luni, 29 iulie 2024

Citate favorite (177) -
Deductiile noastre...

Ii voi spune "Jocul de luni". A fost gazduit de Zinnaida a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella  si acum a venit randul meu sa-l preiau.
Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”:
Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei
pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o!   (Tabelul este la finalul postarii.)

'Retineti acel vechi proverb: Copiii si nebunii spun
mereu adevarul. Deductia este simpla: adultii si
inteleptii nu il spun niciodata."

'Nu ghicesc niciodata. Este un obicei socant.
Distructiv pentru logica'.


Gandeste-te: Sherlock Holmes & Dr. House  M.D.
Deductie: teorie, ipoteza, observatie, confirmare.
Inductie: observatie, tipar, ipoteza de proba, teorie.


'Un filozof opereaza cu deductii. Un sofist opereaza cu
paradoxuri. Un 'intelectual public' opereaza cu cuvinte la moda'.

'Cum sa gandesti ca Sherlock Holmes'.
'How to think like Sherlock Holmes'.



'Regula cheie a deductiei: Odata ce imposibilul
a fost eliminat, ceea ce ramane, oricat de
irational, trebuie deci sa fie adevarul.'



Comparatie intre rationament inductiv si cel deductiv-
Oricat de nerealist ar suna, in multe domenii, ca stiinta si legea,
'dovada' pur si simplu nu exista; sunt doar fapte si evidenta ca te
conduc la anumite concluzii.
Rationament inductiv: cineva care il foloseste face observatii
specifice si apoi trage o concluzie generala.
Rationament deductiv este o anume concluzie ce urmeaza
unei teorii generale.


'Fii calm si foloseste-ti puterea deductiei'.



Nu stiu cum s-au aliniat astrele pentru a alege un astfel de cuvant. Insa cu siguranta
stiau ele ceva...😊 Pentru ca acest cuvant nu a aparut din seninul calduros al acestor
zile de vara, ci din cartea Codul Emotiilor, referita deja de cateva ori.
Am terminat de citit primul volum plin de surprize si idei noi pentru mine.
Cat priveste procesul deductiilor, se spune acolo ca il putem folosi 'pentru a reduce
numarul de posibilitati'
. Chiar daca autorul se referea la metoda lui, ma gandesc ca
rationamentul este valabil cam pentru tot.
Pentru orice am face, avem nevoie de un mod coerent de a prelucra informatiile si 
experientele, pentru a deduce ce trebuie facut pe mai departe sau daca mai merita
continuata activitatea.
Nu este chiar vorba de cartile polistite transpuse in viata de zi cu zi, ci doar de un
flux logic de gandire, ca o parghie de sprijin, atunci cand realitatea este blurata


~~~~~~

Citate favorite (176) - Interpretarile ca o arta






















19 comentarii:

  1. Omenirea (sau cel puţin Occidentul la care ne-am alipit ca rudă săracă şi exploatată la sânge) se află pe o pantă descentă abruptă. Asta e o observaţie, nu o deducţie. Şi aş zice că n-avem suficiente informaţii ca să deducem dacă acest colaps mai poate fi oprit.
    Raţionamentele noastre logice oricum nu mai pot opri nimic într-o lume întoarsă cu susul în jos, cum am auzit c-a fost de curând înălţatul steag olimpic. Asta e, din păcate, realitatea deblurată. 😞

    Îţi doresc o săptămână în care să te bucuri de tot ce-a mai rămas frumos, nealterat!
    ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai facut o radiografie destul de exacta a ceea ce se intampla. Si mai mult lucruri rele, din pacate. As vrea sa inteleg totusi graba cu care se deruleaza evenimentele planetare. Este un plan inceput de multi ani, insa acum mai este ceva in plus ce grabeste evenimentele. Poate fi doar o parere, evident, insa nu imi iese din cap ideea.
      ... Poate de aceea consider giumbuslucurile utile, ca linistesc
      neuroni...
      O saptamana linistita, draga Vero. ❤️😘
      PS. Voi posta si eu o duzina...😊

      Ștergere
    2. Dragă Vero, ai pus, cu măiestrie, degetul pe rană!

      Ștergere
  2. Uneori, prelucratul ăla al informaţiilor dă mari bătăi de cap.
    Foarte interesantă tema de gândire! Săptămână bună, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar daca ne-ar fi si de folos! Uneori insa descopar si chestii interesante, ceea ce e de bine!😊
      O saptamana frumoasa, draga Potecuta! ❤️😘

      Ștergere
  3. Those were good and Mark Twain was very wise!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He was very clever. I put here links with quotes and stories:
      https://www.brainyquote.com/authors/mark-twain-quotes
      https://americanliterature.com/author/mark-twain/
      Have a fine week ahead, Terry!

      Ștergere
  4. Cei care citesc cărți polițiste bune, vad filme polițiste bune (= cele în care cititorul/privitorul are toate datele care-i permit sa descopere răufăcătorul) cred că ajung să folosească "fluxul logic" din reflex, în viața de zi cu zi. 😊
    Săptămână frumoasă îți doresc, Suzana draga! 💗😘 Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo! La buna reauzire, Diana draga! Cred ca ai dreptate cu ''reflexul'.
      Doar ca raufacatorii sunt cam multi si se impletesc prea multe povesti, de ma ia ameteala...
      O saptamana pe placul tau, draga mea. Si inspiratie la creat! ❤️😘

      Ștergere
  5. No está mal, un intercambio de ideas, para luego quedarnos con la más lógica.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's sound easy. But we have to pay attention of our judgements!
      Hugs, Antonia! All the best in this new week! ❤️😘

      Ștergere
  6. Felicitări pentru această postare!
    Mi-a plăcut foarte mult cum ai subliniat diferențele dintre gândirea deductivă și aplicabilitatea lor în viața de zi cu zi. Într-adevăr, raționamentul deductiv, pe cât de abstract poate părea uneori, are un rol important în rezolvarea problemelor cotidiene. Așa cum ai menționat, eliminarea imposibilului pentru a ajunge la adevăr este o regulă de aur, nu doar în misterele literare, ci și în situațiile practice.
    Referitor la Sherlock Holmes și Dr. House, am fost mereu fascinată de felul în care aceștia reușesc să dezvăluie adevărul prin raționamente aparent imposibile. În special Dr. House, cu care am rezonat foarte mult, reușește să transforme fiecare caz medical într-un puzzle captivant. Abordarea sa neortodoxă și sarcasmul său ascund de fapt o dorință profundă de a înțelege și de a rezolva misterele medicale, chiar dacă aceasta implică uneori sacrificii personale sau conflicte cu colegii și prietenii.
    Am admirat întotdeauna felul în care Dr. House folosește raționamentul deductiv pentru a ajunge la diagnostice pe care nimeni altcineva nu le-ar fi putut vedea. La fel ca Dr. House, Sherlock Holmes, printr-o observație atentă și deductivă, poate să descopere adevăruri ascunse.
    Dar și citatul „Copiii și nebunii spun mereu adevărul” mi-a plăcut foarte mult. Adesea uităm simplitatea și sinceritatea pe care copiii și acele persoane considerate „nebune” o aduc în discuțiile noastre, în timp ce adulții și „înțelepții” sunt de multe ori prizonieri ai convențiilor și al măștilor sociale.
    M-am cam întins la ”vorbă” și nici nu mi-am terminat cafeaua de băut.;))) Azi, sper, să am inspirație pentru a face o postare interesantă, pentru această nouă editie! Zi frumoasă să ai, Suzana! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine ca te-ai intins la 'vorba'! Ambele personaje imi plac si mie foarte mult. Insa doctorul, asa cum spui si tu este fascinant. Mi-au placut maxim rationamentele medicale. Mie filmul imi spune ca sunt inca mult prea multe lucruri necunoscute in aceasta zona. Iar povestile cu detectivi le citeam pe nerasuflate in scoala. Poate pentru ca imi place si logica, iar pentru a rezolva cazuri logica deductiilor este fascinanta. A ajunge la performanta de a nu ghici niciodata ci doar de a utiliza logica este chiar fabulos.
      Multumesc, draga Mihaela! Pupici! ❤️😘

      Ștergere
  7. Am găsit un citat care s-ar putea să aibă legătură cu articolul:
    „Diferența dintre teorie și practică este că în teorie nu există diferență între teorie și practică, dar în practică există.”
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar are legatura! Si se mai se spune ca teoria ca teoria, practica ne 'omoara'...
      Am fost curioasa sa vad zicala asta, ce si cum cu ea si am dat de:
      https://www.armonieinsuflet.ro/teoria-ca-teoria-practica-ne-omoara/
      Un articol cu un punct de vedere chiar interesant. Adevarul este ca practica nu omoara, doar ne arata ca nu prea stapanim corect teoria...😊
      Multumesc, Daurel. Vin sa citesc!
      Toate cele bune in ultima luna de vara!

      Ștergere
  8. Gata, am ajuns și eu laptop și am pus link către joculeț. Mulțumesc pentru că mi-ai adăugat poezia în tabel. Weekend plăcut! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Era pacat sa nu fie la colectie! Asa ca eu iti multumesc, draga Mihaela!
      Pupici si weekend placut!❤️😘

      Ștergere
  9. Mulțumesc pentru introducerea în tabel, dragă Suzana!
    Cât despre deducții... Ca să le faci trebuie să ai deprinderi de gândire. Dacă le-ar avea toți, nu s-ar mai intâmpla atâtea grozăvii în lume.
    Sănătate și numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca tot am vazut ca ai postat...
      Din pacate se intampla multe grozavii in lume si cauzele desi sunt complicate, cu siguranta negandirea este una dintre cele mai importante.
      Sanatate multa, draga Zina! Zile linistite de august!❤️😘

      Ștergere