duminică, 3 septembrie 2023

#Fiction Monday (145) -
A new paint technique
O noua tehnica de pictura

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'Reflections' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'DIVERGE'.




I discovered some tubes  used for a technique I hadn't heard of, 'blob paint'.
The colors are poured directly onto an horizontal surface and they can overlap.
If you watch the tutorial, you will quickly understand what it means. I wasn't interested
in the process, but it amused me how by pouring colors on a cardboard colored by
me and tilting it, turning it, the colors diverged, forming a pattern in a random way,
but only apparently. It was dependent on how I moved, on the amount of colors poured,
how the streaks of color merged or, on the contrary, how they followed each other or rejected each other. You see in the first image what came out.
It's not a big deal, just a pretext for the word game.

Sometimes, diverging from a path, from an idea, from an experiment, from some fixed
thoughts, can also have beneficial effects: another destination full of beauty, a more effective
thinking, another exercise with a new fabulous idea, or simply the awareness that certain
stiff thoughts are not beneficial to us...




Am descoperit cateva tuburi de culoare folosite pentru o tehnica de care nu auzisem,
'blob paint'. Culorile se toarna direct pe o suprafata orizontala si se pot suprapune.
Daca va uitati la un tutorial va prindeti repede ce inseamna.
Nu m-a interesat procedeul, insa m-a amuzat cum turnand culori pe un carton
colorat de mine si inclinandu-l, rotindul, culorile deviau, formand un model intr-un fel
aleator, insa doar aparent. Era dependent de cum ma miscam, de cantitatea turnata,
de cum fuzionau darele de culoare sau dimpotriva cum se urmareau una pe alta sau
se respingeau. A iesit ceea ce vedeti in prima imagine. Nu e mare lucru, doar un pretext
pentru cuvantul jocului.

Uneori, a ne abate  de la un drum, de la o idee, de la un experiment, de la niste idei
fixe,  poate avea si efecte benefice: o alta destinatie plina de frumos, un gand mai
eficient, un alt exercitiu cu o noua idee fabuloasa, sau pur si simplu  constientizarea ca
anumite ganduri fixe nu ne sunt benefice...





#Fiction Monday (144) - The mechanism




10 comentarii:

  1. Those are sure interesting shapes, love the purple!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Very nice shapes, indeed. Each technique could be transformed. I like also purple. It's a special color!
      Have a fine week Brian!

      Ștergere
  2. Foarte interesant experimentul.
    Ultimul paragraf m-a uns pe suflet.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e prea mult spus experiment. Mai este o tehnica pe care am tot vazut-o cu turnarea culorilor, insa exista un fluid cu care se mixeaza culorile. Dar materialele sunt scumpe si iti cam trebuie spatiu. Eu deja am o mocheta cu pete, din cauza unor 'incidente'...
      Insa astea se pot folosi pur si simplu. Si am vrut sa vad ce si cum.
      Multumesc mult, draga Rux. Daca e ceva util pe aici, ma bucur.
      Pupici! ❤️😘

      Ștergere
  3. It's phenomenal when one idea leads us to another one and we end up discovering new possibilities. Thank you for joining fiction Monday, Suzana! Have a beautiful week ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I've always love this chain that could lead me to unexpected ideas and actions from something not related to the goal. Thank you Vinitha for the game and for the words! A fine and inspired week! Hugs!❤️😘

      Ștergere
  4. O broasca testoasa stilizata - simbol spiritual al longevitatii. 😊
    E interesanta aceasta tehnica - am vazut cateva video, dar nu m-am incumetat nicodata.
    Imi place asocierea de idei. Cam asa (de)curge viata: in functie de cum ne "miscam". 😊
    Zile senine iti doresc, uzana draga! Pupici! 😘 💕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa mi se paruse si mie, insa nu am vrut sa concretizez, pentru ca fiecare sa vada ce simte ca este acolo, nu ce vad eu ca este acolo.😊 Este posibil sa fi vazut si tutoriale despre tehnica turnarii culorilor. Aia este mai elaborata, culorile se amesteca cu un anumit fluid si iti trebuie un spatiu dedicat pentru ca este cam murdarici...
      Si costa cam mult materialele. Culmea este ca avem un magazinas cu de toate, unele produse sunt si incomplete sau defecte, dar totusi functionale si acolo am gasit culorile. Mult mai ieftine, pentru ca, acasa am vazut, o culoare lipsea si era completata cu o alta. In loc de patru culori erau trei, o culoare fiind in doua tuburi. Adica movul, care imi place... Cred ca aceste culori sunt deja amestecate, de aceea se pot folosi pur si simplu. Si chiar asa si e raul vietii. Depinde cum inotam prin el... Eu nici pluta nu stiu sa fac...😊
      Pupici si o zi faina!😘 💕

      Ștergere
  5. Ce frumoase experimente, ultimul este minunat, dragă Suzana. Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am devenit fan efecte si uneori mi-e greu sa ma abtin sa le fac. Le tot transform pana ma hotarasc.
      Experimentele improspateaza aerul... Ar cam trebui sa ma opresc.
      Multumesc mult! Noapte buna si weekend placut!❤️😘

      Ștergere