luni, 1 aprilie 2019

Citate favorite (87) -
Henri Matisse, ganduri si culori

Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 

Pentru ca Laura M. in comentariile ei, a mentionat un citat din Henri Matisse,  
l-am ales pentru acest nou joc. 








"The artists must see all things as if he were seeing them for the first time. 
All his life he must see as he did when he was a child"




Sursa
 
https://www.henrimatisse.org/
 


O intreaga colectie!





     



     


O saptamana cu bucurii!




Citate favorite (86)







26 de comentarii:

  1. O picatura de culoare amestecate cu vorbe frumoase ... poate prevesti o saptamana fantastic de frumoasa! Asa îti doresc eu sa începi noua saptamana ... vesela colorata si cu vorbe de duh!
    Multumesc! Pupici, Suzana mea draga! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sper si eu! Combinatiile de culori si ganduri frumoase fac bine pe multe planuri.
      Multumesc pentru urare, Ella draga! O saptamana splendida si tie, impreuna cu omul tau drag!
      Pupici! <3

      Ștergere
  2. Matisse, cel care a celebrat ia romaneasca și a facut-o cunoscută lumii întregi prin pictura ”La blouse roumaine”, era un om cu o sensibilitate și o înțelepciune aparte. Mă bucur că ai adus aici o selecție din ideile sale.

    Săptămână excelentă, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar picturile lui reflecta aceasta sensibilitate si intelepciune.
      Al doilea filmulet m-a surprins. Nu stiam de aceste lucrari, de fapt nu stiam de multe. Primul film are peste 800 de tablouri...
      Si mie imi pare bine ca a aparut aceasta idee prin Laura.
      O saptamana excelenta si tie, draga Zina! <3

      Ștergere
  3. Cum ar suna dacă în loc de pictură s-ar citi picătură? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si picatura este un microcosmos deosebit, care reflecta frumusetile naturii! Asa, ca un fel de pictura naturala...

      Ștergere
  4. Frumoase alegeri! Emoţia ar vrea să se concretize-ntr-un desen. Dar lipseşte talentul. O pictez în gând :)
    Să ai o zi bună, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Potecuta! Voi continua insa sa-ti inoculez ideea
      ca talentul este ascuns, nu lipsa! Doar de tine depinde descoperirea lui! Eu asa cred!
      O saptamana minunata sa ai!

      Ștergere
  5. Fumoase gânduri și filmulețe mi-au plăcut,mulțumesc!
    O săptămână plină de frumos și bucurii îți doresc,dragă Suzana!
    Pupici și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine daca ti-am colorat ziua!
      Tu o faci mereu! Multumesc, Elena draga!
      O saptamana frumoasa sa ai! Pupici!

      Ștergere
  6. Pot sa mai adaug ceva?! :) Nu. Adica, pot, dar as strica "ansamblul". :) Imi place "colectia". "Creativitatea cere curaj" - curaj au multi, poate au si talent dar... :) "fara efort talentul nu e suficient".
    Multumesc, Suzana draga! Iti doresc sa ai si tu saptamani cu bucurii! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, nu e nevoie sa te retii din comentarii, pentru ca nu strici nimic. 'Ansamblul' e doar inceput. Sunt atatea idei si imagini cu care ar putea fi completat! E o idee interesanta a creativitatii care cere curaj. Efortul este evident necesar: lenea trebuie dinamitata! :D
      Multumesc si eu, draga mea! O saptamana frumoasa-frumoasa! Pupici! <3

      Ștergere
  7. Culori, străluciri, gânduri frumoase, toate aparținând unui fauvist de seamă, Matisse, care în pictura "Bluza românească", în acorduri de alb și roșu, își arată admirația și prietenia lui cu pictorul român Theodor Pallady.
    Frumoase gânduri și filmulețe, dragă Suzana!
    Îți doresc o senină săptămână de primăvară! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce frumos este oglindita aceasta prietenie intr-o pictura!
      Pana acum nu am vazut o colectie de Matisse cu atatea tablouri.
      Este minunata! Si m-au surprins cele din filmuletul al doilea. Noi pentru mine!
      Multumesc, draga Mirela! O saptamana minunata si inspirata! :)

      Ștergere
  8. Ce stare de bine mi-au dat citatele alese!
    O saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci este chiar perfect! Multumesc pentru gand!
      O saptamana excelenta si tie!

      Ștergere
  9. Ce combinatie uluitoare, vorbe de duh si picturi celebre. Ce-i drept nu stiam o ora si jumatate de picturi, ale lui(iertata-mi fie masura). M-a uimit si celalalt filmulet cu taieturi... Intr-un fel alt artist, desi culoarea este un punct comun. Minunate-s. :) Multumim. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-a surprins si pe mine 'masura'! :) A fost rabdator creatorul videoclipului punandu-i picturile. Dar e o colectie frumoasa. Oricum nu prea am unde sa le vad pe toate, asa ca...Iar taieturile pe care nu le stiam cred ca inspira in multe feluri.
      Cu mare placere Ina! Multumesc si o saptamana minunata!

      Ștergere
  10. Ciudat, pentru un pictor ca Matisse sa afirme ca 'I've been forty years discovering that the queen of all colors is black.'Ha!
    Salutari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu semnificatia pentru Matisse a negrului, dar il vad ca pe esenta realizarii contrastelor. Si este culoarea taciunelui si a literelor cartilor si cumva a noptii... Interesant citatul adaugat.
      Mai adaug si eu unul care mi-a placut tare mult: "The artists must see all things as if he were seeing them for the first time. All his life he must see as he did when he was a child".
      Multumesc, Daliana! O saptamana frumoasa!

      Ștergere
  11. Matisse, un artiste complex. După ce am citit postarea ta m-am dus să aflu mai multe...Merci, Suzana, pentru așa o trecere prin frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Marta, pentru aceste ganduri.
      Daca ai redescoperit ceva frumos, placerea e de partea mea.
      O saptamana excelenta!

      Ștergere
  12. "El pintor ya no necesita preocuparse de detalles insignificantes, para ello está la fotografía que lo hace mejor y más rápido" Matisse sabía bien lo que decía. Una foto es hacer clic...pintar es imaginar y plasmar despacio.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A great painter, Matisse. With very interesting thoughts. Thank you for mention him in your comment.
      Have a beautiful day, Laura!
      Un abraso!

      Ștergere
  13. „Desenul însemană punere unei linii în jurul unei idei” - mi-a plăcut acest citat. De câte ori nu ne întrebăm, atunci când contemplăm o operă de artă, cum i-au venit așa idei frumoase acelui artist care a realizat-o? Aici e talentul, inspirația artistică.
    Faine citatele. Și mi-a plăcut mult filmulețul cu acea tehnică de a crea perspectivele spațiale ale unui desen.
    Toate cele bune, dragă Suzana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o abordare pe care numai un astfel de artist ar fi putut sa o puna in cuvinte. Complet aparte sa pui intai ideea peste o imagine si abia apoi desenul. Cu adevarat deosebita abordarea.
      Cat priveste ultimul filmulet, mi-a placut cat de practica este metoda!
      Multumesc, draga Alex! O duminica excelenta! :)

      Ștergere