placut, in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Melodiile mi s-au parut oricum aparte. Cred ca au fost alese special pentru un anumit gen de linie melodica. Asa ca nu ma surprinde ce ai descoperit. Si eu uneori ma pot concentra mai bine pe o melodie, dar depinde totusi de gradul de oboseala. Imi pare bine ca ai descoperit lucruri interesante. Pe mine m-au surprins tare mult tablourile...
      Multumesc de ganduri, Alexa draga. Si multa armonie si liniste sufleteasca in aceasta vara!

      Ștergere