sâmbătă, 22 noiembrie 2014

Placinta mea cu dovleac

Am vazut atatia dovleci in piata, incat mi s-a facut pofta de o placinta cu aceasta
umplutura viu colorata si parfumata.

Placinta "ciufulita" cu dovleac

 Ingrediente necesare: un pachet cu foi de placinta;
                                        0.5 kg dovleac - dat prin razatoare;
                                        zahar, pesmet, scortisoara. (cantitatile mai jos). 

 Etape:  - pachetul cu foi trebuie lasat sa se dezghete;
                 dintr-un pachet formez patru rulouri, fiecare continand trei sau patru foi; 
               - fiecare foaie o ung cu putin ulei, folosind o pensula;   
                 aceasta etapa nu imi reuseste prea bine daca foile sunt prea lipite;

                 ele se pot rupe, asa ca nu insist prea mult. ( "ciufulitul" de aici rezulta!)
               - pe  primul rulou, odata unse foile, adaug dovleacul , o lingurita de zahar, 
                 una  de pesmet si un varf de cutit de scortisoara;


               - Pun cele patru rulouri intr-o tava pe care am pus hartie de copt, unsa 
                 cu putin ulei; 



                 - Rulourile se ung cu ulei si tot ulei se toarna printre siruri, atat cat sa le 
                   umezim bine;

                 - Punem tava la cuptor la foc mic. Nu l-am incalzit inainte. 
                 - Separat pregatim o solutie de apa cu zahar: ~300 ml apa si 3 lingurite zahar.
                 - Cand observam ca rulourile se rumenesc putin, scoatem tava din cuptor si 
                   turnam  rapid apa indulcita peste toata suprafata. Apoi reintroducem tava
                   in cuptor si o mai lasam vreo 10 minute.  Daca nu procedam asa, foile devin
                   foarte casante.
                   Coptul a durat ~70 minute, la temperatura minima. Rulourile trebuie sa fie
                   rumenite. Se taie dupa racire.

 Aceasta este reteta placintei mele cu dovleac.
 Exact la fel o putem face si cu mar: pentru fiecare rulou este suficient un mar dat pe    
 razatoarea mare.

 Mai adaug doar: Pofta buna !                 




De ce am consuma dovleac?


Aceasta postare am introdus-o pe site-ul "Dulce Casa: Colectia de vineri".

6 comentarii:

  1. Pare foarte gustoasa! O sa incerc si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este! Daca as gasi si niste foi de placinta mai intregi ca sa nu iasa atat
      de ciufulita, ar fi si mai bine!

      Ștergere
  2. Eu am folosit Morarita si inca o firma pe care nu mi-o mai amintesc, dar ambele le-am lasat in frigider sa se dezghete in voie si s-au desfacut perfect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult. Intr-adevar nu le-am dezghetat in frigider.
      Data viitoare asa voi face.

      Ștergere
  3. Ceva asemănător făceam și eu dar foloseam un aluat făcut de mine în loc de foile de plăcintă. Cu foi de plăcintă si mere făceam strudele, luat câte două foi de plăcintă, le ungeam cu puțin ulei, puneam mere călite cu scorțișoară și le împachetam ca pe strudele. Doar că eu călesc cu zahăr și merele și dovleacul. E o idee să le folosesc și crude, poate economisec ceva timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinand cont ca sta destul in cuptor nu mi s-a parut necesar sa mai calesc ceva. Nu neaparat ca poti considera ca economisesti timp. Pur si simplu nu stiu ce nutrienti mai raman dupa atata foc. Insa gustul chiar mi se pare mai bun, comparand cu ce am mai mancat la altii, facute cu dovleac calit.

      Ștergere