joi, 15 iulie 2021

Jurnalul unui Acum (21) -
Experiente, detalii si efecte

Intr-o buna dimineata vad o urma rosiatica pe tavan.  Era o raza de soare
reflectata printr-o mica piramida cu baza rosie, aflata pe pervaz.
A durat fix cat am facut cateva poze si vreo doua minute peste.  Dupa care
a disparut ca prin farmec, ca doar soarele s-a mutat un picut mai incolo...


De la efecte nu ma pot abtine, asa ca sper sa le suportati, ca vor mai fi...!


Urmeaza o idee de reparare-completare a balconului. Daca va avea efect
la iarna, inca nu stiu. O sa va spun.
Pe peretele de termopan am pus polistiren de trei cm, lipit cu banda dublu
adeziva, peste care am adaugat autocolant. Metoda o experimentasem
deja pe vremea cand nu ma apucasem de jurnale...
😊
Si din nou am fost in fata cu o  lectie pe care nu o invat corect:
atunci cand incep ceva sa duc pana la final operatiunea.
Incompletul asteapta la cotitura sa fie terminat, fara nici un dubiu...
si apare cand ai multe alte lucruri de facut!

Aici este mai interesanta o jucarie cu care se poate prelua un contur neregulat,
prin niste lamele de plastic. Ceea ce a iesit este SF curat, insa operatiunea
a fost simpatica si am utilizat cateva bucatele de faianta puse aiuritor...
Scopul insa a fost realizat: o nivelare locala a unei zone neuniforme!


O idee de suport pentru un simultan de uscat cantitati mici de plante. 
Rafturile sunt de la cutii in care au fost mere (din carton rigid), pe colturi
am pus niste bete de lemn, lipite cu banda adeziva si apoi am trantit
un autocolant. Acum si-a gasit locul pe frigider.


Aici este o noua plantare a busuiocului.  Asa cum i-am spus Dianei, raresc
plantutele cand sunt inca mici. Dar chiar si asa, radacina se lungeste repede,
insa neavand ramificatii se poate scoate usor sau muta prin pamantul umed.



Am reusit sa surprind o picatura de apa de la stropitoarea folosita initial
pentru a uda busuiocul. Norocul meu a fost ca s-a abtinut cateva secunde
pana sa pice, asa ca mi-a permis sa o imortalizez!



Nu putea sa lipseasca o mica florala: un crin inflorit dupa doi ani si
rhododendronul
luat anul trecut si care a reinverzit si inflorit.
Natura este o perpetua desfatare...



 @@@@@@@@@



@@@@@@@@@

Cam atat pentru aceasta pagina. M-as bucura daca v-am inspirat putin.
Sa aveti un final de saptamana pe placul vostru!


Jurnalul unui Acum (20)


 

16 comentarii:

  1. Chiar idei foarte bune! Îmi palce mult cum ai aranjat partea aia cu termopan! Bravo ţie!
    Weekend frumos, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o idee simpla, sper sa o confirme iarna...
      Multumesc, draga Potecuta! Un weekend cat mai frumos! 😘❤️

      Ștergere
  2. Cam asa arata si busuiocul meu - ma tem sa misc plantutele, sa nu le pierd.
    Ohooo! La voi e un mic santier, din cate observ! Imaginile ma impulsioneaza sa ma apuc sa aranjez balconul dar... Ooooffff! :)) E mai simplu sa ma joc, online, cu efecte adaugate pozelor; sunt foarte reusite efectele tale!
    Imi place tare mult cum vezi aceste amanunte: picatura de apa pe stropitoare, bulina rosie...
    Crinii mamei sunt doar frunze; trandafirul japonez da semne ca ar inflori - are boboc (sper sa se si deschida).
    Suzana draga, iti doresc spor la tot ce ai de facut! ❤️ Weekend frumos! Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-ti fie frica! Orice castig in inaltime amplifica radacina si sunt mai greu de mutat. Crede-ma. Fac sportul asta de cativa ani buni.
      Nu a fost prea mic...Cand e sa scot tot dintr-un loc, ma intreb nedumerita cum au incaput... Dar era musai, pentru ca erau urme de mucegai si trebuia curatat. Polistirenul nu era in plan, dar am gasit autocolant si am zis de ce nu? Pentru putin timp m-am linistit. Mai am si in alt loc de umblat...😊
      Mai incolo un pic!
      Acum a trecut floarea la crin. Cine stie cand va zvacni iar! Insa sper sa-si fi dat drumul. Bulina mi-a placut mult, insa a fost un moment anume pe care puteam sa-l pierd.
      Multumesc si eu, draga Diana! Un weekend fain sa ai! 😘❤️

      Ștergere
  3. Bien aprovechado el momento. Interesantes fotografías.

    Besos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. If I pay attention I discover interesting details.
      The only problem is if the batteries of the camera are full!
      If not, remains the idea and the wish...
      Thank you, Antonia!
      Have a beautiful weekend!

      Ștergere
  4. Cat de scumpă este ideea pentru uscatul simultan ? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am evaluat ideile 'geniale' pe care le am!
      Tehnica e simpla, daca ai nevoie sa o preiei!😊

      Ștergere
  5. Ești foarte inventivă și harnică. Polistirenul pe exterior este izolator pentru frig dar și pentru soare. Eu sînt foarte mulțumită de el, aveam un perete foarte rece spre nord și de cîțiva ani am izolat cu polistiren...Sănătate dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Peste tot vad blocuri anvelopate cu polistiren. Doar nu intamplator s-a ales acest material. Este bine ca ai gasit o solutie potrivita pentru voi. Vom vedea si noi la iarna cum va fi. Imi pare bine ca ai trecut pe aici. Si am inteles de ce ai tacut atat. Poate ne mai povestesti vreo carte care ti-a placut!
      Sanatate multa si spor in tot ceea ce faci, draga Marta!😘❤️

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Cristi! Chiar este o perioada cand am nevoie
      de spor!
      O saptamana faina si tie!

      Ștergere
  7. Urma rosiatica de pe tavan se vede superb iar tu esti o harnicuta plina de idei practice! O duminica frumoasa,Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astfel de semne pe pereti se mai intampla cand se filtreaza soarele dimineata. Totul este sa fiu unde trebuie si sa le observ!😊
      Ideile vin cumva daca le cauti.
      La buna reauzire, draga Geta! O vara frumoasa in continuare!
      😘❤️

      Ștergere