duminică, 3 septembrie 2023

Citate favorite (166) -
Ganduri despre indoieli

Ii voi spune "Jocul de luni". A fost gazduit de Zinnaida a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella  si acum a venit randul meu sa-l preiau.
Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”:
Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei
pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o!   (Tabelul este la finalul postarii.)

"Oamenii se pot indoi de ceea ce spui,
dar vor crede ceea ce faci"



"Credinta ta poate muta munti si
indoiala ii poate crea".


"Daca ai de gand  sa te indoiesti de ceva,
indoieste-te de limitele tale".



"Inspira,, expira, fara frica, fara indoiala".

"Sa nu te indoiesti niciodata de instinct".


"Nu este ceva mai ingrozitor decat obiceiul indoielii.
Indoiala separa oameni. Este o otrava ce
dezintegreaza prietenii si rupe relatii".


"Cel mai cumplit dusman al creativitatii
este indoiala de sine".


Cand vedem cu ochii mintii in fata noastra un obstacol numit 'indoiala',
oare ce e mai util de facut? Asta evident, daca il consideram ca atare:
un obstacol ce ar merita analizat.
Ne-am creat reflexul sa-l observam - analizam? Sau il ignoram din diverse motive
strict personale: lipsa timpului, obisnuinta negandirii asupra subiectului, incorecta
apreciere a efectelor lui, obisnuinta de a crede ca avem 'detenta' necesara  sa-l sarim,
sau sa-l ocolim, depinde de conditia noastra 'fizica'?

Indoielile apar inevitabil in relatiile cu oamenii din jurul nostru si in diferite
situatii de viata, pe fundalul unor frici si a lipsei de incredere in noi insine.
Asupra acestor doua aspecte cred ca trebuie sa lucram constiincios pana
la rezolvarea lor.
Pentru ca elimininand fricile si incepand sa avem o incredere absoluta in noi,
in modul nostru de a gandi, vom putea gasi si rezolvari neasteptate pentru
inlaturarea sau evitarea obstacolelor. Rezolvari ce ar putea deveni si 
oportunitati si descoperirea unor usi deschise, neobservate anterior.


Deja e toamna. Sa va fie frumoasa si linistita!

38 de comentarii:

  1. Îndoiala aduce neîncredere. Și neîncrederea distruge relații. Și duce și la cea mai mare luptă pe care o vom duce vreodată, lupta cu sinele nostru.
    Îmi plac foarte mult citatele alese. Și m-au pus pe gânduri reflecțiile tale, despre cum depășim îndoiala.

    Admit și eu că este deja toamnă. În aceste momente plouă liniștit și se simte tare plăcut răcoarea nopții.
    Să ai o toamnă așa cum ți-o dorești! ♥️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca cele doua cuvinte merg impletite pentru ca sunt sinonime.
      Poate ne va fi mai bine daca am vorbi despre acceptare si nu de lupta. Daca ne luptam noi cu noi, cine castiga si cine pierde?
      Sunt timpuri pline de indoieli, din pacate. Si chiar e necesar sa le regandim, spre binele nostru.
      Daaa, a plouat frumos. Acum s-a oprit!
      Multumesc, draga Daniela! La fel si voua! ❤️😘

      Ștergere
  2. "Oamenii se pot indoi de ceea ce spui, dar vor crede ceea ce faci". Cumva am tot întâlnit varianta „Oamenii se vorîndoi de ceea ce spui, dar vor crede ce sunt ceilalți ( referitor la persoana ta)”
    Frumoasă și această colecție de citate. Preferatul meu : "Daca ai de gand sa te indoiesti de ceva,indoieste-te de limitele tale".
    O săptămână minunată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate de aceea se mai spune ca schimbarea incepe cu noi. Atunci cand observam schimbari notabile si pozitive la cineva, este evident ca incepem sa luam in considerare si ceea ce face ea. Asa suntem. Avem nevoie de evidente, daca nu reusim sa intelegem lucrurile altfel. Iar de limitele noastre chiar e musai sa ne indoim, ca sunt adanc fixate cine stie de cand, sugerate de cine stie cand!
      Multumesc mult, draga Niko! O saptamana cu spor! ❤️😘

      Ștergere
  3. Yep, doubt can be a real downer and should mostly be avoided!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Would be magical if we could, as much as possible. But it's very important.
      All the best, Brian! A fine week ahead!

      Ștergere
  4. Foarte inspirate alegeri, Suzana! de meditat la ele! Îţi mulţumim!
    Să-ţi fie roditoare toamna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa placere, draga Potecuta!
      Poate folosesc, macar putintel!
      O toamna minunata! ❤️😘

      Ștergere
  5. Foarte frumoase si adevarate, citatele pe care le ai ales, Suzana draga.
    Cat despre frica sau lipsa de incredere individuala, nu cred ca acestea ar fi cauzele unei indoieli, ci mai degraba experienta proprie. Ori ca nu exista experienta, ori ca exista si e rea... asta e cauza unei indoieli, cred eu 🥴
    Un start bun in noua saptamana, draga Suzana 😘🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Orice experienta neplacuta genereaza evident indoiala de a o relua. Doar ca experimentand neplacerea se insinueaza si frica de a relua. Asta ca experienta personala. Si atunci cand ceva nu imi reuseste, un prim gand tot spre mine apare. De aceea zic ca doar cu noi e bine sa lucram.
      Multumesc draga Carmen! O saptamana frumoasa si o toamna la fel! Pupici! ❤️😘

      Ștergere
    2. am revenit sa înscriu o legenda germana ♥
      O saptamâna placuta sa ai! ❤️😘

      Ștergere
    3. Inca nu pot sa o vad. O astept cu interes.
      Legendele sunt foarte interesante.
      Zile frumoase! ❤️😘

      Ștergere
  6. Mejor que la gente crea lo que hacemos y si quieren que duden de lo que decimos. Las palabras se las lleva el viento...Los hecho quedan ahí
    Me gustan todas las citas.
    Buena semana Suzana.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. The words are not so powerful than facts. It's natural. If we are clever enough we mixed the the two ideas. Words and facts!
      Thank you Laura! have a fine September and holiday!
      Hugs! ❤️😘

      Ștergere
  7. "Singurul lucru pe care il stiu este ca nu stiu nimic" (Socrate) De acest adevar nu ma indoiesc. 😊 Indoieste-te de tot si apoi... indoieste-te de indoiala...
    Poate ca oamenii s-ar indoi ca ceea ce fac este bine (referitor la primul citat). Am un "fix" (si) cu echivocul. 😊
    Sa nu ne indoim de limitele noastre? Hm. Increderea absoluta in noi e buna, dar sa stim "in ce ne bagam". Lipsa indoielii necesita... cunosterea a tot si toate (din punctul meu de vedere e o imposibilitate).
    Un fel de paranteza. Exista unele situatii limita in care nu avem de ales si atunci nu ne indoim de limitele noastre - dar e o situatie de exceptie in care, de regula, intervine... instinctul de supravietuire. In aceste momente se "intampla" ceva in creier si un om (cu limite - presupus - reduse in general, sa zicem) reuseste ceva ce oricare altul n-ar fi in stare. Putem, oare, sa "activam" - constient, sa zic asa - in creier reactiile care au loc in astfel de momente extreme?
    E bine sa avem cat mai putine indoieli - e semn ca stim destule, despre noi, despre oameni, despre lume...
    E o realitate: prea multe indoieli il fac pe om sa "stagneze" - si asta nu-i bine.
    Citatele pe care le-ai ales sunt excelente indemnuri la siguranta de sine, la curaj.
    Iti multumesc pentru citate, Suzana draga! ❤ Seara frumoasa iti doresc! Pupici! ❤ 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De aceea imi plac acei oameni - autori pe care ii urmaresc si care vorbesc de cum ne putem afla limitele si cum le putem aprecia si depasi. Evident ca stim putin spre deloc, fata de banca universala de date. Insa sunt deja evidente despre cat de puternici suntem. Stii care e singura problema? Ca trebuie sa perseveram in a ne antrena si fizicul si psihicul. De multe ori vom spune ca nu avem timp. Pentru a ne bea cafeaua avem timp... Merita sa ne introducem in program si ceva pentru binele nostru.
      Acum cativa ani, am trecut prin niste situatii complicate. Nu conteaza ce, doar ca am trecut prin etapa de panica-frica . M-a infiorat senzatia. Mi-a trebuit ceva sa inteleg ca eram doar eu si persoana pe care trebuia sa o ajut. Emotiile nu erau o solutie. Mintea limpede da. De aceea poate sunt putin obsedata de cautarea solutiilor de un anumit fel. Ele exista. Instinctul se dreseaza, la fel si mintea. Astea nu mai sunt metafore.
      Si tot gandindu-ne la drobul de sare pierdem mult din viata.
      Chiar daca sunt multe momente complicate, nu toate sunt de genul
      ori viata ori moarte. Asa ca merita sa avem putin 'curaj' - bun cuvantul tau. Ca doar nu urcam zilnic Everestul...
      Pupici, Diana draga! O seara frumoasa! ❤️😘

      Ștergere
  8. Buenas reflexiones, me descubres en tu entrada.
    Un abrazo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you, Antonia. I appreciate!
      Hugs and a fine week!❤️😘

      Ștergere
  9. Nu vreau sa mai aud de indoieli.. Cand iti strecoara cineva in suflet acest chin...
    🙏 sper sa pot ajunge si eu luna asta cu un gand in tabel... Momentan, incerc sa mi le adun... gandurile
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rux, nu cred ca este vorba de a vrea sau a nu a vrea asa ceva. Poate ar merita sa reevaluezi si subiectul si posibilele solutii de rezolvare. Tabelul este deschis destul, asa ca poate iti iei avant!
      Pupici si zile frumoase! ❤️😘

      Ștergere
  10. Buna dimineata! 🙋
    Din "ciornele eliberate" am mai adus niste citate. 😊
    Ziua frumoasa sa iti fie, Suzana draga! Pupici! ❤ 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Da, da, 'ciornele eliberate' cred ca au rasuflat usurate!😊
      Multumesc pentru initiativa, Diana draga! O zi usoara, pe
      placul tau! Pupici!❤️😘

      Ștergere
  11. Într-o cantitate rezonabilă, îndoiala este bună. Te face să abordezi o problemă din perspective diferite, te face să întocmești și planul B, alături de planul A. Prea multă îndoială, însă, duce la eșec.
    Bune alegeri, felicitări, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asta este si ideea. Ne indoim pana pierdem orice oportunitate, asta in eventualitatea ca le mai observam...
      Totul trebuie facut cu masura.
      Multumesc mult pentru ganduri si apreciere, draga Zina!
      Sanatate si zile linistite! ❤️😘

      Ștergere
  12. Îndoielile fac parte din farmecul vieţii. Ce haz are când totul e absolut sigur? E bine şi să ne mai îndoim de câte ceva din când în când. 😁

    Dar să ai un weekend neîndoielnic pe placul tău, Suzana! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce este cu adevarat sigur? Asa ca pot spune ca avem parte de mult haz. In fine, un rationament de doi lei. Oricum, indoielile mi s-au parut ca niste bucle intr-un program. Uneori, daca nu avem instructiunea de iesire este cam naspa!
      Acum cand scriu, habar nu am cum se va derula finalul de saptamana. Asa ca pluteste putin mister...
      Multumesc, draga Vero! Doar bucurii! Si sper ca ziua de azi
      ti-a fost frumoasa! ❤️😘

      Ștergere
    2. Am ajuns la concluzia că fiecare zi în care nenumăratele rele din lumea asta ne ocolesc - pe noi şi pe cei dragi nouă - e frumoasă! 🙂

      Ștergere
    3. Este concluzia perfecta! La cate carti rele se etaleaza pe langa noi, fiecare zi este ca un dar divin. Sper ca tot gandind despre bine, cine stie cum il materializam si in viata reala.
      ❤️😘

      Ștergere
  13. Îmi place tema.
    În ce privește neîncrederea, mă amuză expresia cvasi-diplomatică ”îndoieli rezonabile”. Păcat că nu am unde să o folosesc, deoarece nu sunt implicat în nimic public. Nu suport nici adunările generale de la bloc, deci nu am participat în ultimii vreo zece ani...
    Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Destul de des am auzit si de 'suspiciuni rezonabile'... ceea ce in anumite contexte suna hilar. Pe la noi nu au mai fost adunari la bloc, asa ca nu am avut la ce participa.
      Cred ca nu este zi in care sa nu ma intersectez cu idei conexe subiectului, asa ca am fost curioasa ce gasesc.
      Multumesc, Daurel. Deja e duminica, asa ca sa-ti fie placuta!

      Ștergere
  14. Am revenit! 🙋 L-am fixat in tabel pe George Bacovia! 😊
    Duminica frumoasa iti doresc, Suzana draga! Pupici! ❤ 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta zic si eu surpriza! Multumesc mult, Diana draga!
      Am reusit si eu o cutiuta. O postez mai incolo.
      Seara frumoasa si o saptamana la fel! Pupici! ❤️😘

      Ștergere
  15. Din nou aici. 😊 De data aceasta "povestesc" despre apus de soare.
    Seara frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤ Spor la ce ai de facut! Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ramas in urma...Vin sa admir povestea.
      Astazi am fost sa inramez calutul (puzzle-ul). Nu cred ca schema de reparatie se va observa sub geam. Faza este ca doamna face si cursuri pentru pictura si m-am inscris si eu. La urma urmei de ce nu? Teoria ca teoria, insa un start in practica e musai. Am vazut la iconita. Intai pe panza, apoi pe lemn. Abia astept...
      Pupici, Diana draga! Spor si tie la tot!❤️😘

      Ștergere
  16. Mi-l aleg pe al doilea și pe ultimul, ca favorite. Ar trebui să-mi lipesc unul din ele în frunte, poate îl voi ține minte ... 😊 Zi frumoasă să ai, Suzana dragă, cu bucurie și lumină! ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma gandesc ca poate ar fi mai util pe oglinda din baie sau pe frigider. Vizibilitatea lor nu te va lasa sa le uiti! 😊
      O saptamana minunata si o toamna la fel, Dana draga!❤️😘

      Ștergere
  17. Adaug și eu o carte pe care am recitit-o de curând, pe care, la vârsta mea, am perceput-o la adevărata sa valoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine ca inca era tabelul deschis! Imi pare bine ca ai introdus postarea ta. Cartea este cu totul speciala!
      Un octombrie pe gustul tau, draga Laura! ❤️😘

      Ștergere