miercuri, 14 iunie 2017

Duzina de cuvinte (131)-
Un lift la orizont...

Cuvintele saptamanii:
soare, respect, modificare, teava, scrib, armura, colegi, consideratie, sanatos, claritate, resurse, variante.

Despre scribul egiptean

   Este soare si foarte cald, poate prea cald.  In mintea mea se 
   insinueaza cu claritate dorinta de a imprastia in eter cateva randuri. 
   Ma simt insa cu resurse limitate din cauze neesentiale pentru mersul
   planetei. Dar vreau totusi sa continui,  din consideratie fata de mine 
   insami, pentru ca mi-am propus acest lucru si pentru ca terapia 
   prin scris cred ca poate fi un lucru sanatos...
   Nu stiu daca un scrib in antichitatea egipteana simtea la fel, printre
   papirusuri si activitatile lui  destul de complexe!
   M-au atras la un moment dat desenele hieroglifelor. Mi se parea
   extraordinar sa stapanesti o astfel de scriere, aproape magica. 
   Nu am perseverat in a le cunoaste, dar acum le pot vedea relaxat
   pe prietenul Google! Care mi-a generat si o surpriza. O modificare
   de o litera intre doua cuvinte: varianta si variante m-a condus unde
   nu prea ma asteptam:
   
O "varianta" racoroasa

si
Benzi desenate japoneze
  
Mi-e cam neclar de ce nu am facut o pasiune pentru revistele cu benzi desenate.
 Poate oi fi vazut vreun personaj in vreo armura, inarmat pana in dinti si de 
 felul meu sunt o pacifista, asa ca m-am distantat de idee. Dar respect creatia din
 spatele lor. Este multa munca si migaloasa, asa ca ar cam trebui sa-mi revizuiesc 
 punctele de vedere...

 Si pentru ca SF-ul este un fel de matrice in jurul nostru, aceasta descoperire 
 m-a entuziasmat. Poate copiii sau nepotii nostri il vor vedea!
 Si in mod cert acest lift spatial are mai mult de o teava!

  

La Eddie in tabel, alte scrieri mai inspirate, tesute de colegi de joc!

  





Daca tot am descoperit-o...!


10 comentarii:

  1. Ai ajuns într-o barcă...
    Să nu te agiți prea mult în ea - este la modă aruncatul peste bord. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si daca ma consider navigand pe oceanul vietii intr-o barca, inevitabilul tot se va produce candva...:D

      O zi faina sa ai!

      Ștergere
  2. DFoarte fain tetul tau ,Suzana :) mi-a placut ....Pacat ca nu ai o pasiune pentru benzil desenate :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Eddie pentru gand!
      Realitatea este ca nu mi-a cumparat nimeni benzi desenate, asa ca este explicabil... Dar acum pot recupera...:D
      O zi excelenta sa ai!

      Ștergere
  3. Cu tare multă măiestrie ai imbinat lucruri pe care nu stiu daca le aduceam vreodata impreuna. Benzile desenate nu m-au atras niciodata, dar am oameni in jur care le creează și sunt uimita de talentul și îndemânarea lor. Vara asta sa-ti fie un lift catre ce vrei tu. Am vrut sa-ti las un link catre unul dintre cele mai frumoase articole citite de mine despre ...Pretty woman. Te vei intreba ce legatura o fi cu articolul tau. Ei bine, in el se spunea ca e filmul cu cele mai multe scene petrecute in...lift. Dar nu de aceea am vrut sa ti-l las ci pentru ca era scris atat de special, incat m-am intrebat daca am vazut acelasi film, semn ca nu toti ne uitam la ceva cu aceiasi ochi și aceeasi simtire. Cred ca asta e si ideea cu textele noastre, uneori. Fiecaruia îi ramane altceva. Culmea, azi cand l-am cautat, era problemă cu site-ul. Zi frumoasa sa ai, floare de colț!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar as avea nevoie de o astfel de evadare... Si nu, nu am vazut filmul recent, asa ca ideea liftului nu rezulta de aici. Dar ai mare dreptate cand spui ca fiecare rezoneaza altfel cu un anumit subiect. E destul de firesc pana la urma... Oricum, mi-ar placea sa-l revad, imi plac mult actorii si jocul lor!
      Multumesc de ganduri, Adriana draga! Si recunosc, ca mi-ar placea sa fiu contemporana cu un eveniment ca liftul spatial. Dar cine stie cum se mai misca tehnologia!
      O vara excelenta si inspirata sa ai!

      Ștergere
  4. Ai mare dreptate ... scrierea hieroglifica e o scriere magica. Dar si poetica.
    Blocnotesul in care imi notez uneori gandurile are coperti cartonate cu imagini in relief preluate dintr-un mormant egiptean.
    Scrierea aceea hieroglifica ma inspira mult, mai ales ca simt contururile sub degete atunci cand inchis sau deschis copertile ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Magie mi se pare si in modul cum au ajuns sa conceapa astfel de semne. Cum au ajuns sa le utilizeze si pe ce. Foarte interesant. Sunt simboluri ale vietii de zi cu zi.
      las si linkul asta. :)
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hieroglyphs/A

      Nici nu cumpar un blocnotes daca coperta este prea simpla! :D
      O seara frumoasa, plina de ganduri frumoase!

      Ștergere
  5. Si mie îmi plac hieroglifele egiptene! Ar fi extraordinary sa le pot întelege fara "traducator"! Cand eram copil visam ca ma voi face arhiolog ... Pacar ca nu m-am tinut de visul copilariei!
    Pupici si o seara faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu la un moment dat ma gandeam la geologie sau matematica-astronomie... :D
      Cred ca exista suficienta documentatie pentru a incerca sa o intelegem. Sau sa ne facem scrierea noastra secreta...
      Sper ca esti bine, draga Ella! Iti doresc un weekend minunat! Pupici! <3

      Ștergere