sâmbătă, 24 octombrie 2015

Duzina de cuvinte (57) -
Pana de curent

Cuvintele saptamanii:
sfesnic, turta dulce, avocat, nastrusnic, batran, agenda, cutiuta, farfurie, turturele, servieta, ochi, stigmat.


Sursa


Ramsy se tot uita la ramele de lemn aduse de la bunici. Isi conturase cumva planul
de lucru. Lua din biblioteca caietul ei nastrusnic. Asa il alinta. Un caiet de 200 de 
file, fara  linii, in care trecea ideile ce-i treceau prin cap despre cum aborda lucrarile 
pe care le facea, materiale folosite, experiente si eventuale efecte surprinzatoare.
Mici schite, mostre de culoare si orice i se parea important pentru a fi pastrat spre 
aducere aminte.
Il imbracase intr-o coperta din fetru, pe care cususe doua turturele cu ochi din
margele. Pe prima lui pagina scrisese cu o caligrafie ronda:
"Caietul meu cu giumbuslucuri" si desenase dichisit o cutiuta cu capacul deschis,
din care ieseau stelute si cerculete stralucitoare.
Asa fusese viziunea de moment! 

Poc! Pana de curent!  Afara deja se innoptase. Dar era o seara cu o jumatate de luna, 
destul de luminoasa si fara vreun stigmat. Asa ca tot avea un dram de noroc.
Iesind pe balcon isi dadu seama ca mai multe blocuri erau in bezna, asa ca nu se
panica.  Tocmai isi cauta lanterna cand ii suna mobilul. Recunoscu melodia.
Erau vecinii de la etajul patru. Prieteni de familie de multi ani.
 
"Hei! Bine ai revenit!  Treci pe la noi? Ne putem petrece pana de curent impreuna!"
  
Nu avea nici un motiv sa-i refuze. Erau doi oameni minunati. Amandoi tineri 
pensionari. El fost avocat, ea fosta profesoara de istorie. 
Parintii ei se mutasera in alt cartier si trebuia sa o recunoasca, inca ii era urat 
singura. Banuia ca, intr-un mod discret, fusese cumva lasata mai mult sau mai 
putin metaforic, in grija prietenilor. Desi nu ii spusesera ceva in acest sens.

Oricum, ii stia demult. Ii placea ca, indiferent de starea de spirit pe care o 
avea,  dialogul cu ei ii insenina ziua. Oameni cultivati, citeau mult, radeau mult,
parca erau niste copii mari.  Si ce ii placea enorm, putea sa discute despre
proiectele ei. Si uneori ii dadeau niste solutii uimitoare.   

Urca repede doua etaje, avand lanterna aprinsa. O asteptau cu usa deschisa.
Intrara toti trei in sufragerie. Acolo, pe masa rotunda, trona sfesnicul cu cinci
brate,  in care erau aprinse lumanari. Era si una vanilata, asa cum ii placea ei.
Brusc, se simti emotionata de revedere. Pe masa trona o farfurie imensa cu
turta dulce. Si bineinteles, cestile de portelan pline cu ceai aromat.

S-au asezat si au inceput sa povesteasca pe rand. 
Ramsy le-a povestit  cum a fost la bunici. Ei i-au spus ca s-au razgandit. 
Dupa ce, de batran ce era, le murise cainele,  Cutu,  se hotarasera sa nu mai adopte
nici un alt prieten blanos. Dar au ajuns la concluzia ca... nu prea era buna concluzia.
Asa ca ii cerura parerea. Raspunsul veni spontan:
"Un caniche?"

Au izbucnit amandoi in ras.  El s-a dus sa-si aduca servieta si a scos din ea
agenda. A deschis-o si i-a arat cateva poze: toate cu ... caini caniche.
Coincidenta a amuzat-o. Dar era doar o coincidenta? Cine putea sti!
Au mai tot povestit vreo jumatate de ora, band ceai si mancand turta dulce.

Apoi lumina a venit brusc. Ramsy simti un mic regret.
Dar zilele nu intrasera in sac!
Au planuit o mica intrevedere in noul weekend si s-au despartit veseli!



Continuarea aici!

Alte povestioare puteti citi la Eddie in tabel!











7 comentarii:

  1. o poveste simpatica, Ramsy pare o persoana interesanta, mai vreau sa citesc despre ea :)
    Poate vei continua sa ne povestesti saptamana ce urmeaza, eu m-as bucura!
    O duminica placuta sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi se pare simpatica :) Din cand in cand o sa mai auzi despre ea.
      Dar nu pot sti cand se potriveste duzina sau cand poteca este alta :)
      O duminica minunata, draga Carmen!

      Ștergere
  2. Eu nu stiu sa fac turta dulce. Poate ai o reteta asa, mai pentru incepatori... :)
    Chiar acum doua zile am avut ditamai pana de curent. Vreo doua ore.
    Fara furtuni. Asa, mai pe uscat!
    O duminica placuta si o saptamana usoara sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. SE POTRIVESTE PERFECT CU DUZINA ȘI AI REUȘIT SA-MI ADUCI AMINTE DE UNA DIN CELE MAI FRUMOASE NOPTI, CAND LUMINA A FOST LUATA, BRUSC.

    Mi-a făcut tastatura feste dar nu mai șterg. Imi plac povestile, scurte sau lungi, care vin din analogii, din sinapse drepte sau strambe, amare sau dulci. Noi ne petrecem, amândoi, serile, citind scriind, povestind , impărtășind și altora. Îmi plac canișii, dar nu și turta dulce. Asta seara am primit, in schimb, dela „casa de turta dulce” din Brasov, 3 bucățele. Le va ronțăi Mihai. Am pus de ceai. O săptămână frumoasă să ai, floarea mea de colț!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca ceaiul a fost placut. Mie imi plac si canisii si turta dulce. Iar penele de
      curent, in anumite momente, au si ele farmecul lor.
      Fara nici o legatura, mi-am adus aminte ca in tinerete am facut chiar un experiment. Am pictat un chip la lumina lumanarii. A iesit "horror". Mi-am propus sa nu mai repet experienta. Nu stiu ce fusese in capul meu!
      O saptamana dupa dorinta, draga Adriana!

      Ștergere
  4. Am ascultat cu zambetul pe buze muzica pentru copii :) Cat de frumosi sunt blanosii! :)
    Imi place povestea cu Ramsy. :)
    Ziua minunata sa iti fie, iti doresc cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare simpatici sunt. Filmuletele astea sunt delicioase!
      Cat priveste Ramsy, sper sa evolueze mai departe...
      Pupici si o zi minunata!

      Ștergere