luni, 3 septembrie 2018

Citate favorite (66) -
Descartes si gandurile lui

Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 


Sursa

"Îndoiala e începutul ştiinţei."


"Nu există ocupaţie mai rodnică decât aceea care 
ne ajută să ne cunoaştem pe noi înşine."


"Nu pot exista lucruri, oricât de îndepărtate, la care 
să nu ajungem,  şi oricât de ascunse, pe care să 
nu le descoperim."


"Eu am găsit un foarte bun mijloc de a prelungi 
viaţa, anume de a nu mă teme de moarte."



"Toate greutăţile provin din faptul că-ţi lipseşte curajul."


"Ori de câte ori cineva m-a ofensat, am încercat să-mi 
înalţ sufletul atât de sus încât ofensa să nu ajungă la el. "

Sursa

"Este prudent să nu acordăm încredere deplină 
acelui care chiar şi numai o dată ne-a înşelat-o."

Sursa


"Dorinţa este totdeauna bună când rezultă dintr-o cunoaştere 
adevărată,  la fel nu poate fi decât rea când este întemeiată pe o eroare. 
Şi am impresia că eroarea pe care o săvârşim cel mai curent în ce priveşte
 dorinţa constă în aceea că nu deosebim îndeajuns lucrurile care depind în 
întregime de noi de cele care nu depind deloc de noi. Cât priveşte lucrurile care 
nu depind deloc de noi, oricât de bune ar fi ele, nu trebuie să le dorim niciodată 
cu pasiune; nu numai din pricină că ele pot să nu se întâmple şi să ne mâhnească 
astfel cu atât mai mult cu cât le-am dorit mai puternic, ci mai ales pentru că, 
preocupând gândirea noastră, ne împiedică să acordăm simpatia noastră altor 
lucruri, a căror dobândire depinde de noi."


  
Aceasta postare despre René Descartes si gandurile lui, a aparut din cauza unei
carti scrisa de Gerald R. Clark, "Anunnaki din Nibiru". Printre altele, Descartes
este amintit intr-un context deosebit: interesul acestuia despre glanda pineala
considerand-o posibila sursa a  gandurilor.


"Discurs asupra metodei" - link

@@@@@@@@@




@@@@@@@@@






Citate favorite (65)





24 de comentarii:

  1. Simplu si la obiect.
    Salutari din Brasov:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutari din Bucuresti, Robert!
      Simplitatea are atatea maniere fascinante de manifestare! :)

      Ștergere
  2. Omul asta a participat la Războiul de 30 de ani. Și, în timp ce se afla în campanie, pe zidurile unui oraș era afișată o problema de matematica. L-a întrebat pe un localnic, despre care nu știa ca este profesor de matematica, ce conține enunțul. Profesorul a fost curios, de ce vrea sa știe. Iar Descartes i-a spus ca vrea sa rezolve problema. Enunțul i-a fost tradus, cu rugămintea de a aduce problema rezolvata. Și i-a adus-o! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O mica poveste care aduce un plus de savoare unui om caruia ii placea sa rezolve 'nerezolvatele'.

      Povestesti frumos despre stropi de istorie...
      Toate cele inspirate!

      Ștergere
  3. Da, mai bine să îți schimbi dorințele decât să încerci să schimbi ordinea lumii! Dar poți?... Câtă înțelepciune și în ultimul citat, cel privind dorința.

    Excelente citate, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tinand cont ca ordinea lumii nu o prea putem schimba, nu avem chiar atat de multe abordari...
      Mi-a placut ultimul citat si mie, plin de firesc si parca etern valabil. Dupa cum am mai spus-o, oamenii se pare ca nu s-au prea schimbat esential, asa ca astfel de idei raman valabile!

      Multumesc, draga Zina! O saptamana frumoasa!

      Ștergere
  4. Mie îmi sta gandul la ... toamna! 🍁🍂🌂 🎃
    Foarte frumoasa alegerea de astazi!
    Iti doresc o toamna bogata si "gustoasa"!
    Sa ai o saptamana placuta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel si tie, Ella draga! Recunosc insa ca astept culorile, dar nu si toamna! :)
      Sper ca sunteti bine! O toamna bogata si 'gustoasa' si la tine!
      Pupici! <3

      Ștergere
  5. Cel mai tare m-au distrat papuci din sticlele de Coca-Cola! 👏😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Tare simpatica idee. Oricum, am ochit cateva chestii dragute. Tot felul de trucuri utile.
      Pupici si numai bine la tine!😘

      Ștergere
  6. Citatele tale cuprind adevăruri nu prea comode:„Este prudent să nu acordăm încredere deplină acelui care chiar şi numai o dată ne-a înşelat-o."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multe adevaruri sunt incomode. Dar sfaturile bune merita de a fi luate in considerare pentru a diminua 'daunele'! :D
      O saptamana frumoasa, draga Marta! Toamna bogata la tine!

      Ștergere
  7. Mi-au placut citatele - cel cu "mintea buna" pe care si trebuie sa o "folosesti bine" este genial :P.
    M-am distrat de minune la test (mai ales dupa ce m-am gandit ca ar trebui sa aplic citatul si sa fac fereastra de youtube mare, pe tot ecranul.. hahahaha). Si desigur nu am rezistat sa nu ma uit la ideile de reciclare - sunt cateva pe care nu le mai vazusem si mi s-au parut chiar faine :D.

    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am ochit si eu cateva idei. Cat priveste testul chiar a fost simpatic! Iar in ceea ce-l priveste pe Descartes, cred ca o sa-l mai explorez. Mi se pare deosebit!
      O saptamana frumoasa, draga Rux! Pupici!

      Ștergere
  8. Cunoaste-te pe tine insuti!...spunea Socrate, si cat de adevarat este!
    "Nu există ocupaţie mai rodnică decât aceea care
    ne ajută să ne cunoaştem pe noi înşine."
    Mare dreptate are Descartes in tot ce afirma.
    Draga Suzana, iti doresc o saptamana frumoasa, plina de rodnice ganduri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, citatele lui au extrem de mult miez. Sunt curioasa si scrierile cum or fi!

      O toamna frumoasa si inspirata, draga Mirela!

      Ștergere
  9. Ori de cate ori am ocazia, citez asta:
    "Father, give us courage to change what must be altered, serenity to accept what cannot be helped, and the insight to know the one from the other."

    The most popular version, the authorship of which is unknown, reads:

    God grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    Courage to change the things I can,
    And the wisdom to know the difference.


    (https://en.wikipedia.org/wiki/Reinhold_Niebuhr)
    P.S.
    Nu ca as sti engleza, dar am gasit prea multe traduceri...
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Varianta a doua o am in geanta alaturi de doua maini unite in rugaciune. O am dintr-o biserica. Mi s-au parut ideile perfecte pentru... orice! Si totusi inca nu am ajuns la... perfectiunea aplicarii! :)
      Multumesc si eu Daurel! Nu ai habar ce bine ai facut spunand despre aceste cuvinte!

      Zile frumoase si o toamna bogata!

      Ștergere
  10. Zice multe adevaruri - dovedite, cele mai multe, dar mult imi place: Nu e indeajuns sa ai o minte buna […]! Un alt fel de a spune: "daca vrei sa te cred inteligent spune-mi ce-ai facut cu inteligenta" (nu mai stiu cine-a zis-o).

    La testul de atentie... zero puncte din 11! Un zero maaaare! Nu trebuia sa fac testul pentru a sti ca e praf atentia mea, dar m-am amuzat. :) Saaaaau, poaaate, mi-a slabit vederea! :)
    Iti doresc sa ai o saptamana minunata, Suzana draga! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pana la urma nici nu conteaza cine a spus-o. Important este ce invataminte tragem noi din multele lucruri pe care le aflam zi de zi. Daca nu le aplic odata descoperite, cred ca am o mica problemuta.. .:D
      Testul a fost mai complicat decat altele; la mine a fost ceva mai mult, dar mi-am dat un nesatisfacator! :) Ochii trebuie totusi exersati, ca si muschii! :)
      Multumesc, draga Diana! Pupici si zile frumoase in continuare!

      Ștergere
  11. Mi-a plăcut mult ! O alegere bună pentru "Citate favorite" !
    Îți doresc o toamnă cât mai bogată ! Pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut! Dar si cartea din care a provenit ideea!
      Multumesc mult, draga Prietena!
      Sa-ti fie toamana linistita si bogata! Pupici!

      Ștergere
  12. Un spirit luminat. Un om de o înteligență și înțelepciune deosebite!
    Foarte frumoase citatele alese.
    Toate cele bune, dragă Suzana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac acei oameni care au preocupari multiple, impletind stiintele exacte si filozofia. Cred ca aceste drumuri nu ar trebui niciodata separate. Sunt tentata sa-l aprofundez. Sper sa nu-mi treaca! :D
      Numai bine si frumos, draga Alex, mai ales ca incepe scoala! Si tare mi-e dor de ea!

      Ștergere