luni, 19 iunie 2017

Citate favorite (21)- Doua interviuri


Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 

1. Un interviu cu Dr. Joe Dispenza
2. Interviu cu inventatorul Nikola Tesla

Distanta intre aceste doua interviuri este de aproximativ 115 ani.
Sunt genul de articole pe care le deschizi pentru ca asa s-a intamplat, apoi le
frunzaresti. Descoperi ca pe acolo s-a strecurat ceva ce cautai demult, dar  nu
iti este foarte clar daca este chiar asa. Pentru ca in infinitatea matrixului
virtual este totusi foarte greu de cautat si gasit esenta. 
E aproape imposibil de rezumat toate ideile, pentru ca fiecare paragraf al lor
este in sine un complex de idei.  Asa ca voi indrazni sa sper ca le veti lectura,
macar din pura curiozitate a jocului. 

Unul din punctele comune se refera la "puterea vizualizarii". 

     "Aş avea de mulţumit vizualizării pentru tot ceea ce am inventat. Întâmplările 
       din viaţa mea şi invenţiile sunt reale în faţa ochilor mei, ca orice fenomen sau
       element. In tinereţe îmi era teamă de a nu şti ce este, dar mai târziu am învăţat 
       să folosesc această putere ca un talent excepţional şi un dar."(2)

Pe de alta parte,  ca urmare a unui accident suferit la coloana, Joe Dispenza 
a evitat o situatie extrem de grava, tot printr-un proces de vizualizare.

      "Principiul în care credeam atunci şi în care cred şi acum este că puterea care 
        a creat corpul  îl şi vindecă. Momentul în care am luat decizia a fost critic, deoarece 
        a trebuit să cred cu adevărat că pot aplica acest principiu, astfel încât să trec de la 
        filozofie la aplicarea practica, încât să văd dacă pot crea unele efecte în corpul meu. 
       Nu mai aveam nimic altceva de făcut...
       Am luat două decizii. Prima: nu voi lăsa să treacă niciun gând fără să-l verific
       A doua: dacă cred în această putere, poate că pot să creez o relaţie cu ea, 
       să  interacţionez  cu ea, să-i dau un model, nişte instrucţiuni... 
       După o perioadă, am început să observ nişte schimbări şi procesul a devenit din 
       ce în ce mai   uşor, durând din ce în ce mai puţin timp. Ce nu ştiam în acel moment 
       era că îmi cream noi legături în creier. Când am început să observ schimbările 
       măsurabile în corpul meu – referitoare la durere, senzaţii fizice – ştiam că 
       realizasem ceva...
       
       În acea perioadă...  am făcut o înţelegere cu mine: dacă voi fi în stare să merg 
       din nou, atunci voi studia toată viaţa mea conexiunea dintre minte şi corp şi 
       conceptul de minte mai presus de materie."(1)

Am citit de multe ori ideea ca suntem ceea ce gandim.

 
  
 In primul interviu insa exista si o explicatie suplimentara:

 "Deci, acest lucru eteric numit gând produce un set de reacţii chimice în creier,
   care activează circuite care încep să ne facă să ne simţim exact în modul în 
   care gândim.  
   Avem un gând despre nesiguranţă, în câteva secunde ne simţim nesiguri. 
   În momentul în care începem să ne simţim aşa cum gândim, deoarece creierul 
   este într-o continuă comunicare cu trupul, începem să gândim în modul în care 
   ne simţim. Şi atunci creierul emite mai multe substanţe chimice ca să simţim aşa 
   cum gândim, şi aşa se intră într-un ciclu.
   Acest ciclu, această repetiţie, cu timpul, produce o stare de a fi. Noi condiţionăm 
   chimic corpul să memoreze acea stare. Acest ciclu în care gândul devine sentiment 
   şi sentimentul gând, produce o stare de a fi în care sentimentele devin mijloace de 
   a gândi, sau, altfel spus, nu putem gândi mai bine decât ne simţim. 
 ...
 Singurul mod în care putem face aceste schimbări este să intrăm în sistemul de 
 operare. Trebuie  să începem să gândim independent de mediul înconjurător, 
 să începem să schimbăm undele cerebrale, să ne permitem nouă să intrăm în 
 acea lume subconştientă.
 ...
 La început va fi dificil, deoarece mintea neantrenată este ca un cal nărăvaş, dar 
 dacă insistăm către acel ideal despre noi înşine, nu numai că vom schimba creierul 
 doar gândind, ci şi atunci când ne spunem: azi nu mă ridic din pat până când nu mă 
 simt o altă persoană.
 În momentul în care începem să simţim bucurie, ridicare, inspiraţie, condiţionăm 
 corpul faţă de o minte nouă. Pur şi simplu trimitem un nou semnal chimic corpului. 
 Să memorăm acel simţământ pentru că el este ceea ce suntem cu adevărat." (1)

In ceea ce-l priveste pe Tesla, cateva idei din acel interviu mi s-au parut 
remarcabile:

 "Vreau sa iluminez întreg Pământul. Există suficientă electricitate cât pentru a crea 
   un al doilea soare. Lumina ar apărea în jurul ecuatorului, ca un inel in jurul lui Saturn. 
   Am petrecut ani, căutând modalitatea în care această energie să poată influenţa lumea.    
   Frumuseţea şi aroma trandafirilor pot fi utilizate ca leac, iar razele soarelui ca aliment. 

   Viaţa este un număr infinit de forme, iar datoria oamenilor de ştiinţă este aceea de a le 
   regăsi în toate formele de materie. 
   Trei lucruri sunt esenţiale în acest sens. Tot ceea ce fac este să le caut. 
   Ştiu că nu le voi găsi, dar chiar şi aşa nu voi renunţa la ele...
   ...
   O problemă este hrana, ce energie stelară sau terestră îi poale alimenta pe cei 
   înfometaţi  de pe  Pământ? Cu ce vin se poate potoli toată setea, pentru ca 
   persoanele să-şi poată  însufleţi inima şi să înţeleagă ca sunt zei? 
   Un alt lucru este acela de a distruge puterea răului şi a suferinţei prin care 
   trece  viaţa omului!" (2)

Idei emise in anul 1899...
Sper sa se mai nasca astfel de oameni... 





Va urez o saptamana frumoasa si interesanta!





Citate favorite (20)


16 comentarii:

  1. Uimitoare toate aceste gânduri, dar cel mai mult m-au impresionat cele ale lui Joe Dispenza...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca uimitor este putin spus. Sunt atat de multe lucruri de invatat despre trupul nostru si puterile noastre, incat asta este una din tintele importante pe care ar trebui sa le urmarim. Autodescoperirea!
      O saptamana frumoasa, draga Zina!

      Ștergere
  2. De la Dispenza as lua formula "o minte sanatoasa te ajuta sa ai un corp sanatos" iar cu Tesla sunt cu totul de acord, "lumina" îti hraneste sufletul si implicit mintea!
    Au fost doi oameni minunati!
    Sa ai o saptamana plina de lumina, Suzana draga si sa poti vizualiza cu usurinta tot ceea ce ti-ai propus sa faci!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Voi cauta carti de sau despre ei. Cine stie ce mai descoperim...
      Multumesc de urare, draga Ella. Mi-am propus si vreau sa vad ce se intampla...
      O saptamana dupa dorinta! Pupici! <3

      Ștergere
  3. Si eu cred in puterea gandului, mintii; nu stiam ca si genialul Tesla a gandit cum reiese din interviu.
    M-a surprins placut afirmatia lui Tesla ca inventand 's-a jucat'.
    Ps. Sunt marcat de tehnica; am practicat ingineria electromecanica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un interviu ciudat si sunt anumite pasaje al caror spirit nu prea l-am inteles. O sa incerc sa caut sursa initiala.
      Pana la urma, jocul e o placere si cand facem o munca cu placere e ca un joc...
      ... O meserie frumoasa!
      O saptamana placuta, Daurel!

      Ștergere
  4. minunate fragmente ! 115 ani - şi parcă sunt actuale cu noi cele două genii! rar se nasc astfel de oameni !
    nu am citit mult despre Dispenza - dar îmi place ce scrie ! un mic experiment am avut şi eu într-un an când am avut un mic ''accident'' casnic, soldat cu imobilitate... am reuşit să înving starea dar ajutată de voinţa puternică ce o am şi rugăciune (mintea coborâtă în inimă...). există o Forţă la care trebuie să reuşeşti să te conectezi !
    iar despre Tesla, nu am citit nimic despre el, doar ce ştiu de la şcoală despre el... dar are dreptate în ceea ce spune ! cele mai bune lucruri se realizează în joacă, adică făcute cu multă plăcere !
    felicitări pentru postare !
    pupic şi o seară cât mai plăcută, îţi doresc cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru comentariu si pentru experienta impartasita. Ideal ar fi sa reusim o conexiune, nu neaparat intr-un moment de forta majora, atunci cand situatia este foarte critica, ci sa o exersam, zi de zi, ca obisnuinta, pur si simplu ca un ghid.
      O saptamana excelenta sa ai! Pupici!

      Ștergere
  5. Foarte interesant mi se pare subiectul abordat de tine. Dacă aș putea să-mi disciplinez mintea, să gândesc doar pozitiv, să nu mai atrag negativitate, să... Bine ar fi! Să ai o săptămână minunată cu spor, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca ne opreste cineva sa fim altfel, daca nu ne place ceva! :) Si daca ne place, sa ne jucam, asa cum ne-a invatat Tesla...
      O saptamana excelenta, Dana draga! <3

      Ștergere
  6. Acum cateva saptamani am vazut un documentar despre Tesla cel ce dorea ca energia electrica sa fie la liber pentru omenire. Am ramas cu dureri in mine inexplicabile și m-am gandit ca omenirea chiar a avut genii ce au lasat semne și au schimbat cursul istoriei. Cat despre tot ce spui tu aici, mie imi pare tare greu sa schimb ceva in felul meu de a fi. Eu, de exemplu, nu cred in faza cu ganditul pozitiv. Ma oboseste. E ca si cand as supraevalua situatii in care eu nu as face fata, insa imi ponderez realismul care uneori are tendinta sa strice bunatate de viață. Multumesc pentru articol, te imbratisez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as adauga ca nu prea s-a dorit sa se schimbe cursul istoriei de catre cei care nu ar concepe ca oamenii sa fie si sa se simta liberi. Sunt multe inventii care stau sub chei, din aceasta cauza. Cat priveste al doilea subiect, esti prea categorica. As spune ca a gandi pozitiv cumva echivaleaza cu a nu fi pesimist cronic, a imprastia bunatate si zambet. A te gandi la partea plina a paharului. Sunt absolut convinsa ca te caracterizeaza toate acestea... Ca si o portita deschisa ideilor noi...

      Mie puterea mintii mi se pare fascinanta si stim infinitezimal despre ea. Asa ca subiectul ramana deschis...
      Cu placere, Adriana draga. Sa ai un weekend plin de senin!

      Ștergere
  7. Mi-au plăcut tare mult citatele alese, dragă Suzana!
    Toate cele bune! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine, Alex! Mi s-au parut interesante interviurile.
      Un weekend placut sa ai!

      Ștergere