sâmbătă, 16 iulie 2022

Salata de vinete si placinta

Poate nu arata spectaculos, dar azi a fost zi de bucatareala si rezonand cu
reteta descoperita pe blogul lui Aliosa, care o preluase de la Lacrimaroua
am experimentat-o si eu.




Pentru ca mereu aduc ajustari functie de obisnuintele noastre,  am facut
aceasta salata cu urmatoarele ingrediente:
vinete - 2 buc.
oua fierte - 3 buc.
ceapa (rosie) - 2 buc.
otet de mere cu miere: ~ 100 ml
apa ~ 200 ml
iaurt ~ 150 gr.
sare si piper dupa gust.



Nu am mai facut pana acum o marinare a cepei:
Ceapa taiata si pusa in apa cu otet, sare si piper, am lasat-o  pana intr-o ora. 

Vinetele curatate si taiate rondele le-am lasat presarate cu sare pana au facut
niste 'roua' si apoi le-am sters cu servetel.
Apoi, taiate feliute le-am calit putin in ulei si le-am scos pe servetel sa se scurga.

Totul se amesteca intr-un vas: vinetele, ouale taiate, ceapa scursa de lichid,
iaurtul. Daca mai e nevoie se mai adauga sare si piper.
Am ornat cu bucatele de masline.

A fost incredibil de buna aceasta salata. Simt ca voi recidiva.


&&&


Aceasta este o placinta pe care deja o exersez de mai multa vreme.
Pentru baza am folosit simplu sau combinat (date prin mixer):
praz, varza verde sau rosie, conopida (pe aceasta o fierb in apa cu sare),
cartofi, dovlecei. Pana acum...

Dupa aceea adaug: 2 oua, branza sarata, chimen, un iaurt, faina de naut.
Mai nou si putin marar.
Cantitatile fluctueaza, functie de cate legume am taiat.
Cat timp le pregatesc, incalzesc cuptorul. Compozitia o pun in tava
cu hartie pentru copt. Dureaza intre 50 de minute si o ora, dar trebuie verificat,
depinzand de grosimea stratului din tava.

Vreau sa adaug un pont despre marar. Teoretic se pastreaza uscat sau eventual
in congelator. Cineva mi-a spus de o alta metoda:
Mararul spalat si uscat se pune in borcan de sticla si se presara peste el sare,
nu doar la final ci in straturi. Sarea o rasnesc peste planta.
Tine incredibil de bine in balcon. Este mult mai aromat decat cel uscat.   
                              
Cam atat despre bucatareala de azi...😊


Am vrut sa vad cum arata o floricica a vinetei:



Va urez un weekend placut si relaxant!








26 de comentarii:

  1. Buena receta has mostrado.
    A la cocina se acude a diario. Todos los días hay que preparar la comida y previamente hacer la compra.
    Besos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I'm glad you liked these recipes. But the idea is to make everything as quickly as possible! This is a must!
      Maybe I gave you some ideas.
      Thank you, Antonia! have a nice wee ahead!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Yes, there were. And sufficient simple... for me!
      Thank you Brian! All the best!

      Ștergere
  3. Când se va termina experimentul cu plăcinta ? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca niciodata. Nu am epuizat combinatiile posibile!😊

      Ștergere
  4. Patrunjel, marar, leustean, pe toate bunica asa le pastra pentru iarna, in borcane cu sare din belsug. Am pus si eu, doar patrunjel dar nu prea il folosesc, fiindu-mi la indemana congelatorul. Borcanele puse tin de vreo 3 ani si ajung in bucatarie la mama, la tara unde spatiul de congelator este foarte limitat.
    Interesanta salata. Se poate face cu vineta coapte sau numai calite in ulei? Am invatat sa fac vinete coapte in microunde.
    Vinetele pe care le cultiv eu au florile mov, aceeasi forma dar mov.
    Spor la bucatareala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiam asa ceva. Voi incerca cu patrunjel. Il pun in salata fie proaspat fie din congelator. Niko, recunosc ca nu am habar sa raspund, insa am niste vinete coapate si congelate si mi-a trecut prin cap gandul sa vad daca le pot folosi.
      Cat despre microvele, nu am si sunt contra ideii. Poate te documentezi, chiar daca pare comod sa-l utilizam! 😊
      Nu prea am facut vinete, dar sunt in fond minunate si vreau sa mai gasesc cateva retete simple.
      Multumesc frumos si voua concediu placut in continuare.❤️

      Ștergere
    2. Nu gatesc de obicei in microunde, dar il am si il utilizez cand este nevoie. Dar am un principiu pe care incerc sa-l respect mereu - doar cu vase speciale pentru microunde. Stiu ca sunt controverse multe, dar ... fiecare face cum crede.

      Ștergere
    3. Si asa e bine. Si e normal ca fiecare face cum crede.
      Cand voi incerca vinetele alea, dau un semn. Probabil in
      weekend, ca sunt curioasa! 😊

      Ștergere
  5. Din cauza obsedatului acela de "sef de magazin" incepusem sa inghit in sec! :)) M-am linistit cand Pantera roz a reusit sa bea un suc, daca inghetata tot n-a apucat sa manance! 😊

    Interesanta salata, si-mi pare usor de facut (in sensul ca nu ia prea mult timp) 😊 (ceapa imi place mult marinata in otet).
    Cred ca-i delicioasa placinta dar... 😊

    Seara frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤️ Saptamana super sa ai!
    Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A durat rezonabil. Cat timp se marineaza ceapa (nu am mai facut pana acum), se pregateste restul. Vinetele am constatat ca se calesc usor. Reteta initiala era cu maioneza, insa am inlocuit cu iaurt. Mi s-a parut mai 'soft'.
      Sa stii ca placinta chiar e usor de facut. Trebuia cumva sa fie o 'creatie' pe post de paine in anumite momente. Cu praz imi place cel mai mult, dar orice e bine venit...😊
      Am ramas in urma la proiectele noastre. Am de recuperat!
      Poate te tenteaza totusi sa incerci.
      Animatul m-a amuzat foarte. Nu-l mai vazusem. Cam naspa cu astfel de personaje!
      Pupici si o saptamana usoara, draga Diana! ❤️😘

      Ștergere
    2. O maioneza "soft" se face din lapte condensat : 3 cutii de lapte condensat de cafea(60 ml), 50 ml ulei și sare se pun într-un magic mixer ( un pahar cu un capac special - eu îl am pe cel original de la Tupperware) și se amestecă timp de un minut.

      Ștergere
    3. Multumesc pentru idee, Niko! Nu as fi mers pe ramura asta pentru maioneza.

      Ștergere
  6. Ma bucur ca ai incercat reteta mea ! Arata foarte bine ! 👍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc inca o data pentru inspiratie!
      Chiar a fost foarte gustoasa.
      Seara frumoasa sa ai! ❤️

      Ștergere
  7. Chiar mă gândeam să încerc o rețetă nouă, de sezon și ușor de făcut și pentru că rețetele tale sunt atractive o să le încerc și eu. Mulțumesc Suzana, săptămână cu spor și bucurii!
    Georgeta R.M.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte rar fac retete complicate. Ele nu sunt chiar cele mai bune pentru corpul nostru...😊 Si mereu incerc optimizari ale timpului. Iar bucatareala este chiar o provocare pentru optimizari...
      Sa explorezi eticheta 'retete'. Chiar daca nu sunt prea multe, am considerat ca merita impartasite.
      Multumesc mult pentru semn.
      O saptamana usoara! ❤️

      Ștergere
  8. Arată într-un mare fel salata aia şi sunt sigură că e tare gustoasă. O voi încerca, îţi mulţumesc pentru reţetă!
    Zi frumoasă, Suzana!
    Potecuţa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este gustoasa. Mi-a parut bine ca am facut asa ceva.
      Dar ideea de ceapa marinata, noua pentru mine, este de milioane! Multumesc, draga Potecuta!
      Seara frumoasa!❤️

      Ștergere
  9. Răspunsuri
    1. Tu ne inspiri mereu cu meniurile tale.
      Asa ca am mai incercat si eu ceva, ca nu mai postasem vreo
      reteta cam de ceva vreme...
      Multumesc, Laura!
      O seara frumoasa si o saptamana la fel.❤️

      Ștergere
  10. salata de vinete cu rosii si ceapa pot sa mananc de 3 ori pe zi chiar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca asa este. Vinetele sunt cu adevarat minunate.
      Daca ti-am dat vreo idee e bine!
      O saptamana faina!

      Ștergere