vineri, 15 octombrie 2021

Jurnalul unui Acum (22) -
Idei si simboluri in plina toamna

Incep direct, ca s-au adunat multe subiecte:

Un subiect gen pareidolia, fiind in fata calculatorului:  umbra frunzelor unui
copacel pe perete,  lumina fiind aprinsa.

 
Am descoperit foarte tarziu planta numita apio si proprietatile ei mai aparte
.
Este un alt tip de telina. Vazusem intr-un filmulet cum se poate multiplica acasa
si mi-am zis sa vad ce imi iese si mie. Am facut un mic colaj cu etapele de crestere. 
Poza initiala a fost facuta in ianuarie. E o planta extrem de interesanta.
Nu stiu daca va face si flori. Voi vedea!


Cred ca v-am mai spus de cum pregatim noi plantutele cand plecam in vacanta.
Este o solutie. Alta inca nu am gasit. La ghivece mici nu o recomand, mai ales
pentru plante care nu au nevoie de prea multa apa.

Aici am experimentat o suplimentare de pamant in loc de o schimbare de
ghiveci. Am folosit o bucata dintr-o rola de plastic care teoretic este pentru
delimitarea suprafetelor in gradina.

Asa arata Anthurium-ul meu acum. Am inceput deja sa ma gandesc cum sa-mi
organizez gradina pentru la iarna si mai am multe nedumeriri...


Urmeaza cateva imagini din  zilele petrecute la munte, pe care nu le
inclusesem la MFC.
Am mers spre cota 1400 si pe drum si pe poteca. Chiar daca drumul nu
este peste tot asa,  totusi nu este in regula cum arata in anumite zone.
Si nu stiu cata dorinta este sa fie reparat...

Unii copaci par sa aiba probleme, iar printre ei sunt zone ravasite...

Daca veti da click pe imagine, exista acolo sus un buchetel movuliu.
Mi-a placut incastrarea in piatra.

 

Vedeti mica fiinta verde? Nici nu am crezut ca am reusit sa o includ in imagine.
Se misca mult prea repede!

Ca niciodata, am fost mereu acompaniati de fluturi. Uneori aveam senzatia
ca unul din ei zbura alaturi de noi. Probabil nu era asa, dar mi-a placut
ideea, asa ca am pastrat-o!



Doua idei practice: prima tot dintr-un filmulet pe care l-am  postat candva.
Manerul unei pensule stricate devine suport pentru o clama metalica unde
se pot prinde bucati de burete pentru a vopsi suprafete mici. Asta ca sa nu
mai mozolesc pensulele!
In a doua imagine este un suport de care am avut nevoie pentru a sprijini
ceva usor, separat de ce este mai jos. Este doar rola de carton rigid pe care
a fost foita de aluminiu pentru bucatarie.


Din ale bucatariei: gem de caise si smochine. Anul acesta am gasit in piata
smochine romanesti si am luat initiativa. Pentru prima data.
(Reteta pentru smochine:
un kg. de fruct, 200 gr. zahar brut, un mar, zeama de la o lamie.)


Am facut aceasta imagine pentru ca m-au surprins pasarile cum stateau
tolanite intr-o zi calduroasa, pe iarba.
In acea zona le vedeam in mod normal pe cablurile de curent.

Cam tarziu va arat aceasta imagine cu gheata intr-un pahar cu apa minerala,
pe o farfurie simpatica. Dar asa s-a intamplat...



Imi place enorm aceasta imagine si in sens simbolic.
Rezonati cu ea cum doriti...



@@@@@@@@@


Am primit pe mail linkul de inscriere la 'Heal Summit' ce se desfasoara
in perioada 18 - 24 octombrie.  Are subtitrare in lb. romana.
Nu stiu daca ati avut curiozitatea sa va inscrieti si sa urmariti, macar intr-o
zi programul lor, data trecuta. Experienta mi se pare speciala, chiar daca e
obositoare, fiind linkuri zilnice si nerepetabile la o inscriere gratuita.

Linkul de inscriere



@@@@@@@@@







@@@@@@@@@


Jurnalul unui Acum (21)





18 comentarii:

  1. Such wonderful photos! We really like celery here and I live the plant face on the wall!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I have to explore more recipes, because I discovered there quite many. Thank you for the appreciations, Brian. What it is funny is that I do not know for how many days it was there and I did not pay attention to the area!
      Have a beautiful weekend!

      Ștergere
  2. Cel mai bine se ajunge la 1.400 pe drumul tăiat pentru Pârtia Nouă. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu stii potecile - partii mai bine.
      Noi batem cararile obisnuite si constatam ce ai vazut, din pacate! Mai sunt si vorbe de culise de conflicte intre diversi proprietari...

      Ștergere
  3. Hărnicuţo, ce bine arată borcanele ale!
    Pozele sunt toate foarte frumoase, mai ales ultima! Şi acolo chiar e o faţă! Am zis! :D
    Zi bună îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai sti ce m-am bucurat de smochine. Imi plac, dar cele straine sunt prea mari si nu iau asa ceva. Am avut noroc ca m-am nimerit langa o taraba cu asa ceva.
      Iar poza aia este teribil de frumoasa...
      Multumesc draga mea! Un weekend minunat sa ai!

      Ștergere
  4. Sabes cuidar tus plantas muy bien y eso se nota en tus fotos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I try, even it's a lot to learn about their life. But I love them a lot and I hope they forgive me when I make mistakes...
      Thank you, Antonia!
      Have a beautiful weekend.

      Ștergere
  5. Si eu folosesc apio foarte des. Data viitoare cind o sa cumpar incerc si eu metoda ta.Buchetelul movuliu a fost o incintare pentru mine.Incerc negresit modelul de suport pentru clema cu burete dar o sa-l incerc pentru alceva.Cred ca e o bunatate gemul de caise cu smochine, sa aveti pofta la el.Paharul cu apa si gheata se potriveste de minune cu farfurioara.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca mi-a placut cum evolueaza. Foarte interesant. Insa in ghiveci nu are cum ajunge cu tijele alea din magazin. Dar il pastrez de curiozitate. Mi-ar fi placut sa vad daca face flori!
      Pentru suport iti trebuie sa gauresti clema si sa o prinzi cu un surub. Poate mai gasesc filmuletul, ca sa vezi exact.
      Multumesc mult, draga Geta. Gemurile chiar au fost bune, iar farfurioara aia imi place enorm. Ma amuza astfel de obiecte!😊
      Imbratisari si o saptamana frumoasa!

      Ștergere
  6. Aaa,ce bine ca mi-ai spus ca trebuie sa gauresc clema.Multumesc mult! O zi frumoasa,Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot incerc sa regasesc filmuletul, insa parca nu mai gasesc nimic cand caut ceva. Asa ca incerc sa povestesc: din pensula ramasese manerul. Spatiul unde fusesera perii se umple cu un lemn, e cel mai bine, care sa ajunga la marginea suportului. Clema se gaureste pe centru si apoi se prinde cu un surub de lemnul introdus. Eu am adaugat scociul roz doar pentru ca suportul se misca dramatic si un simplu lipici nu ar fi tinut.
      Incerc sa mai caut filmuletul totusi, dar cred ca ideile principale astea sunt. Spor la tot, draga Geta!

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru informatie!Mi-am adus aminte ca am un trafalet minion/micuţ şi o sa-l folosesc la nevoie.Iţi doresc o duminica frumoasa,Suzana!

      Ștergere
    3. Pentru putin. Ma enerveaza ca nu gasesc filmuletul. Oricum, cred ca nu am omis ceva 'vital'. Ideea era sa folosesc bucatele de bureti sau alt material, pe care apoi sa le arunc.
      Oricum, cand il gasesc ti-l arat.
      O duminica frumoasa si la fel si luna noiembrie!

      Ștergere
    4. Multumesc,Suzana! O seara placuta sa ai!

      Ștergere
    5. Cu placere, Geta! Imbratisari!

      Ștergere