duminică, 13 iunie 2021

Jurnalul unui Acum (20) -
De la trandafiri la stele... si o invitatie

Incep direct: am realizat prima mea dulceata de trandafiri. O experienta extrem
de parfumata si un pic prea dulce dupa gustul meu, insa daca vi se intampla,
sa nu vi-o refuzati!

 

Am citit mai multe retete, insa fiind prea mare diferenta intre ele privind
cantitatile, am cam improvizat, insa rezultatul mi s-a parut multumitor.
Astfel: 1/2 kg trandafiri de dulceata, 1 kg zahar (brut), doua lamai, esenta de vanilie.
(petalele se framanta cu zeama de la lamai; zaharul  l-am dizolvat in aproximativ
1.8 litri de apa si cand a inceput sa fiarba se spumeaza daca e cazul si se adauga
petalele, continuind fierberea; finalul l-am verificat obisnuit, cu o picatura din lichid
in apa rece; din vanilie am pus vreo trei picaturi).

Crampeie colorate din natura! Si mentionez ca am vazut deja tei infloriti.


Aici am modificat o cutie de servetele. Poate aveti nevoie si voi de acest
gen de transformare pentru maruntisuri, creioane, etc...
Lipirea am facut-o cu banda dubla deziva.



Doar o imagine facuta inspre soare si a iesit ceea ce vedeti!


De la o poza prin geam + plasa + ploaie:

a iesit ceva cam stelar:




Va urez o saptamana frumoasa, oriunde v-ati afla!


Si pentru ca am primit pe mail o invitatie speciala, vi-o impartasesc,
daca va intereseaza:

Link-ul de inscriere


@@@@@@@@@

                                           

@@@@@@@@@@


PS: Intrebare pentru cei care sunt pe platforma blogger.
       De ceva zile bune functia prin care se afisa ratingul nu mai apare,
       desi exista in layout-ul blogului. Vi se intampla si voua, sau am
       zapacit eu ceva?
       Multumesc anticipat pentru raspuns.
    




Jurnalul unui acum (19)

34 de comentarii:

  1. Zic intai de intrebare. :)) Care raiting? Adica, e ceva ce e vizibil pe blog? Cum ar fi numarul de vizitatori? Sau te referi la acel rating de genul 5/10? (ceva de genul) - "Raiting-ul Go" a fost "desfiintat.

    Ai scris intr-un comentariu despre, si am crezut ca e vorba despre "stelutele" care apar la tine - si scriam prostii! :))
    ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa fiecare comentariu se putea apasa pe like sau la final de postare se putea evalua cu stelute. Adica da, era vizibil pe blog. Acum a disparut. Cel putin pe calculator nu mai vad. In schimb pe un telefon inca se vede. Nu ma pricep la astfel de fineturi!😊 ❤️

      Ștergere
    2. Deci la stelute te referi? Le vad, si le "apas". Vad si simbolurile "ok" si "nu-i ok", la final de comentarii.
      N-am avut optiunea cu "ok"/"nu-i ok" la final de comentariu si cu stelute la final de postare - am crezut ca e ceva ce nu ține de blogspot.
      M-am gandit ca zici de "PageRank" (acum mi-am amintit cum ii zicea), care nu mai are valoare. Si au mai desfiintat, la final de postari, "aprecierile" de gen "bine", "amuzant" etc. (nu cred ca tu aveai activata "optiunea" in cauza)
      Nici eu nu ma pricep, dar la cate pocinoage am avut de facut față... am mai invatat cate ceva.
      ❤️ 😘

      Ștergere
    3. Eu nu le mai vad decat pe un alt telefon si este enervant. Trebuie sa mai sap, nu prea stiu cand, dar trebuie.
      Acum am constatat ca sunt o multime de gadget-uri disparute.
      Cica s-a imbunatatit platforma... Iau si eu partea buna a situatiei, mai invat un picut! ❤️ 😘

      Ștergere
    4. Daaa, s-a imbunatatit si nu mai sunt compatibile unele gadgeturi.
      Apasand "apreciez" la final de comentariu se incarca destul de greu si uneori trebuie sa reincarc pagina.

      De fapt, acum sunt aici pentru ca iti "datorez" raspunsul la intrebarea despre Natura Joi: e pe alt blog acum si n-am fost invitata. Asta nu m-ar impiedica sa postez poze joi, fara "marca" jocului. 😊 Cine gazduia jocul a scris ca ar vrea sa-l preia altcineva deoarece nu mai are suficient timp.
      Pupici! ❤️ 😘

      Ștergere
    5. Recunosc ca m-ai pierdut cu ideea de invitatie pentru un astfel de joc...
      Si nu mai apasa, daca merge greu, ca eu tot nu mai vad!😊 Sunt curioasa cand ii voi da de cap. Poate e legat de calculatorul meu si e posibil sa fie asa.
      Pupici si noapte buna, Diana draga!❤️ 😘

      Ștergere
    6. Sigur ca nu e cu invitatie; prima data am fost invitata de gazda - altfel n-as fi aflat de joc. 😊 Intr-un fel, s-a produs la țanc mutarea pentru ca pierdusem din entuziasm. 😊
      Până nu apas nu stiu cum e. Apoi, dupa ce-am apasat, insist.
      Poate e ca la Potecuta: din cauza browserului.

      Zi frumoasa iti doresc, Suzana draga! ❤️ Pupici! 😘

      Ștergere
    7. Eu poate apas pe un site descoperit la Ella, cu mici lucrari de desen-pictura. Insa daca nu introduc pe agenda subiectul, nu se intampla...
      Multumesc pentru comentariu si gandul bun, draga mea! Pupici!
      ❤️ 😘

      Ștergere
  2. Ce si cum despre Luna n-am prea inteles (si nu pentru ca e in engleza) 😊 Ce-am inteles perfect este ca o parte a Lunii n-o putem vedea, indiferent daca s-ar construi ceva pe acolo - culmea e ca se face ceva pe acolo! Daca tot nu se vede... nu vor putea pretinde unii sa vada pe ce se duc banii lor. 😊

    Ce fain ai aranjat "stelutele" verzi! Ai folosit totul de la trandafiri! Arata bine dulceata si daca zici ca-i foarte dulce e fix cum trebuie: e dulceata!
    Am in minte sa "mosmondesc" ceva dar... nu stiu ce sa aleg: flori din hartie (am vazut intr-un video postat de tine), un suport pentru creioane din "sticle" de sampon si tot asa. Raman la mandale online - e mai comod. 😊

    Lacramioare am vazut si eu! Frumoase fotografiile! Ti-a raspuns frumos Soarele, cand l-ai privit in ochi, iar din plasa de la geam ai facut "crampei de cer".
    A fost frumos sa-mi imaginez "clipocitul" petalelor fierte si clipocitul ploii pe geam - chiar daca la tine n-au fost simultan. 😊

    Iti multumesc, Suzana draga! ❤️ Saptamana frumoasa iti doresc sa ai si tu! Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citisem un articol despre vanzare de pamant tocmai pe Luna. Am incercat sa-l regasesc si am gasit asta: https://lunarembassy.com/
      Tare de tot! Imaginatie nesfarsita...
      In cutie erau chiar trandafirii intregi. Petalele le-am desfacut eu si au ramas stelutele, asa ca le-am pozat. Faina experienta. Am acum un exemplu ca realitatea este mai simpla decat imaginatia. Mi se parea tare complicat de facut, desi nu facusem niciodata...😊
      Nici nu m-am asteptat sa se vada asa ploaia. Dar am lipit aparatul de geam si de aia pare foarte aproape.
      Multumesc mult, draga Diana pentru gandurile impartasite!
      Spor la creat tot ceea ce vrei! Pupici si noapte buna! ❤️😘

      Ștergere
    2. Daaa! Pe la mijlocul anilor 1990 era mare nebunie si in Ro cu teren de cumparat pe Luna.
      Am inteles ca s-a si judecat individul care vindea teren pe Luna - ceva cu dreptul de proprietate, dar nu mai stiu exact ce si cum. Mare-i Gradina, si multi sar gardul! :))

      Am fotografiat si eu picaturi de ploaie pe geam (ieri), dar n-a iesit mare lucru - nu m-am gandit sa apropii foarte mult telefonul de geam (si, poate, oricum nu era cum e cu un aparat foto).

      Si eu iti multumesc, Suzana draga! ❤️ Noapte buna! Pupici! 😘

      Acum, apasand "apreciaza", la finalul comentariului tau, a trebuit sa reincarc pagina pentru a reusi. Daca nu e "obiect" de la "Gogo" s-ar putea sa nu mai functioneze la un moment dat - am citit ca au facut modificari si unele "obiecte straine" nu mai sunt compatibile.

      Ștergere
    3. Nu am mai auzit de acest subiect, dar cred ca sunt unii care il mai practica, dupa cum se vede pe site. Si nu numai pe Luna...😊
      Ideea cu aparatul lipit pe geam a inceput cand am facut o poza cu un monstrulet aflat pe exteriorul geamului. A fost o curiozitate, dar a iesit foarte bine. Acum am recidivat, iar plasa s-a vazut ff interesant. Poate incerci sa vezi.

      Multumesc, draga Diana! Seara frumoasa!❤️😘

      Ștergere
  3. Am admirat toate fotografiile, dar, îți spun drept, am rămas cu gândul la dulceața de trandafiri. N-am mai mâncat de când trăia bunica. Am cumpărat odată, pe când tranzitam Bulgaria, dar... nu semăna deloc cu cea făcută de Maia mea.
    Îmi place că vezi sau creezi Frumosul din orice. E un dar pe care nu îl avem toți.

    Să ai o săptămână excelentă, dragă Suzana! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este pentru prima data cand am gasit in piata tradafirasi. Nu m-am intersectat niciodata cu ei. Dar imi doream sa incerc, asa ca s-a intamplat! Uneori mai vad de la Raureni.
      Cand am terminat scoala generala, o prietena mi-a spus ceva ce m-a surprins. Ca eram in stare sa ma bucur si de un fir de iarba. Probabil ca mi-a ramas acest fel de a fi. Poate ca e un dar, insa eu cred ca este un firesc pe care in anumite momente il manifestam toti.
      Multumesc mult, draga Zina! O saptamana excelenta sa ai!❤️😘

      Ștergere
  4. Bravo pentru reşita cu dulceaţa, eu încă sunt la stadiul de a mânca de la alţii :D
    Frumoase tare fotografiile, tare frumos se văd picăturile cu plasă, trebuie să urmăresc şi eu, am plasă la două geamuri, poate-poate :)
    Săptămână frumoasă îţi doresc, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vei lua initiativa cand iti vei dori ceva si camara va fi goala.
      Cam asta e momentul. Sau pur si simplu vrei sa oferi cuiva drag ceva facut cu manuta ta...
      Si pe mine m-a surprins cum s-a vazut apa pe plasa. Dar prima experienta a fost cu un gandacel pe exterior...😊
      Poate vei fi surprinsa de ce vei realiza...
      Multumesc, draga Potecuta! O saptamana minunata si tie!❤️

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Pentru mine, dulceata asta este nepretuita!😊

      Ștergere
    2. ...ce femeie nealtruistă...😁

      Ștergere
    3. Noroc cu emoticonul care 'poate' contrazice concluzia...😊

      Ar fi fost mai utila o solutie, insa posibil sa nu existe!

      Ștergere
  6. Super dulceata de trandafiri, sa o consumati cu placere! Toate foto cu flori imi plac dar trandafirii si lacramioarele sunt preferatele mele. O seara frumoasa, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare placere! Nu credeam sa gasesc asa ceva. Si nici nu stiam cat de parfumati pot fi trandafirii de dulceata!
      Iar parfumul de lacramioare este si el deosebit!
      Multumesc, draga Geta! O saptamana frumoasa!❤️

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Thank you a lot for the visit and comment!
      I'm glad you arrived here and liked my images.
      Have a beautiful week and Summer!
      ... And I like chocolate too!😊

      Ștergere
  8. Beautiful shots and I love the Romeo and Juliet love theme. I'm listening to it now. So beautiful.

    Have a fabulous day and rest of the week, Suzana. ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Shots as shots, but I am thrilled about my roses jam. If the translation was not good, please let me know.
      And the music from Romeo and Juliet is so beautiful!
      I'm glad you visit me at this post. Thank you, Sandee! MFC will follow soon!
      Beautiful evening and a fabulous week also! Hugs!

      Ștergere
  9. Sărut mâna, dragă Suzana! felicitări pentru dulceața de trandafiri! este cu adevărat o delicatesă. Pe vremea când musafirilor li se servea dulceață și apă rece, când mă nimeream și eu în vizite cu bunica sau cu părinții, abia așteptam să fim „tratați” cu dulceață. Iar cea de trandafiri era preferata mea, pentru că era atât de parfumată. Și bunica și mama făceau în fiecare an această minunăție. Zilele trecuta, mama mi-a spus cu bucurie că, după mulți ani, are din nou un trandafir de dulceață în curte. Cel vechi se uscase. Așa că... reluăm tradiția!
    Numai bine și zile fericite! Și mult spor la toate lucrurile pe care le faci cu atâta drag și pricepere! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca da! Chiar am avut un mic noroc ca am gasit in piata. Ma gandesc si la dulceata de cirese amare sau serbet de trandafiri. Serbet nu am incercat niciodata.
      Este minunat sa aveti asa ceva. Nu mi-am imaginat cu adevarat parfumul, cat este de puternic!
      Foarte bine faceti. Chiar mi-ar placea sa aud o reteta traditionala. Eu am facut cumva o aproximare din ceea ce am vazut pe net, insa cum am zis, m-au surprins diferentele.
      Multumesc, draga Alex! Spor la toate si voua! Multe bucurii!🙂

      Ștergere
  10. Foarte interesante fotografiile tale prin plasă. Cred c-o să-ncerc şi eu! 🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost azi intr-o vizita si a mai tras o rapaiala. Am mai facut niste poze, dar inca nu stiu cum au iesit. Cred ca vad maine.
      Acum vreau sa fac o capsuna... 🙂 🙂 🙂

      Ștergere
  11. Dupa reteta mea, se pune zahar mai mult la acea cantitate de petale. Până să o fac eu, mi se parea extraordinară și abia așteptam să manânc. Cand am vazut eu efectiv cum se face și cât zahar include...am început s-o mai raresc cu mancatul. Dar o folosim ca toping la papanași, înghețată, deși cel ai mult o preferăm în clătite.

    RăspundețiȘtergere
  12. De aceea pun mai putin zahar si fac doar gemuri. Cred ca anul acesta o sa fiu si mai drastica. Mi se pare ca aroma de trandafir se strica in atata zahar. Multi spun ca prin zahar se conserva. Posibil. Dar exista si solutii cu mai putin zahar. Incearca urmatorul experiment: toarna gemul fierbinete in borcan curat, toarna imediat putina vodca si inchide repede si puternic capacul. Lasa pana se raceste, probabil a doua zi, mai incearca sa rotesti capacul si apoi sigileaza-l cu banda de electrice, vreo doua ture. Este solutia perfecta pentru a nu mai intra aer. Am avut un borcan de afine desigilat dupa ~ cinci ani. Era perfect!

    RăspundețiȘtergere
  13. Dulceturile sunt ...zahar... Mult zahar! Chiar daca le numim "de casa" tot cu mult zahar sunt facute!
    Am varsta la care ma feresc de zahar, este suficient cat iau zilnic din fructe si mierea din ceai saudin cand in cand de pe pâinea toast 🤗
    Te pup Duzana. Noapte buna 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen, sa stii ca din acest motiv am vrut sa fac dulceata de trandafiri. Imi place mult, insa ce am cumparat din din oras era foarte, foarte dulce. Spre surpriza mea, ceea ce mi-a iesit mie chiar a avut un gust rezonabil din acest punct de vedere.
      Seara frumoasa, draga Carmen! Pupici! ❤️😘

      Ștergere