sâmbătă, 12 octombrie 2019

Duzina de cuvinte (227) -
Din nou despre timp

Cuvintele jocului:
carte, cuvant, tainic, aglutinare, perla, sine, relativitate, noua, tesut, percepere, esential, valoare.
Tema duzinii: 'Timpul si omul'.

Sursa

Acum ceva vreme, mi-am imaginat un cuvant care sa exprime o noua unitate 
de masura a timpului. I-am spus 'iancs' si are un sens asa, mai tainic.
Singura problema este ca  nu poate  avea o valoare clara,  dintr-un motiv
esential. Iancs-ul depinde de viteza de producere a unor evenimente din 
jurul meu si are un grad mare de relativitate.  Acum, sa nu credeti ca am 
deraiat de pe sine! 😅  Dar el poate fi exprimat in zile, luni sau chiar ani.
Depinde de gradul de percepere pe care universul inconjurator il are 
fata de ideile personale...! Daca nu-i place perla  emisa de neuronii mei, 
sau daca ceea ce am tesut reprezinta o aglutinare cu prea multe noduri, 
ma lasa sa-mi schimb punctele de vedere, ceea ce  imi genereaza o schimbare 
de strategie. Eventual!


Iancs-ul cu certitudine nu va exista in vreo carte, dar pe mine m-a amuzat  
ideea. Asta inainte de a descoperi "Misterul timpului" scris negru pe alb 
cam in vreo 280 de pagini. Posibil ca dupa ce o sa-l studiez, o sa-mi revizuiesc
nedumeririle mele. Dar pana atunci, incerc mici optimizari pe unde se poate! 








Tabelele lui Eddie si povestile lor despre timp.




13 comentarii:

  1. Ma uimeste potriveala asta de cuvinte. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Nu stiam cand va apare contextul potrivit pentru aceasta idee. Dar Eddie parca 'citeste' gandurile! :D
      O duminica vesela, Zuzu draga!

      Ștergere
  2. Timpul este poate cea mai importantă resursă de care dispunem cu toții. Fie că numim unitatea de măsură a timpului 'iancs' sau simplu ore, minute, secunde ...
    A fost, este și va fi o preocupare constantă a omului, fie că vorbim de ”economisirea” timpului fie că vorbim despre ”investirea” acestuia în activități utile pentru noi. Mi-a placut cum ai scris si ... HA! nu m-ai mai păcălit ca si Diana cu acea denumire 'stufoasă' aglutinare! ☺
    Sa aveti o duminică frumoasă! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia acum am aflat despre sensul acestui cuvant in psihologie. Foarte interesant! Oricum, a avea grija de cum ne petrecem timpul mi se pare obligatoriu! Este cu adevarat 'cea mai importanta resursa de care dispunem'.
      Multumesc, Ella draga. Abia astept sa citesc cartea. Mi se pare complicata, dar complicatul devine interesant de cele mai multe ori... :)
      Pupici! O duminica pe placul vostru! <3

      Ștergere
  3. In timp, omul are fel si fel de idei, unele mai nastrusnice decit altele. Dar asta nu ne impiedica sa visam in continuare la tot ce ne trece prin minte.
    O zi buna,Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O concluzie chiar pe gustul meu! In fiecare zi merita sa 'valorificam' toate ideile simpatice! Ca altfel ar fi si pacat!
      O duminica minunata, Geta draga!

      Ștergere
  4. Ce a existat la început? Timpul sau Dumnezeu ? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se spune ca timpul este doar o conventie. Asa ca raspunsul este evident! :D

      Ștergere
  5. Timpul! Indiferent la tot si toate. :) Se zice ca "timpul vindeca orice" - mare greseala! In timp se vindeca una-alta, dar timpul... "El" face ceea ce stie: curge.
    Cartea pare a fi una interesanta. Oare ofera vreun raspuns la intrebarile amintite in "descriere"?
    Seara frumoasa iti doresc, Suzana draga! Pupici! <3

    P.S. Imi place intrebarea lui @Catalin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vindecarea tine doar de noi iar timpul nu face decat sa estompeaza cumva trairile. Poate de aceea si zicala.! :)
      Sunt si eu curioasa ce raspunsuri ofera cu adevarat aceasta carte.Si in primul rand sunt curioasa daca o voi intelege...
      Interesant ceea ce ai spus legat de indiferenta lui. Poate ca ar merita sa exersam detasarea, intr-un fel de mimetism.

      Multumesc pentru urare, Diana draga! O seara frumoasa sa ai si tu! Pupici! <3

      Ștergere
  6. Ce mult îmi place cum împleteşti cuvintele, aparent fără nicio legătură între ele, şi le dai atât de mult sens!

    RăspundețiȘtergere
  7. Iancs! <3
    Imi place mult!! Stai sa iti zic.... acum catva timp am inventat si eu o noua masura de timp. Bine nu i-am dat un nume, dar mi-am zis.. si daca un an are 24 de luni pana la urma? Cum ar fi... Oh.. doamne dar ce tineri suntem ;).
    Imi place mult Iancs-ul <3.
    Pupici cu drag :D.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta a fost primul gand si mi-a placut si mie. Uneori ma gandesc si eu la varianta macar a unei zile de 28 de ore, cel putin, dar dupa aceea tot eu imi spun ca poate ar fi mai bine sa gandesc mai profund optimizarile si sa las pe maine neesentialul, ca poate dispare complet actiunea... :D
      Pupici, draga Rux. Spor la tot ceea ce faci! <3

      Ștergere