luni, 5 iunie 2017

Citate favorite (19)-Cuadratura


Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 


Poate sub influenta  SF-ului ce o invaluie pe Ana-Veronica si al postarilor
Prietenei japoneze in zilele de sambata, sau poate pentru ca  cercul  are
ceva special, am ales cartea lui Gheoghe Sasarman, "Cuadratura cercului".
Lucrurile imposibile devin fascinante, iar a construi un pătrat care să aibă aria 
egală cu aria unui cerc oarecare, folosind doar o linie şi un compas devine o 
problema imposibila, din cauza celebrului numar "pi", ale carui  zecimale 
formeaza un sir nesfarsit...

Iata ce spune insusi autorul despre creatia sa:

„Geneza orasului – urbogonia, pentru a utiliza un termen format prin analogie cu acela 
de cosmogonie – subiect de literatura? Subintitulat „fals tratat de urbogonie“, volumul 
meu de povestiri Cuadratura cercului isi propune sa raspunda tocmai la aceasta intrebare. 
Iar raspunsul este, cred, convingator deoarece subiectul comun, generic, al povestirilor il reprezinta nu doar orasul in sine, cu geneza, evolutia si moartea sa, ci insusi destinul 
civilizatiei urbane, al colectivitatii si al indivizilor care au edificat orasul, il locuiesc si ii  
sufera influenta modelatoare. De fapt, fiecare povestire descrie un oras, in mare parte 
imaginar, iar destinul personajelor se impleteste strans cu destinul urbei. (...) 
Orasul si arhitectura sunt simple pretexte; adevaratul subiect este lungul, sinuosul drum 
al omenirii spre lumina. Un drum constituit, la prima vedere, dintr-o inlantuire de 
infrangeri, dar care in realitate nu si-a intrerupt niciodata cursul ascendent.“

Sunt prezentate 36 de orase, fiecare avand si o mica poza simbolica. Am ales
pentru jocul de azi:

"Poseidonia"

 "Cu timpul, oamenii se vor obisnui, desigur, sa traiasca sub apa. Se vor lasa 
    ademeniti de palatele - pustii deocamdata - ale orasului submarin, cu ziduri 
    de margean, cu candelabre impodobite de perle vii;
    se vor abandona strazilor intortocheate, ferite de arsita si de inghet, de crivat 
    si de obsesii pluviale, pietelor verzi-albastre, cu soare bland si niciodata orbitor,
    adancurilor lichide, necunoscatoare de spaima de diluviu...
    Cu timpul, plamanii lor vor deprinde mestesugul disocierii oxigenului de apa;
    stomacul lor - gustul rafinat al algelor, al pestelui crud, rapus cu dintii;
    trunchiul lor - arta plutirii elegante, a unduirii hipnotice si a zvacnirii fulgeratoare.
    
    Trupul li se va alungi, capatand contururi de torpila, membrele li se vor adapta
    inotului, inteligenta li se va ascuti, ca si botul.
    Vor popula Poseidonia, vor trai in belsug pe intinsele plaiuri acvatice, vor
    cunoaste placerea inefabila a tumbelor amfibii si tot mai rar ii va incerca nostalgia
    conditiei terestre, bipede, originare.
    Cu timpul, oamenii vor semana, mereu mai mult, cu delfinii...

   Dar, pana atunci, o, cat de greu le vine sa faca primul pas, sa invete prima 
   regula, de aur, a aparentelor - tacerea!"
  

SF-ul meu de azi...


O saptamana frumoasa, alaturi de activitatile preferate!




Citate favorite (18)

22 de comentarii:

  1. Ce meniu simplu: alge și peste.:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am mancat niciodata alge si nici peste... crud.
      Cred ca voi zice pas, cel putin in aceasta viata...

      Zile frumoase de vara!

      Ștergere
  2. Regulă de aur aproape inaccesibilă, fiindcă, de!, omul e un animal cuvântător prin excelență. Asta îl definește, de fapt. Încolo, mamifer ca toate mamiferele..

    Săptămână excelentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ar cam trebui sa reinvete aceasta regula de aur, dupa cum bine zici!
      O saptamana excelenta, Zina draga! Spor in toate!

      Ștergere
  3. o saptamana frumoasa, multumim mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O saptamana frumoasa si tie, draga Coco!
      Plina de actiuni interesante!

      Ștergere
  4. Ar trebui sa citesc sf-uri mai des.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cand in cand, parca simt ca trebuie. Chiar daca uneori imi spun ca realitatea bate cartile...
      Multumesc de vizita. O saptamana excelenta sa ai!

      Ștergere
  5. Am "văzut"Poseidonia, parcă, şi cred că ar fi tare interesant de trăit acolo, cu toate modificările necesare pe care le-ar suferi corpul uman. Fain subiect ai ales! O săptămână de poveste să ai, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum, ma gandeam cum ar fi transformarea intr-un delfin... Dar tot la Atlantida parca mi-a sarit gandul! :)
      O saptamana cu mult senin, Dana draga! SF-ul sa ramana totusi in carti...

      Ștergere
  6. Pare o carte cel puțin fascinantă. Merci Suzana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu am crezut cand am luat-o. Si mi-a redeschis dorul de matematica, o disciplina care mi-a placut si inca imi place!
      Cu placere, Marta! O saptamana excelenta sa ai!

      Ștergere
  7. Mie imi place SF-ul, dar ... nu azi!
    Azi este înca sarbatoare, deci vreau timp real! :))

    Pupici Suzana, sa ai o saptamana fanatstica! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O idee cu totul aparte! Ma refer la "timpul real"...
      Simt ca o voi relua... :)
      O saptamana cat mai placuta, Ella draga! Pupici! <3

      Ștergere
  8. Interesanta cartea pare a fi.
    De va deveni fiinta subacvatica omul si-ar pierde identitatea de om, daca va fi obligat sa taca pe vecie. Altfel... e bine sa exerseze, din cand in cand, tacerea - dar sa aleaga tacerea, nu sa fie atat de singur incat sa nu aiba cu cine schimba o vorba. :)

    Imi imaginez cum unii se vor transforma in delfini, unii in rechini, altii in... fâţe s.a.m.d. :) Cei dornici de imbogatire materiala cred ca se vor transforma in caracatite. :)

    Am citit pe undeva, candva, ca omul - din cauza modificarilor climatice - va ajunge sa semene (la piele) cu o broasca. Brrr! :)

    Multumesc pentru urare, Suzana draga!
    Iti doresc sa ai o saptamana excelenta! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te roooog! Nu mai suprapune caracterele de la suprafata in lumea adancurilor. Este o simpla idee SF. Nu o extrapola! :D Sa ne rezumam la delfini...

      O saptamana minunata, Diana draga! Pupici! <3

      Ștergere
  9. o, dragă prietenă, îmi place subiectul acestei cărţi ! cine ştie cum sunt celelalte 35 de oraşe ?! cert este că mi-a plăcut să mă plimb imaginar prin Poseidonia... nu prea stau bine cu mâncărurile bazate pe fructele mării - doar peştele îmi place ! iubesc delfinii şi m-au fascinat inteligenţa lor... stau foarte prost la rubrica: înot !
    altfel mi-a plăcut ceea ce ai ales pentru azi ! felicitări din inimă ! mi-ar place să găsesc cartea şi să o citesc în continuare - ştii că îmi place foarte mult literatura SF !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In linkul de la numele autorului, sunt si cateva alte texte. Daca vrei, te poti uita.
      Sunt interesante si orasele, dar si imaginea geometrica simbolica. Eram sigura ca iti va placea cartea.
      O saptamana frumoasa sa ai, draga prietena.

      Ștergere
  10. Răspunsuri
    1. Cu mare placere, draga Laura!
      O saptamana frumoasa sa ai!

      Ștergere
  11. Pare o carte interesantă,nu prea agreiez SF-urile!
    Îți doresc o săptămână pe placul înimii tale,Suzana!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartea este interesanta dar si autorul. In acest moment mi-e cam neclara succesiunea! :D
      O saptamana excelenta, Elena draga!Te pup! <3

      Ștergere