duminică, 8 februarie 2015

Duzina de cuvinte - Labirintul


Labirintul

Cu multi ani in urma, am avut ocazia sa intalnesc un om care a etalat o macheta din 
carton, reprezentand  biblioteca -  labirint din cartea "Numele trandafirului" de 
Umberto Eco. Nu o citisem  pana atunci, astfel ca nu am putut cu adevarat intelege
sclipirile ce-i tasneau din ochi si anumite inflexiuni de mandrie pentru propria
realizare. Peste cateva saptamani, am gasit cartea la biblioteca, fara sa o caut in mod 
special. Era pe o masuta asteptand sa fie pusa la raft. Sau cine stie, asteptandu-ma 
pe mine... Un gand s-a infiripat cu repeziciune: "Voi  face si eu labirintul!"

Nu credeam ca un roman istoric sa fie atat de pasionant. Pana autorului chiar a fost
maiastra. Un edificiu in munti, ascuns de paduri si pazit de o prapastie; mister, crime, un pergament secret gasit intr-o sutana, ce conduce la o carte periculoasa; un sigiliu al sfantului juramant ce fereca buzele; si mai ales o biblioteca - al carei  labirint trebuie 
descifrat pentru a ajunge la cartea otravita (la propriu!): "Poetica" de Aristotel. 
Avea paginile inmuiate in otrava si oricine incerca sa o citeasca, murea din 
cauza propriei curiozitati(!).
Romanul este un adevarat izvor de surprize ingenios narate.

Pe masura ce citeam mi-am scos toate citatele legate de geometria si parcurgerea 
labirintului. Au fost in total 33 de paragrafe, cu informatii directe sau indirecte, 
raspandite prin toata cartea. A fost o experienta extraordinara, incredibila, pentru
a construi geometria si apoi sensurile de parcurs. A durat cam o saptamana.
Schita mea de atunci arata cam asa:



Nu stiu daca voi v-ati agata aceasta schita undeva. Ei bine, am facut-o  mai mare,
mai frumoasa si am fixat-o cu o stema - magnetel pe laterala frigiderului. Din pacate nu aveam cum s-o verific. Cartea nu avea si poze. Dar in 1992, a fost reeditata cu aceasta imagine:


Sursa

Sunt cateva diferente, dar am constatat cu bucurie ca nu am fost chiar prea departe
de realitate(!)

A fost un joc fascinant. Si unic. Si acum se va ascunde in tabelul lui Eddie!


PS. Afara este cam frig. Ce buni ar fi fost niste papucei cu blana!

4 comentarii:

  1. Eşti perseverentă! Nu cred că mi-ar fi trecut prin minte să mă apuc de aşa o lucrare. Schema desenată de tine e mai frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Carmen.
      Pur si simplu am vrut sa refac o imagine pe care am avut-o pret de cateva zeci de secunde in fata ochilor, in varianta 3D. A fost initial o simpla curiozitate, dar chiar a meritat efortul. Iar acest joc, ei bine, pot spune ca fost unic in felul lui.

      Ștergere
  2. Schema este reușiă,ești plină de talen,dragă Suzana!
    Duminică frumoasă îți doresc!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... Si cartea a fost destul de explicita, dar si antrenanta. A fost o adevarata placere acest exercitiu! :D
      Multumesc, Elena draga! Seara placuta si o saptamana cat mai frumoasa!

      Ștergere