duminică, 6 septembrie 2026

#Fiction Monday (267)
A memory and the chance to rewrite
O amintire si sansa rescrierii

This game is hosted by Vinitha Dileep, on her blog  'The Void Thoughts' and
I discovered it on Esha's  blog. This time  the  word prompt is 'REWRITE''.


'Fiecare rasarit este o sansa sa iti 
rescrii povestea - ce vei scrie azi?'


When I was preparing for exams, my method was to rewrite my lectures, as synthetically as 
possible. I shuddered at the sight of a stack of pages I had to go through, but I would quickly 
relax by summarizing them. It didn't matter where I started from, I aimed to reach only a few 
pages written in small letters and underlined with all kinds of colors. This meant that I had 
read, understood what I had read and thus could render the summary - the essence of the 
subjects. The colors brought some additional, visual nuances. Sometimes I would recall the 
color and then the idea. 😊 
This method, if I can call it that, I patented at the beginning of the 5th grade. 
I had found that just leafing through my math notebook was not the best way to remember. 
I took a thesis notebook and started my first exercise of synthesizing the concepts. 
It was fabulous that during the break before the first math class, a colleague saw the notebook 
and leafed through it curiously. Nothing important so far. But when the class started, the 
colleague told the teacher about my notebook, probably curious to see his reaction. 
He actually looked carefully at the few pages and to my surprise, not only  he appreciated 
what I had done, but he also gave me the maximum grade for the idea. 
That was the moment that confirmed the usefulness of the 'method'. 
Sometimes I think about how strongly a child's brain is impregnated with an emotion 
that it then carries for its entire life. 
Rewriting a text is just an exercise in will, imagination or utility. 
However, if I talk about the past, I have only seen it rewritten in books and movies. 
In real life, the important things are the choices we make in such a way that we do not regret 
our decisions. And this is a true art that we deserve to learn to master, in order to continue 
our journey safely, towards a future as close as possible to the one we imagine! 
What is surprising, not to say worrying, is when discoveries appear that are validated by 
evidence, but which do not rewrite the textbooks in a reasonable time and are not too visible, 
so the erroneous information continue to be perpetuated, as does the damage generated 
by them. But rewriting our own subconscious programs, which create certain limitations 
for us, I believe is the most important step to shake off constraints and be able to move freely!


'Nu poti  iti rescrie trecutul, dar poti lua o
coala curata de hartie si sa iti scrii viitorul'.


Cand ma pregateam de examene, metoda mea era sa imi rescriu cursurile, cat mai sintetic cu
putinta. Ma infioram vazand o gramada de pagini ce trebuiau parcurse, insa ma detensionam 
rapid facand rezumatul lor. Nu conta de la cat porneam, imi propuneam sa ajung doar la cateva
pagini scrise marunt si subliniate cu tot felul de culori. Asta insemna ca am citit, am inteles 
ceea ce am citit si astfel puteam reda rezumatul - esenta subiectelor. Culorile aduceau cateva
nuante suplimentare, vizuale. Uneori imi readuceam in memorie culoarea si apoi ideea.😊 

Metoda asta, daca ii pot spune asa, am brevetat-o la inceputul clasei a 5-a.
Constatasem ca doar rasfoitul caietului  de mate nu e cea mai buna varianta de reamintire.
Am luat un caiet de teza si mi-am inceput primul exercitiu de sinteza a notiunilor. Fabulos 
a fost ca in pauza dinaintea primei ore de matematica un coleg a vazut caietul si l-a rasfoit
curios. Pana aici nimic important. Insa cand a inceput ora, colegul i-a spus profesorului
de caietelul meu, probabil curios sa ii vada reactia. Acesta chiar s-a uitat atent la cele cateva
pagini si spre surpriza mea, nu numai ca a apreciat de facusem, dar mi-a dat si nota 
maxima pentru idee. Acela a fost momentul care mi-a confirmat utilitatea 'metodei'. 
Uneori ma gandesc cat de puternic se impregneaza creierul unui copil cu o emotie pe 
care o poarta apoi intreaga viata.

A rescrie un text este doar un exercitiu de vointa, imaginatie sau utilitate.
Daca vorbesc insa despre trecut, pe acesta l-am vazut  rescris doar in carti si filme. In viata
reala importante sunt alegerile pe care le facem in asa fel incat sa nu ne regretam deciziile.
Iar asta este o adevarata arta pe care merita sa invatam sa o stapanim, pentru a ne continua
calatoria in siguranta, spre un viitor cat mai aproape de cel imaginat!
Ceea ce insa este surprinzator, ca sa nu spun ingrijorator, este atunci cand apar descoperiri
care sunt validate prin dovezi, dar care nu rescriu manualele intr-un timp rezonabil si nici nu 
sunt prea la vedere, asa ca informatiile eronate continua sa se perpetueze, ca si daunele 
generate de acestea. 
Insa rescrierea propriilor programe din subconstient,  care ne creeaza anumite limitari, cred 
ca este cel mai important pas pentru a ne scutura de constrangeri si a ne putea misca liber!

'Fiecare noua zi este o oportunitate sa-ti rescrii 
povestea, sa pictezi culori vibrante pe panza vietii tale'.







2 comentarii:

  1. Recunosc, eram chiulău. De aceea, trebuia ca, pentru fiecare examen, să împrumut cursurile scrise de colegi mai harnici. Mai departe, procedam ca dvs - scriam propriul curs.🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erau colegi buni si generosi! Ati avut noroc, mai ales daca aveau
      scrisul citet!🙂
      Toate cele bune in noua saptamana!

      Ștergere