luni, 5 august 2024

Jurnalul unui Acum (24) -
Plante si experiment in bucatarie

Mihaela mi-a facut o mare surpriza cu niste puisori din cactusul despre care 
ne-a povestit. I-am primit azi, protejati special si m-am grabit sa-i plantez,
sa mai diminuez din stresul drumului. Am avut un astfel de cactus cu flori superbe,
doar ca l-am pierdut. Sper ca se vor simti bine la mine.
Voi mai povesti despre ei.  Multumesc mult, draga Mihaela, pentru generozitate!



Prin comentarii cred ca am mai spus despre asta. Am descoperit ideea de a
utiliza un pendul pentru a vedea daca plantele sunt 'compatibile'.
Il tin deasupra ghiveciului si ii observ comportamentul. De obicei incepe o
miscare de rotatie. Majoritatea plantelor pe care le am genereaza o rotatie
spre dreapta. Sunt cateva, printre care si un alt cactus, care genereaza miscarea
inversa. Am fost tare bucuroasa ca peste puisori, miscarea a fost tot spre dreapta...


    

Poza asta, am facut-o pur si simplu pentru ca mi s-a parut curioasa evolutia petei.
Cam patratoasa. De obicei erau rotunde.

    


Evolutia plantelor din imagine s-a derulat intre 7 iulie si 5 august. Sunt cele
doua gloxinii pe care le am. Dupa cum cresc, cu siguranta vor mai urma noi
infloriri. Sunt foarte zglobii...

    



Sa va povestesc experimentul. Este chiar simplu si pentru mine.
Cu ideea a venit jumatatea mea, de la serviciu.
In cele doua borcane sunt prune. Se spala, se scot samburii si se pun in borcanele
spalate, asa, mai indesat. Deasupra, se presara zahar, cam o lingura si se pune
capacul. Se fierb la bain-marie. Cand apa din cratita incepe sa fiarba, se lasa
jumatate de ora. Apoi se inchide focul si se lasa sa se raceasca lent, in vas.
Atat si nimic mai mult.  E foarte bun la gust, ceva acrisor. Nici gem, nici compot.
Mi-a placut ideea si cred ca poate fi folosita pentru multe tipuri de fructe.
Am folosit si caise.  Cu fructe amestecate nu am incercat.


     

In perioada urmatoare o sa mai chiulesc, asa ca o sa recuperez cititul mai tarziu.
Spun mai exact la MFC.

Pana una, alta, am terminat de citit 'Codul Emotiilor' de Dr. Bradley Nelson
de care am tot amintit. Poate nu o ocoliti. Nu stiu ce cuvant sa folosesc pentru
a o caracteriza. Spun doar ca am gasit ceea ce cautam, ceea ce e de bine.😊


Nu m-am putut abtine...






Jurnal (23)



@@@@@@@@@
Tot ceva despre plante:





16 comentarii:

  1. That was a nice gift of the plants. I'll bet that would be a good way to cook up many fruits.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. And a huge surprise also! The boiled fruits are quite good. I am curious if I use vegetables with salt. It's the next target...
      All the best, Terry! have a fine week!

      Ștergere
  2. Sunt sigură că se vor simți bine la tine! Cu mare plăcere, draga mea! Urmează să mai postez despre cactusi, dacă iti mai place vreo unul, iti trimit cu mare drag.
    Nu stiam despre pendul, voi cauta pe blog detalii. L-ai confectionat tu?

    Despre experimentul tau cu prunele ce pot să spun? Eu așa fac compoturile, dar pun fructele intregi si nu pun foarte multe, nouă iarna ne place sucul acela....iar de ccand am redus cantitatile de zahar, putin acrisor este super bun.

    Am auzit de cartea aceata, insa nu am cumparat-o. O pun pe lista. Eu am inceput sa recitesc, dar am luat-o ușurel, citesc Jocurile Foamei, sunt la al doilea volum.

    Zi frumoasă să ai, Suzana. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poti sa iei un pendul de la cei care vand cristale. Cam la toate targurile pe care le-am vazut exista si bijuterii si cristale. Prima data am folosit verigheta prinsa de ata, ca sa imi verific tensiunea...😊
      Nu sunt chiar sigura, insa cred ca am citit pentru prima oara la Dan Seracu, intr-un ghid de radiestezie. Trebuie sa reiau. Insa real, am inceput sa verific cand am pierdut o dracena pusa langa niste orhidee. Atunci am avut inspiratia sa verific si miscarea era inversa. De atunci mereu verific. Plantele la care trebuie sa fiu atenta: dracena, muscate, anthurium, cactusi. De aceea m-am bucurat cand am vazut ca la puiuti se misca cam ca la toate plantele din casa...😊 Eu acum citesc continuarea. Codul Corpului.
      Cat priveste fructele, chiar nu imi vine a crede cum a iesit. Trebuie sa cuget si la alte fructe. Si de ce nu si legume, insa cu sare.
      Multumesc mult-mult pentru minunata surpriza, draga Mihaela!
      Pupici si spor la citit!❤️😘

      Ștergere
  3. Spor la toate, dragă Suzana, şi o lună august aşa cum ţi-o doreşti! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc la fel, draga Vero! Daca as putea sa lungesc luna asta
      ce bine ar fi... 😊
      Zile frumoase si jocuri simpatice cu pufosii!❤️😘

      Ștergere
  4. Procuro cuidar con esmero, mis lindas plantas, pero tan elevada calor, le afectan mucho.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. You are right. When it's so hot and some of them are too sensitive...
      I lost a violet. I have to learn more about plants...
      Hugs, Antonia! Have a fine week!❤️😘

      Ștergere
  5. Cactusul se va simți bine la tine! 😍
    Îmi place cum te îngrijești de plante, cum le urmărești evoluția și... petele - o pată foarte interesanta! 😊
    Experiment reușit, altfel spus! Și chiar e ușor!
    Toate cele bune, Suzana draga! 💗🍀😘 Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-as fi simtit mai linistita daca as sti de ce l-am pierdut pe cel pe care l-am avut. Insa a trecut prea mult timp. Doar imi aduc aminte ca s-a topit, asa, parca brusc.
      Poate incerci si tu. Pentru ca e chiar usor. Si rezultatul este uimitor pentru mine. Cat priveste pata centrata pe punct, ce nu stiu cum a aparut 😊,
      mi s-a parut bizara.
      Toate cele bune si la tine, Diana draga! Pupici!❤️😘

      Ștergere
  6. Am pierdut multe plante de-a lungul timpului si anul acesta s-a dovedit a fi un an de astfel de pierderi. Mereu mi-am spus că ține și de starea sufletească a mea, nu neapărat de lipsa de îngrijire, că nu pot să spun asta, ci mai degrabă de indisponibilitatea sufltească de a mă bucura de de ele. Nu pres știu cum să explic bine, dar sincer cred că există un anumit timp și stare care face să înflorească o planta langă tine, în casa ta ( nu neapărat in ideea de flori ci in ideea de a se dezvolta frumos, armonios). Am pierdut anul acesta plante pe care le aveam de foarte mulți ani și cu care nu avusesem niciodată probleme și brusc. Cel mai rău îmi pare de un anumit aloe vera. Pur si simplu frunzele i-au devenit lichide.
    În ceea ce priveste gloxiniile, aveam un fix de a nu le uda pe frunze. Nu știu de ce așa reținusem că trebuie făcut. Poate si pentru că am avut gloxinii mai mult în aceeași perioadă cu violetele de parma si acestea nu trebuie udate pe frunze. Revenind la gloxinii, anul acesta cand au reintrat in vegetație, au îmbobocit repede și abia așteptam să înflorească dar părea că pur si simplu stagnează. Le-am scos afara că nu mai puteam să le țin în casă la fereastră și s-ar fi ars de la soare. Le-am avestecat printre celelalte ghivece scoase afara si le ud pur si simplu cu furtunul pe toate „copiind” o ploaie. Ei vine nu au absolut nimic de la apa pe frunze, ba mai mult au înflorit minunat, chiar de mai multe ori. Și nu doar ele, ci și crinii de ghiveci.
    O să mă interesez și eu de pendulul acela, poate voi testa să vad cum merg.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Niko, poate sa fie si cum spui tu. Efectele subtile intre noi si plante le observam prin efecte, e adevarat. Insa de multe ori ele raspund si la dragostea sau curiozitatea noastra, nu numai la apa pusa. Anul asta, sau vara asta mai exact, a avut ceva in plus. Am pierdut o violeta pe care am ingrijit-o la fel. Nimic in plus sau in minus. Insa frunzele ei aratau tare ciudat. S-au maronit dinspre codita si fenomenul a continuat spre restul frunzei. Ma gandeam si la aer si cum il simteam cand mergeam prin oras. Parca inaintam prin ceva mai dens decat deobicei.
      Cat priveste gloxiniile mi se par uluitoare. Am mai scris, una s-a prins din doua frunze, cealalta am cumparat-o. Si-au depasit timiditatea si au facut o gramda de flori. Sper sa continue. Si chiar nu mi se par prea pretentioase.
      pana te interesezi, experimenteaza pur si simplu.
      Am vrut sa gasesc cartea lui Seracu despre radiestezie si pendul si am gasit o alta:
      https://cartigratis.com/files/pdf/descarca-dan-seracu-autocontrolul-pas-cu-pas.pdf
      Buna si asta, daca asa s-au aliniat astrele.
      Pupici si succes la tot, draga Niko!❤️😘

      Ștergere
  7. Pot să spun că mă am idee despre culturile în ghivece: am asigurat continuu vreo doi ani iarba pisicii. Tot pe atunci am încercat și producția de frunze de pătrunjel, dar nu am reușit să recoltez nici pe departe echivalentul unei legături de 1,99 lei...
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu ma pricep. Mi-ar placea sa pot cultiva in balcon
      mirodenii, doar ca de fiecare data cand am luat in ghiveci
      nu am reusit sa le pastrez. Am incercat cu rozmarin, lavanda
      si busuioc cret. Momentan am renuntat.
      Daca descoperi vreun secret, poate ni-l spui. Ma multumesc
      cu a pune in congelator sau a le usca....
      Spor la tot Daurel!

      Ștergere
  8. ahhh ce ma bucur sa revad cactuseiii. Deci la tine au calatorit!! Ce minunat!!
    Stii eu recuperez :D.
    Interesant experimentul. Eu nu mai fierb la bain marie... pentru ca am observat dupa ce am facut compot de visine si cirese acum niste ani ca apar microfisuri aproape de gatul borcanului. Abia se zaresc.. initial nu realizasem. asa ca.. nah.

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut... Ciudat efect, insa apa o las usor mai jos de curbura. Este prima data cand fac asa ceva, insa mi-a placut efectul. Este prima data cand aud
      de ceea ce spui.
      Pupici! ❤️😘

      Ștergere