luni, 15 iunie 2020

Jurnalul unui Acum (8) -
Nedumeriri, arome si culori in iunie



Pe langa multe alte nedumeriri, mai am ceva suplimentar.  Asa ca voi incepe
cu acest subiect: pe anumite bloguri nu mai pot comenta. Tot sper ca este 
o stare de nebulozitate temporara, ca daca nu, ma ajunge din urma ideea de
a-mi face un blog special in wordpress pentru a putea comenta. Cat de 
complicat este, habar nu am,  presupun insa ca sunt tutoriale cat cuprinde.
Pana una alta am descoperit acest fenomen la Potecuta, Exergy, Ina, Daurel, Alex 
Adi, Dana  si posibil sa mai descopar pe masura ce...
Am vrut sa stiti. Daca exista vreo solutie, alta decat cea din perspectiva personala,
va rog frumos a-mi spune!

Urmeaza o noua experienta: sirop din muguri de pin.


Sunt multe retete pe net, dar tot am facut niste modificari, ceea ce a condus la
un suc si nu un sirop prea gros. 
Va spun pe scurt, daca aveti chef sa incercati: la ~750 grame de muguri
(250 i-am pus la uscat)  am adaugat ~doi litri de apa  si i-am pus la fiert.
A durat cam o ora la foc mic.  Am lasat vasul acoperit pana a doua zi, perioada 
in care apa a extras substantele din muguri. Am strecurat lichidul, care intre timp 
a devenit laptos. Mugurii i-am presat prin tifon.
Am mai adaugat un litru de apa in care dizolvasem zahar brun, cam 700 de grame.
Si amestecul l-am fiert din nou. Din secunda in care a inceput fierberea, l-am mai lasat
vreo 15 minute. Lichidul fierbinte l-am turnat in sticle. Am pastrat recomandarea
de racire lenta, invelindu-le intr-un pled. 
A fost o experienta extrem de 'aromata' si ca prima incercare, am considerat-o
multumitoare.


Am spus candva despre casul dospit.  Daca vreti sa-l pastrati, acum este momentul
potrivit achizitiei, daca va pasioneaza o astfel de pastrare a branzei in congelator. 

Cateva imagini mai aparte: 

Trei visine pe fundal de cer!

Crinul alb vindecator

Pastai de glicina?

Nu stiu ce floare este!

Gasiti broscutele?

Perspective...

O descoperire muzicala! Sper sa va placa!





Va urez o saptamana frumoasa! 

Si daca aveti vreo idee despre comentariile blocate, poate imi dati vreo idee! 





Jurnalul unui Acum (7)




10 comentarii:

  1. Hello dear Suzana!
    The translation is bad so I don’t understand what is happening with the comments.
    Like all your excellent photos with the white Lilli,the cheries and the preety flowers!
    The song and music are very beautiful! Hope you solve the problem.
    Have a lovely week,take care! Hugs!
    Dimi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello again!
      My new problem is that I can not comment on WordPress blogs. For the moment is a mystery why. I really did not have time to study the cause. So, I decided to create a new blog on this new platform. I'll tell you about it, IF I succeed.
      Nothing unsolvable...
      You know, the music is based on a Romanian song, that you may listen here:
      https://www.youtube.com/watch?v=0W395ryBuqg

      Thank you, dear Dimi, for your lovely words and thoughts.
      Wishing you a lovely week, too!
      Cheers!

      Ștergere
  2. Ufff. Nu stiu de ce nu poti comenta in wordpress.com. Pentru mine nu-i bai, stiu ca esti langa mine si nu-i o problema. Imi pare rau de disconfort.
    Altfel, sunt hotarata ca la anu' sa fac si eu sirop de muguri de brad. Fotografiile sunt superbe, mai ales crinii m-au dat gata. As vrea sa le simpt parfumul. Broscuta e jos, in stanga, nu??
    Multumim! O zi buna!! :) Pupicii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este un disconfort sa nu imi pot exprima ideile cand am chef! :)Si nu astepta pana la anul. Poti vorbi cu cineva din piata care poate aduce. Eu am gasit chiar accidental. Este cred prima data cand am vazut si l-am luat. In cel mai rau caz, daca te razgandesti, il pui la uscat pentru ceai.
      Sunt doua broscute. A doua este mai sus, cam pe diagonala.
      Jos era putina apa, asa ca presupun ca acesta a fost motivul pentru care nu a sarit pisica! :)
      Draga Ina, daca nu se rezolva 'pur si simplu' in weekend voi avea de lucru... :D
      Pupici si zile frumoase, Ina draga!
      ps. Poezia lui Sorescu, "Grup" (https://ina.home.blog/2020/06/15/soresciana-14/)este geniala. Nu o stiam. Trebuie sa-l iau la recitit, ca si pe Eminescu. Sa-l revad cu ochii mintii de acum!

      Ștergere
  3. Of, Suzana! Îmi pare rău că sunt şi eu printre blogurile cu probleme. Chiar nu ştiu ce se întâmplă, la mine nu eşti nici în moderare, nici în spam deci nu apare. Dar cum e, scrii, apeşi enter şi dispare?
    Din păcate, ştii că au tot fost probleme între cele două platforme. Chiar nu ştiu ce pot să zic, ce să te sfătuiesc, că nu ştiu de ce e aşa. Cumva, dacă nu-s singura, poate însemna că iar se fc modificări care cauzează erori.
    Sper din suflet să se rezolve repede!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hai sa nu interpretam chiar asa! :D Universul conspira sa ma provoace sa fac si eu un blogulet pe WP. Mai invat ceva nou...
      Ceea ce ai spus tu, a fost candva. Acum lucrurile s-au derulat mai complicat: dupa ce mi-am scris ideile si am apasat pe publicare, m-a dus intr-un ecran in care mi se cerea sa ma loghez in WP pentru a se transmite comentariul. Revenind la ecranul anterior, comentariul nu era sters. Era la locul lui! Am apasat pe pictograma de google si am completat ce trebuie. Apoi, apasand iar pe publicare, nu s-a mai intamplat nimic, nimicuta! La fel a fost la toate blogurile mentionate. Asa m-am hotarat sa va spun ce si cum. Poate stie cineva ceva. Ma gandesc ca este loc sub soare pentru platformele de blogarit si nu au inceput sa se dueleze. Poate doar se retricoteaza, cine stie! :D
      Multumesc, draga Potecuta! Ceva timp o sa va citesc in tacere... Pupici!

      Ștergere
  4. Nu poti sa comentezi din cauza ca platforma este de asa natura - la wordpress nu se accepta comentarii de la blogspot, daca nu au bifat sa se introduca manual numele, adresa blogului si o adresa de e-mail.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Catalin. Totusi pana acum trei zile puteam sa comentez introducand informatiile de care vorbeai, pe rubricile care se derulau cand introduceam cuvintele. S-a mai intamplat ceva-cumva intre timp! :)
      Mai incerc maine!
      Seara buna!

      Ștergere
  5. Pentru mine, bucuria sezonului l-a reprezentat socul. Nu am încercat să fac sirop de muguri de pin, dar promit să încerc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca mergi mai departe si gasesti fructele de soc si faci gem, vei avea o surpriza extrem de... gustoasa!
      Multumesc pentru vizita si comentariu.
      Zile frumoase, Lucia!

      Ștergere