joi, 28 septembrie 2023

Reflexii in oglinda (127) -
Experiment nou de gem, din coarne

Carmen a redeschis jocul 'Reflexii in oglinda', preluandu-l de la Sorin,
Este o alta modalitate de a impartasi descoperiri speciale!

Nu auzisem de gem de coarne, doar de cornata!
Am gasit la Obor si mi-am zis ca un experiment  nou de bucatareala ar fi
interesant. Spre deosebire de celelalte fructe, este un pic mai complicat de
realizat. Adica procedura dureaza mai mult !



Etapele s-au derulat cam asa:
- Am pus fructele intr-o oala cu apa, depasindu-le cam cu doua degete
  si le-am fiert la foc mic, pana cand  fructelor li s-a crapat coaja.
  Am si verificat daca sunt moi, doar sa fiu sigura.



-Din acest moment, am luat un alt vas si am inceput operatiunea de a desprinde
pulpa de samburi, utilizand o sita si o lingura de lemn cu care striveam coarnele.
Aceasta operatie am facut-o in doi pasi. Poza anterioara reflecta primul pas.
Nu cred ca samburii pot fi curatati manual din prima.



-Pentru a continua desprinderea pulpei, am mai incalzit apa si am turnat
peste samburi, reluand operatiunea printr-o alta sita, pe care o vedeti
mai jos.



Am spalat niste samburi si cele doua etape au fost suficiente. Acum ma intreb
la ce proiect sa-i folosesc! 😊
- Am adaugat zahar, cam 800 gr. si abia acum am intrat in zona cunoscuta.
Insa a trebuit sa schimb vasul, pentru ca lichidul mi s-a parut periculos
de aproape de margine si nu stiam comportamentul.


-In ultima imagine este finalul fierberii.  Am verificat tot cu picatura,
adica in mod clasic. 



Pentru ca au iesit si poze sclipicioase, m-am hotarat sa pun reteta si la jocul
reflexiilor. Daca mai aveti intrebari, va raspund in comentarii.

Cu siguranta sunt si alte retete, insa nu am apucat sa mai caut.
Sunt curioasa daca voi aveti experiente pentru un astfel de gem!

Reflexii (126)




@@@@@@@@@

Nu stiu daca se potriveste acum, insa imi place sa-l ascult pe Tolle!


 Si ceva de experimentat, daca aveti dispozitie:





24 de comentarii:

  1. Foarte frumos! Felicitari, esti harnica! Sa savurati gemul si sa va bucurati de aroma lui ♥
    Un sfarsit placut de septembrie, Suzana draga ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Carmen! A fost ceva inedit pentru mine.
      Mai ales ca nu vazusem asa ceva. Doar de macese am gasit. Insa acolo cred ca e si mai complicat.
      Un final de saptamana cat mai placut!❤️😘

      Ștergere
  2. Ai răbdare, nu glumă! 😀
    Eu nu fac decât dulceaţă de coji de portocale. E singura care-mi place destul de mult ca să consider că merită osteneala - nu prea des, cel mult o dată pe an. 😆

    Noapte bună, dragă Suzana! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rabdare am, doar ca mai putin la bucatareala. Insa eram amandoi si dadeam pe rand la fructe si ne amuzam de cum ne scapa lingura pe sita. Insa am razbit in cele din urma. Nu promit o recidiva, decat daca este o chestie vitala realizarea. Am insa niste dubii ca efectele gemului intrec cornata in efecte 'medicale'. Eu o tin doar pentru deranjamente stomacale si eventuale insiropari la tort si ala facut rar. O data pe an totusi ar fi rezonabil. Intre timp poate descoperim o solutie mai buna. Asta deja ma preocupa... 😀
      Noapte buna, draga Vero! ❤️😘

      Ștergere
  3. Sigur ca am experienta cu astfel de gem! La mancat! 😊 Imi place! (hm. cred ca sunt prea multi ani de cand n-am mai mancat).
    Privind imaginile mi s-a facut pofta de geeeeem... Avem de macese, cumparat, numai bun pentru a calma papilele gustative. si mi-am amintit cum prima si ultima data am facut si eu gem - de prune; am afumat totul perfect, desi nu l-am scapat de sub ochi (dar a fost... comestibil) 😊
    Zile senine iti doresc, Suzana draga! ❤ Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De prune nu cred ca am facut. As vrea sa experimentez o marmelada din mai multe fructe. Asta e pe agenda. Si de ardei iuti. Insa nu stiu cum, trebuie sa ma documentez. Mi-e greu sa inteleg cum l-ai afumat, daca il pazeai. Mie mi se intampla cand citesc ceva cand pazesc focul. Sistematic cafeaua se pravaleste din ibric...😊
      Pupici si weekend placut Diana draga! Salutari Brasovului tau!❤️😘

      Ștergere
  4. I hadn't heard of horn jam either but it sure looks quite good!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Neither do I. My first time this experience.
      But it's quite good, indeed!
      Have a fine weekend, Brian!

      Ștergere
  5. E un gem foarte bun, eu personal nu am făcut dar făcea mama mai demult, când îi permitea sănătatea. E migălos, dar cel de măceșe îl întrece cu mult, necesită trei site diferite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Banuiam despre macese, nu as indrazni. Am vazut cum arata fructul desfacut. Mi-e foarte neclar cum se separa pulpa lor. Eu le pun la un fel de suc, insa le las intregi.
      Am mai mult curaj, daca va fi o data viitoare.
      Weekend placut, Pompilia! ❤️😘

      Ștergere
  6. Toate ca toate dar nu ne-ai spus ce gust are acest gem 🙂. Eu stiu ca aceste fructe sunt putin amare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amare? Nu mi s-a parut. Ai dreptate, nu am scris. Gustul e dulce acrisor si pentru ca am pus putin zahar si pentru ca nu toate erau coapte. Insa merisoarele mi s-au parut si mai acrisoare. Ele au facut parte dintr-alta poveste!🙂.

      Ștergere
  7. Mă crezi că nu cred să fi mâncat vreodată? Au cumva şi o altă denumire? Oricum, arată bine şi te felicit pentru răbdare şi hărnicie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum sa nu te cred cand nici eu nu am stiut de asa ceva, pana nu ne-a spus recent un prieten? Eu le stiu de coarne, alta denumire poate o fi, insa nu o stiu. Potecuta, stii deja ca rabdare am la experimente. Cu recidivele de acest fel ma mai gandesc...🙂
      Multumesc si un weekend fain! ❤️😘

      Ștergere
  8. Nu am mancat niciodata fructe și nici gem de coarne. Dacă erai aproape de mine veneam să gust, m-ai făcut curioasă...hihi. Să ai o seară frumoasă, Suzana. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca gasesti prin piata, ca a venit timpul, macar o cornata sa-ti faci. Ca si pe visinata. Este miraculoasa pentru deranjamente stomacale. Eu le fac mai soft. Cu vodca...🙂
      Nu se stie niciodata cand ne-am putea intalni. Daca Universul conspira...
      Pupici si weekend placut! ❤️😘

      Ștergere
  9. No conocía esta planta. Y esa mermelada te dará muy buenos desayunos. Suzana. Que rica se ve.
    Buen fin de semana.
    Un abrazo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Usually are from the mountains area. Full of vitamins. But I did not know that from them I could make jam. So, I tried.
      Now you know if you find them...
      A fine October, dear Laura! Hugs! ❤️😘

      Ștergere
  10. Tampoco yo había oído hablar y por lo que cuentas, debe de estar bastante buena,
    Un abrazo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's very good, Antonia! I love the taste sweet and sour!
      Have a fine October, full of beautiful images. Hugs! ❤️😘

      Ștergere
  11. Am mancat si eu coarne (cred ca despre cornata era vorba si erau de-li-cioa-se) prin anii 80 :D. Dela strabunicul meu din Prahova.
    Deci asa cu gemul... hmmm. De macese am mancat si este foarte bun. Nu am facut de niciunul.
    Cu sita sunt experta.. la rosii :))))). Am dat la rosii prin sita .. Slava Domnului, am facut cateva sticle anul acesta. Macar atat, ca in rest... tanjesc efectiv dupa o conopida. Din piata nu mai iau ca in ultimele dati nu mi-a facut bine - cine stie ce mai pun si la aia :(.
    Pupici ci felicitari pentru experiment :D Si.. pofta buna
    :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu de ce nu am auzit de un astfel de gem. Doar de macese.
      Adevarul este ca se si gasesc rar pe aici. Poate pe la munte mai des.
      Nu stiu cum e cu rosiile, dar parca se puteau da printr-o masina din care ies samburii. Asa ceva nu am facut pana acum. Rux, poate ar merita sa explorati niste producatori mici, unde sa vedeti ce si cum cu legumele.
      Multumesc. Pupici si numai bine la voi! ❤️😘

      Ștergere
  12. Am ratat in sempembrie multe postări de-ale tale. Chiar dacă e laborioasă, dulceața ta arata tare bine. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le vei gasi aici. Nu e nicio problema, doar tu sa fii bine!
      Este cel mai laborios gem pe care l-am facut vreodata. O data pe an mi-am zis ca se merita. Nu stiu daca e la fel de dezinfectant precum este cornata, nu cred, insa e bunut. Multumesc, Niko!
      Pupici! ❤️😘

      Ștergere