sâmbătă, 19 martie 2022

Citate favorite (143)-
Eckhart Tolle si gandurile lui (3)

Acum doua jocuri  am scris cateva idei din prima parte a cartii lui Tolle.
Am citit acest 'ghid' inainte de a citi cartea la care se refera.
Aceasta urmeaza. Insa poate ca lucrurile s-au derulat asa cu un motiv. 
care se va devoala dupa ce o voi citi!😊

'Puterea prezentului. Ghid practic'.

"Cand va abandonati in fata a ceea ce exista si deveniti astfel pe deplin prezent,
  trecutul inceteaza sa mai aiba vreo putere. Dimensiunea Fiintei, care fusese
  acoperita de catre minte, se deschide.
  Va invadeaza brusc o liniste adanca si o pace de nepatruns. Si in acea pace este
  bucurie extraordinara. Si in acea bucurie este dragoste. Si in miezul cel mai
  intim este sacrul, incomensurabilul. Cel ce nu poate fi numit."

"La nivelul gandului, rezistenta este o forma de critica. La nivel emotional, este
  o forma de negativism. Intensitatea durerii depinde de gradul de rezistenta fata
  de momentul prezent, iar acesta depinde la randul sau de gradul de identificare
  cu mintea. Mintea cauta intotdeauna sa nege clipa Acum si sa evadeze din ea.
  Cu alte cuvinte, cu cat sunteti mai identificat cu mintea dumneavoastra, cu atat
  mai mult suferiti. Sau puteti privi acest lucru si in felul urmator: cu cat sunteti
  mai capabili sa respectati clipa Acum, cu atat sunteti mai liber de durere si
  suferinta - si de mintea egocentrica."

"Tot ce trebuie sa faceti este sa acceptati pe deplin acest moment. Atunci va veti
  simti bine aici si acum si veti fi impacat cu propria persoana.
  Dar este oare nevoie sa aveti o relatie cu propria persoana? De ce nu puteti fi
  pur si simplu dumneavoastra? Cand aveti o relatie cu propria persoana, v-ati
  impartit deja in doua: 'eu' si 'eu insumi', subiect si obiect. Aceasta dualitate
  creata de minte este cauza fundamentala a complexitatii inutile, a tuturor
  problemelor si conflictelor din viata dumneavoastra. In starea de iluminare,
  sunteti dumneavoastra - 'duumneavoastra' si 'sinele dumneavoastra' devin una.
  Nu va mai judecati pe 'dumneavoastra insiva', nu va mai plangeti de mila, nu
  va iubiti, nu va urati etc. Ruptura cauzata de constiinta autoreflexiva e
  vindecata, iar blestemul ei e inlaturat. Nu exista niciun 'sine' pe catre trebuie
  sa-l mai protejati, sa-l aparati, sa-l hraniti. Cand atingeti iluminarea, o singura
  relatie nu va ma exista: relatia cu propria persoana. Odata ce ati renuntat la ea,
  toate celelalte relatii vor fi relatii de iubire."

 "Cand o stare sau o situatie de care mintea s-a atasat si cu care s-a identificat
   se schimba sau dispare, mintea nu va fi in stare sa accepte. Se va agata de
   starea care dispare si se va opune schimbarii... Aceasta inseamna ca
   fericirea si nefericirea dumneavoastra sunt de fapt una. Numai iluzia
  timpului le separa. Cand nu opui rezistenta vietii, te afli intr-o stare de gratie,
  de pace si naturalete...
  Pare aproape paradoxal, si totusi, cand dependenta interioara fata de forme
  nu mai exista, conditiile exterioare ale vietii dumneavoastra tind sa se
  imbunatateasca considerabil. Lucruri, oameni sau conditii despre care ati
  crezut ca va sunt necesare pentru a fi fericit, vin acum spre dumneavoastra
  fara lupta si fara efort, si sunteti astfel liber sa va bucurati de ele si sa le
  apreciati - atata timp cat vor dura. Si aceste lucruri vor trece, ciclurile vin
  si pleaca, dar cand nu mai exista dependenta, nu mai exista nici frica de
  pierdere. Viata curge lin."
 
"Observati orice planta, sau orice animal si lasati-le sa va invete ce inseamna
  acceptarea a ceea ce este si abandonarea de sine in clipa de Acum.
  Lasati-le sa va invete Fiinta. Lasati-le sa va invete integritatea - sa fii
  intreg, sa fii tu insuti, sa fii real."

 "Trecand dincolo de polaritatea creata de minte, deveniti asemenea unui
   lac adanc. Situatia externa a vietii dumneavoastra, orice se petrece in
   exterior, este suprafata lacului. Uneori calma, alteori furtunoasa si agitata
   de vant, in concordanta cu ciclurile si anotimpurile. In adanc insa lacul
   ramane mereu netulburat. Dumneavoastra sunteti intregul lac, nu numai
   suprafata si sunteti in contact cu propria adancime, care ramane
   absolut nemiscata."


Sunt doar cateva idei dintr-o carte ce cred ca este in stare sa schimbe
ideile principale, ca sa nu spun fixe, pe care oamenii le considera
ca fiind 'adevarate'.  Poate v-am trezit putina curiozitate in a explora
acest autor. Oricum ar fi prezentul are, cu voia noastra sau fara
voia noastra o mare putere. Merita sa invatam a o explora.



12 comentarii:

  1. Very nice and that does make lots of sense.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Indeed. He is very profound in his texts.
      I found very useful his ideas, especially in these strange times!
      Have a fine weekend, Brian. Thank you!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Intr-adevar este genial. Exista un grup de vorbitori, care mai imprastie ceva lumina.
      Muultumsc, Cristi. Weekend placut!

      Ștergere
  3. Mulțumim pentru gândurile alese. Weekend liniștit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu Laura!
      Un weekend linistit sa avem cu totii!

      Ștergere
  4. Foarte profunde şi interesante gânduri! Am notat cartea, de fapt, să fiu sinceră, am făcut poză, să o am la îndemână :D
    Mulţumesc, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu cum m-am uitat la titlu, dar initial am inteles gresit, ca e cartea de baza. Cand am inceput sa citesc am percutat ca e un ghid creat la cererea publicului cititor.
      Chiar sunt curioasa cat e de complicat de citit cartea de baza.
      Multumesc, draga Potecuta. Daca foloseste e bine!

      Ștergere
  5. Imi plac ideile, dar cati oameni - si in cat timp - ar putea ajunge sa traiasca in conformitate cu teoria?! Cand incerc sa aplic unele idei in Acum imi da cu rest... Ar trebui sa admir natura in timp ce unii sufera, sa nu ma doara sufletul cand mor copiii? E ciclul vietii, evident, dar mintea mea nu-l poate accepta - nici acum si nici mai tarziu. Hm. Poate cand voi depasi varsta de 90 de ani, daca n-o sa-mi mai pese ce se intampla cu mine, cu oamenii in general. 😊
    Duminica frumoasa iti doresc, Suzana draga! 💕 Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii care este rugaciunea care mie mi se pare extraordinara?

      "Doamne, da-mi puterea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a schimba lucrurile pe care le pot si intelepciunea de a face diferenta dintre ele."

      Ce inseamna sa nu pot admira natura cand unii oameni sufera? In fiecare fractiune de secunda sufera sau moare cineva. Crezi ca scopul vietii noastre este ceea ce spui? Nu prea cred. Lucrurile pe care le putem schimba, sa cerem inspiratie pentru a le schimba. Dar trebuie sa avem cap-compasul personal. Altfel totul este fara sens. Si nu cred ca asta a vrut Creatorul. Parerea mea.
      Cand nu ma concentrez pe ceea ce fac, imi ies lucrurile aiurea. Cam asta inseamna Acum-ul. Sa fim atenti si cu mintea concentrata pe actiune. Nici macar nu avem nevoie sa citim tomuri.Doar sa observam consecintele si timpii utilizati. Si concluzia apare cristal.

      O duminica frumoasa sa ai si tu, Diana draga! Pupici!
      💕😘

      Ștergere
    2. Foarte adevarat! Si eu merg pe ideea cu acceptarea a ceea ce nu putem schimba dar... chiar putem face diferenta intre ceea ce putem si ceea ce nu putem schimba?! Sigur, oamenii mor - e in firea lucrurilor - si nu putem schimba asta, dar a accepta ideea mortii (sau orice din ceea ce nu putem schimba) nu inseamna "a iubi ideea", nu inseamna fara durere - si durerea sufleteasca e cel mai greu de vindecat; gandurile se agita, emotiile ne pot coplesi.
      Acest "Acum" din filosofie e mult mai mult decat "acum scriu o lucrare de doctorat", de exemplu. Aceasta concentrare pe ceea ce efectiv facem intr-un moment sau altul e doar "o particica" din Acum, si e ceva super indicat de a face (se evita si multe accidenta astfel, ajuta la "ordonarea" gandirii etc.)
      Interior, sa zic asa, sunt foarte calma, constienta (in mare parte) 😊 de ceea ce pot si de ceea ce nu pot face, dar rabufnesc atunci cand vad nedreptati, atunci cand... multe - scanteia din interior nu se stinge niciodata, dar mi-e greu sa nu zic sau sa fac ceva care, poate, are vreun ecou.
      Vezi?! E razboi, sunt oameni in apropierea mea care sufera, urmeaza "valul sase", dar scriu senina despre jucarii, filme s.a.m.d. 😊
      Da, in fecare secunda moare si sufera cineva, dar vorbesc despre cei de langa noi. Poate ca altii au puterea sa admire peisaje, sa se plimbe fara griji prin paduri cand cineva are nevoie de ei in cu totul alta parte - eu nu pot. Nici daca nu e in "grija mea" vreo persoana despre care stiu ca sufera tot nu pot admira natura: imi indrept aproape toate gandurile spre acea persoana. Stiu ca nu-i vorba despre mine, dar pot scrie numai din punctul meu de vedere.

      Care-i scopul vietii? Sunt multe teorii, multe scopuri - cei mai multi oameni vad un alt scop. Chiar exista un scop anume?! Exista un scop universal valabil?! Poate doar acela de a trai, pur si simplu, de a lua lucrurile asa cum vin (sau le facem sa vina - dar si aici se poate deschide o discutie fara final determinat). 😊

      Pupici! 😘 💕

      Ștergere
    3. Sincer, nu stiu prea mult despre teorii, insa asa mi se pare mie. Nu cred ca suntem aici doar pentru a ne trai viata pur si simplu. Este ceva in mine care ma opreste sa vad asa lucrurile. Si da, ai dreptate, poate fi un dialog practic fara final.
      Insa poate ca o sa-l reluam candva sau cumva.
      Intelepciunea aia merita cautata pentru ca e important sa stim ce putem face si ce nu, ce putem accepta si ce nu si cum putem ajuta cand e nevoie.

      Multumesc din suflet pentru gandurile asternute aici. Sunt curioasa cum am sa-i interprez cartea de baza. Cine stie ce idei mai vin...

      Pupici si noapte buna, draga mea. 😘 💕

      Ștergere