duminică, 18 ianuarie 2015

Lunea provocatoare - Ceainicul


Ceainicul

"Atunci cand nu te gandesti la nimic 
                          si nimic nu te gandeste,
                                          atunci esti liber, 
                                 simplu, curat si frumos"   (Tokusan -Comori Zen)

Aceste cuvinte mi s-au parut potrivite pentru momentul savurarii unei cesti de 
ceai aromat servit din ceainicul magic al provocarii.

Nu reusesc intotdeauna. Doar uneori. Dar atunci este atat de bine...

Ma refer la un moment usor ritualic. Aleg un ceai aromat, o ceasca si o farfurioara
asortate cu ce simt atunci. Pregatesc o tava pe care pun un servetel din colectie.
Din acelea cu modele frumos colorate. Le cumpar pur si simplu pentru ca ochiul se
bucura sa le vada. Le pun peste tot prin casa, chiar si sub farfuriutele ghivecelor
cu flori. 
Si nu fac nimic altceva decat sa savurez ceaiul. Inchid orice sursa de zgomot.
Sa nu ma bruieze. Ma delectez cu aroma care imi place. Si mi-o fac pelerina
protectoare de ganduri, de rele, de tristeti, de nelinisti. 
Singurele ganduri permise sunt cele senine, calme, stropi mici de bucurie simpla.
Bucuria ca exist in acel moment si ca pot savura un ceai aromat...

Nu reusesc intotdeauna. Doar uneori. Dar atunci este atat de bine...




Pictura cu ceainic




Gandurile celorlalti invitati la ceai le puteti descoperi in tabelul lui Eddie.


4 comentarii:

  1. Citindu-te, te-am urmărit cum așezi șervetele colorate prin toate ungherele casei, alintându-ți florile-n ghivece, cu ceșcuta de ceai aromat după tine... și m-ai făcut să zâmbesc. Mulțumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca ai zambit, imi pare bine. Si-ti multumesc pentru ca mi-ai spus.
    Si, da, ai dreptate! Chiar imi alint florile in ghivece! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Preţioase sunt momentele acestea de linişte interioară în care nimic nu te gândeşte... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu adevarat pretioase. Daca am putea sa le mentinem mai mult sau sa
      invatam sa le multiplicam cumva...

      Ștergere