joi, 8 august 2019

Duzina de cuvinte (223) -
Alchimia noastra

Cuvintele duzinii:
compact, trimis, vitralii, râu, iertator, laur, cerc, prezent, transforma, lut, asfintit, nicaieri.
Tema jocului: 'Misterul'.

'Puterea rugaciunii'  - Autoare: Akiane Kramarik

In ultimii ani am descoperit  multe fatete ale creatiei si gandirii omenesti si
le-am trimis si eu mai departe cum m-am priceput, prin aceste jocuri atat de 
dragi mie. Este adevarat ca poate ideile nu sunt redate intotdeauna foarte clar,
astfel incat un format prea compact sau prea simbolic sau o prezentare
fragmentata, asa, ca in vitraliinu stiu daca  pot transforma cu 
adevarat alchimia noastra... 
Un autor 'necunoscut' spunea insa:
                                      "Fiecare reusita incepe cu decizia de a incerca!" 
Mai adaug ceva ce mi se pare la fel de important.  
A incerca in momentul prezent!  
Tergiversand incercarile ajung... nicaieri! Sau la un nou asfintit, dupa o zi in 
care de fapt m-am invartit in cerc si nu am reusit sa transform bucata de lut 
care s-a uscat si s-a facut farame! Oare Spiritul ar putea fi iertator cu o astfel de 
atitudine, care in fond nu merita nici un laur?

Inca sub impresia tablourilor Akianei,  mi-am spus ca misterul acestui râu,
pictat la 10 ani, este o metafora speciala a tintei pe care o avem fiecare dintre
noi. Imaginea parca absoarbe toate descoperirile si incercarile noastre, 
ghidandu-ne cu o forta aparte care insufla curaj.  
Asa l-am simtit si acum stiti si voi!

 





Tabelele lui Eddie si misterele lor.




10 comentarii:

  1. Să încercăm să atingem infinitul... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa ne uram succes in acest demers complicat si interesant... :)

      Ștergere
  2. Inmenso ese río de Akiamei.
    El río sabe que existe el mar incluso antes de alcanzar las orillas. Khalil Gibran
    Buen fin de semana.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. The river knows about the sea. It is the target for the river, of course. And Gibran has only smart thoughts... And you like him, obviously!
      Thank you Laura, for the quote!
      Have a beautiful weekend! Un abrazo! :)

      Ștergere
  3. Superb tablou - cerul din ape.... <3.
    Mi-a placut tare mult si citatul - asa este, daca nu incercam, nu avem de unde stii ce ar putea fi, iar tot textul chiar vine .... de la sine. <3
    Multumesc mult!!
    Imbratisari cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca textul a venit de la tablou, centrat pe cuvantul 'râu'. Mi-a placut mult de tot cand l-am vazut pentru prima data si daca tot a aparut in lista... Apoi restul a venit de la sine...
      Multumesc si eu, draga mea Rux! Un weekend placut!

      Ștergere
  4. Fărâmele de lut uscat nu-s piatră.
    Le uzi: se leagă și se-nmoaie iar.
    Strop de sudoare peste roată
    scurge olarul ca pe-un dar.
    Se-nvarte-n cerc apoi și crește
    dintr-un nimic ulciorul nou.
    Găoacea lui adăpostește
    râul acela din tablou.
    Cu toții făurim ulciorul
    și-n el ne ținem zările
    spre care ne trimite dorul
    desțelenind cărările.

    Un sfârșit de săptămână cu ape limpezi în ulciorul inimii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet pentru urare si pentru aceste versuri
      speciale! Cuvintele mele reusesc atat de putin in a impartasi
      efectul lor! Harul tau e minunat, draga Carmen!
      Numai bucurii si senin sa fie la voi!

      Ștergere
  5. Si mie imi place tabloul cu râul care trece printre ce-mi imaginez ca-s munti. :) Imi inspira o scena dintr-o lume de basm. :)
    "Fiecare reusita incepe cu decizia de a incerca". Mi-ar placea sa pot lua decizia de a face... nimic; de fapt, de a incerca sa... contemplu... ceva ! Zau ca mi-ar placea ca tot ce am de facut sa fie visatul cu ochii deschisi (poate mi se si reveleaza un mister daca las mintea linistita); sau sa citesc carti. :)) Cred ca sunt foarte obosita si visez cu ochii deschisi la vreo luna de leneveala.
    Zile senine iti doresc, Suzana draga! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o lume deosebita a unui copil care 'vede' mult mai mult decat alti oameni. Si chiar daca nu ai la dispozitie o 'luna de leneveala', incearca mici momente de acest fel zilnic. Sper sa nu razi, dar uneori cand chiar se impune o 'negandire', pur si simplu pun ceasul sa sune dupa un minim interval de timp si in acele momente chiar lenevesc. Poate iti foloseste abordarea...

      Numai bine, Diana draga! Si multe momente placute tie! Pupici!<3

      Ștergere