luni, 18 martie 2019

Citate favorite (85) -
Despre scuze, eschivari si ezitari

Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 

Cand am citit postarea de pe 'Poteci de dor: Voi cum scăpaţi când sunteţi fără scăpare?'
am vrut initial sa o comentez, insa mi-am spus ca poate ar fi interesant sa vad ce 
descopar despre scuze, eschivari si ezitari, asa ca m-a 'captat' aceasta idee si nu am mai 
ajuns sa-mi spun parerea...  Este adevarat ca nuantele sunt foarte variate si cam 
departate de textul inspirator, dar un raspuns se regaseste cumva printre aceste idei!

Chiar daca nu era neaparat necesar,  mi-am spus sa consemnez definitiile din Dex:
eschivare:  evitare a unei dificultăți; sustragere de la îndeplinirea unei obligații;
scuza:  a-și exprima (în fața cuiva) părerea de rău pentru o greșeală făcută; 
             a se dezvinovăți, a se justifica.
ezitare: nehotărâre; indoială; lipsă de fermitate; sovăire.


 






















Citate favorite (77)


Sa aveti o saptamana frumoasa, plina de decizii intelepte. 

Eschivarile, scuzele si ezitarile cred ca nu ajuta prea mult. Ele  par ca se 
aseamana sau chiar se suprapun cu nehotararile. Poate si despre ele ar merita 
sa vorbim mai detaliat, ca despre sinceritati am amintit cate ceva.




@@@@@@@@@

Au indraznit sa infloreasca!
 
@@@@@@@@@





Citate favorite (84)




26 de comentarii:

  1. Ganduri, imagini si film, o succesiune placuta la inceput de saptamana:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Robert!
      Sa-ti fie saptamana frumoasa si inspirata! :)

      Ștergere
  2. Fiecare citat este un prilej de meditație profundă. Favoritul meu de azi: ”Soarta este o scuză pentru cei slabi și opera celor tari.”

    Săptămână excelentă, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convinsa ca Nicolae Titulescu a simtit cu adevarat aceste cuvinte, pentru era in cunostinta de cauza!
      Sunt cu adevarat multe idei la care merita sa ne gandim...

      O saptamana excelenta si tie, draga Zina!

      Ștergere
  3. Mi se potriveşte tema de azi! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti doresc ca peste putina vreme sa nu ti se mai potriveasca si sa te inspire in mod pozitiv! :)
      O saptamana plina de intelepciune! <3

      Ștergere
  4. Asa cum scriam si la Potecuta, noroc ca eu aici sunt ferita sa spun "minciunele" ... :)) Aici totul merge pe "programare"! Nici vecina nu vine asa ... fara sa anunte la usa!
    Favorita mea este "Keep excuses to yourself i'm busy too" si mai adaug una "frantuzeasca": qui š'excuse, s;accuse ... :)
    Sa ai o saptamana excelenta draga Suzana! Pupici!<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna completarea. Si poate ai noroc cu acest comportament al vecinilor. Este evident o alta cultura. Cred totusi ca exista multe motivatii psihologice despre aceste comportamente, pe care desi nu le cunosc, fac parte din viata personala,din plinul sau pustiul ei! :)
      Multumesc mult, draga Ella! O saptamana minunata si linistita sa ai! Pupici! <3

      Ștergere
  5. Îţi mulţumesc frumos, Suzana! Mă bucur că te-a inspirat cumva textul meu pentru a căuta citatele astea frumoase şi lămuritoare. Să ai o săptămână frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh! Mi-a placut cuvantul 'lamuritoare'! :) Se pliaza si pe lectia personala invatata din aceste citate! :) Chiar sper sa mai invatam cate ceva in zilele de luni. Si evident sa aplicam...
      Multumesc si eu, draga Potecuta! O saptamana minunata, traita fara nici un fel de ezitare! :)

      Ștergere
  6. Am o slăbiciune veche pentru Oscar Wilde, așa că, din noianul de gândire la superlativ, îl aleg cap de afiș, celelalte fiind pe locul 2, dar nu mai jos!
    ”Până acum am fost tineri. De acum încolo trebuie să găsim altă scuză!”
    Și ai dreptate, eschivările, scuzele (cu acele excepții când sunt necesare) si ezitările cred că dezvăluie caracterul omului. Lașitatea lui. Trebuie să înfrunți răutățile, greul, nu să te tot eschivezi, că ”dacă nu știi, nu-ți pasă”. Părerea mea.
    Îți doresc o săptămână cât mai frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cu adevarat aparte citatul lui Oscar Wilde. M-a surprins formularea cumva, este minunat sa rasucesti in felul acesta subiectul. Nu ma gandesc chiar atat de departe. Poate ca uneori putem vorbi de lasitati, totusi in multe situatii mi se pare mai mult o neincredere in propria persoana, ceea ce duce la o dificultate in a reactiona. E totusi complicat. Sau simplu, daca suntem perfect onesti si consecventi cu noi insine!
      Multumesc, draga Mirela! O saptamana frumoasa si inspirata si tie! <3

      Ștergere
  7. Te pun pe ganduri toate, dar mi-a placut ''Viata, o insiruire de tandre ezitari.'' (Ezitare= nehotărâre; indoială; lipsă de fermitate; sovăire. )
    Inclin sa cred ca suntem ezitanti, cateodata. :) Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca de mai multe ori... :)
      Totusi merita de evaluat contextul. Mi s-a parut deosebita asocierea intre ezitari si tandrete, nu mi-as fi imaginat-o vreodata!
      Multumesc Ina, pentru ganduri. O saptamana placuta sa ai!

      Ștergere
  8. Eschivarea, ezitarea vin la pachet cu conjunctura, starea emoțională, nivelul de încredere într-o altă persoană de care poate depinde rezolvarea unei probleme...
    Eschivarea, ezitarea devin o frână de cele mai multe ori în soluționarea situațiilor cu temporizarea lor...
    O seară relaxantă, lipsită de ezitări!🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfect adevarat. Eschivarile sunt generatoare de complicatii, inevitabil. In viata reala sunt multe decizii pe care le luam, din pacate, pe 'pilot automat' in loc sa le gandim cu adevarat.
      As vrea sa pot sa-mi gestionez mai bine deciziile. Si sa stii ca aceste joc, chiar m-a ajutat si ma ajuta in continuare.
      Multumesc de urare, draga Gina! O zi cu soare si cu decizii intelepte!

      Ștergere
  9. Cand vrei sa scapi cand eati far’ de scapare te arunci in valuri si dai din maini...😉

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... Inca un semnal ca ar merita sa iau niste lectii de inot! 😉

      O zi faina sa ai!

      Ștergere
  10. Minunate citate! Cuvinte pline de intelepciune. Mi-a placut mult cel al lui Oscar Wilde, despre tinerete... Cat de adevarat este si primul, despre talentul copiilor de a intelege tertipurile adultilor.
    Toate cele bune, draga Suzana si zile frumoase! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar! Iar primul citat spune atat de mult despre ceea ce copiii stiu si adultii nu inteleg acest lucru! Ca poate atunci ar renunta la micile 'tertipuri' si ar fi mult mai bine.
      Multumesc, draga Alex! Zile frumoase de primavara!

      Ștergere
  11. Sunt citate deosebite, provocatoare.
    O insiruire de "tandre ezitari " mi se pare o descriere acceptabila a unei parti substantiale din viata; nu vad nimic rau in tandrete...

    Am urmarit cu interes inventiile din clipul '5 mind blowing'.

    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar daca unele sunt putin SF-uri pentru mine, cel putin,
      doua dintre ele mi-au atrasa tentia: unealta de despicat lemnul si acele placi de pus sub roti pentru a putea depasi niste zone alunecoase. Idei utile...
      ... Imi place cuvantul 'provocator' si cred ca este foarte nimerit si nu numai aici. Provocarile cu noi insine sunt uneori infinit grele..., dar tandretea mai indulceste situatia! :)
      Multumesc, Daurel. Zile cu bucurii!

      Ștergere
  12. Fraze una si-una! :) Le putem pune in mai multe contexte.
    Recunosc! Cand pot, ma eschivez: de la curatenie in faţa blocului :), de la curatenie in sala de clasa (de exemplu), de la facut mancare...
    Sunt situatii in care spun "nu pot" si acest "nu pot" este, de fapt, un "nu vreau" argumentat.
    Parafrazandu-l pe Oscar Wilde: acum nu mai sunt tanara, trebuie sa gasesc alte scuze. :) O scuza de top a unor varstnici: "acum sunt batran, ce sa mai...?"
    Multumesc, Suzana draga! Iti doresc sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt curioasa daca am incerca un experiment de genul: vreau sa fac o mancare delicioasa pentru a ma rasfata sau pentru a-mi veni o idee geniala pentru un text de duzina...
      Cum ar suna: nu vreau sa 'nu vreau', pentru ca asa vreau eu! :D
      Scuze se gasesc pe toate drumurile. Si constatarea post factum nu ne-au folosit si au complicat lucrurile, este tare naspa!

      Si eu iti multumesc pentru ganduri si urare, Diana draga! O saptamana frumoasa, cu abordari utile! Pupici! <3

      Ștergere
  13. Evadirse no ayuda mucho Suzana, mejor afrontar los problemas e intentar solucionarlos.
    Un abrazo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A smart decision, indeed! Good for our life!
      Thank you, Laura! Have a beautiful day and life! :)
      Un abrazo.

      Ștergere