duminică, 31 iulie 2016

Duzina de cuvinte (96) -
O leapsa intr-o duzina

Cuvintele saptamanii:
gram, mot, basma, alee, bocceluta, menta, crini, mamaliga, snop, incolor, eprubeta, mufa, ventilatie.

Sursa

Am preluat si eu o leapsa despre carti de la Diana, care a vazut-o la Evelyn, care 
a citit-o la Laura care... Puteti merge si voi pe aceasta alee plina de crini si sigur 
veti descoperi un snop de idei frumoase!  

1. Top trei lucruri pe care nu le suporți la o carte.
         - Sa fie imprumutata, pentru ca imi place sa mai subliniez din cand in cand...
         - Sa fie prea mare si grea. Ma gandesc ca  nu ar fi prea bine daca mi-ar
           cadea pe moț sau... pe nas.
         - Sa nu se refere la un subiect incolor, care sa ma adoarma in primele 
           cinci minute!

2. Descrie locul tău perfect pentru citit.
           A citi este perfect. Locul mi se pare mai putin semnificativ.
           Desi...
Sursa


3. Trei confesiuni legate de cărți:
          - In scoala aveam doua carti din care citeam mereu in timp ce luam masa,
            deschizandu-le  pur si simplu la intamplare: "1001 de Nopti" si "Ciresarii".
            Cred ca ar trebui sa reiau. Cine stie ce idei ar mai aparea in eprubeta mintii?
          - Imi plac cartile mici din colectia  "Helen Exley". E adevarat ca au mai mult
            de un gram, dar mi se pare fabulos ca in vreo  50 de grame de carte sa fie 
            atatea vorbe intelepte! Ca sa nu mai spun ca ar incapea si intr-o bocceluta
            in care as aduna lucrurile importante si as fugi repede...


          - Am cumparat de la un anticariat  pe Shakespeare in franceza. Din pacate 
            volumul cu Hamlet lipsea! Care este confesiunea, ma veti intreba?
            Ei bine, ca sa scap basma curata, va marturisesc  ca nici pana in ziua de azi 
            nu l-am citit!

4. Când a fost ultima dată când ai plâns în cursul lecturării unei cărți
            A vorbi despre "ultima data" este  ceva ce imi displace... 
                                     
5. Câte cărți se află în acest moment pe noptiera ta
           Ca veni vorba, nu exista noptiera. Poate a venit timpul unei redecorari!
           Sunt niste carti pe fotoliul de langa pat, dar numarul, sincer, nu cred ca are 
           vreo relevanta. Din pacate nu am descoperit metoda de a le citi in timp ce
           dorm. Inca nu s-a inventat mufa la care sa ma conectez pentru a realiza
           o astfel de performanta. Poate asteapta momentul in care vom pune in casa 
           ventilatie, pentru ca sa nu existe pericolul transformarii creierului in mamaliga!

6. Care este gustarea ta preferată în timp ce citești
            Nu am o preferinta in acest sens. Dar in ultima vreme evit o astfel de
            simultaneitate. Fiecare activitate o saboteaza pe cealalta...
 
7. Numește trei cărți pe care le-ai recomanda tuturor
            Cred ca cifra trei incepe sa controleze situatia!
            Nu stiu daca e corect sa "recomand" ce-mi place mie. Fiecare om are
            gusturile  si experientele lui. As fi fericita sa descopar acele titluri care ar avea
            semnificatii  si rezonante cat mai ample. Oricum, nu as putea sti
            daca a fost chiar asa. Ma voi incumeta totusi sa scriu aceste titluri:

            1. "Predica de pe Munte" de Emmet Fox;
            2. "Secretul apei - terapia prin hidratare celulara" de Howard Murad;
            3. "Cartea de aur - 365 de reflectii pozitive" de Lillian Too.
                       
8. Arată-ne o poză cu raftul favorit din biblioteca ta
            
   Sper sa nu radeti prea tare...

9. Scrie în trei cuvinte ce înseamnă cărțile pentru tine
       Viata. Inspiratie. Informatie.

10. Care este cel mai mare secret de cititor al tău
             Mi-ar placea sa va spun ca am invatat citirea fotografica, dar din pacate...


A fost o leapsa frumoasa. Sper sa nu considerati ca "am frecat menta"!
Daca vreti sa stiti originea acestei expresii,  puteti sa-i cititi  istoria pe scurt.  



La Eddie in tabel puteti descoperi alte tesaturi pe marginea cuvintelor.





18 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc mult! Ce poate fi mai placut pentru sufletel!
      O duminica frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Cred ca vartejul in care sunt cuprinsa, mi-a furat aceasta placere, pentru un moment.Ma voi aseza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar cred ca a meritat pauza. Sper ca ti-ai incarcat din plin bateriile.
      O duminica frumoasa sa ai!

      Ștergere
  3. Sunt oameni care mănâncă în timp ce citesc o carte? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt convinsa ca vei descoperi tu insuti o poza cu o astfel de ipostaza! ;)

      Ștergere
  4. Excelent! :)
    Imi place raftul tau! Elefantii imi plac in mod deosebit.
    Citirea fotografica... Cred ca nu voi atinge performanta de 25 de mii de cuvinte pe minut dar... citesc foarte-foarte repede (poate din acest motiv imi plac si postarile lungi de pe bloguri) :) Ma ajuta si "memoria fotografica" - nu pot invata pe de rost, asa ca ma bazez pe "fotografie". :)
    Iti doresc, cu drag, sa ai o duminica placuta, in continuare. Pupici! <3

    P.S. Minunat loc pentru citit ai ilustrat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate a fost un trio de elefanti albi. Dar unul din ei s-a facut tandari. Si l-am inlocuit cu multi altii... Daca vor mai veni si altii, va trebui sa schimb raftul! :D
      Eu nu citesc prea repede, dar sunt dispusa sa invat!
      Locul acela de citit mi se pare o exemplificare a simplitatii. Alt subiect pe care ar trebui sa-l invat...
      O duminica excelenta si tie si multumesc pentru leapsa, draga Diana! <3 :)

      Ștergere
  5. Cireşarii..., frumoasă carte!

    Eu citesc fotografic! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cea mai cea! Asa credeam pe atunci. Si nu prea mi-am schimbat parerea! :)

      Felicitari pentru aceasta performanta! Cred ca este un subiect ce merita tot efortul entuziast...!
      O saptamana usoara!

      Ștergere
  6. Interesante intrebari! Dar si mai interesante si placute raspunsuri! Pline de pozitivitate, de umor si de creativitate! Si imi place si raftul; nu am strans elefanti pe langa carti, dar, adun broaste (se pare ca sunt norocoase) lol *-*
    Cat despre "Ciresarii", chiar ar trebui sa-i recitesc... despre mancatul si cititul ca activitati... locul e prea putin semnificativ, cum ai subliniat! si, uneori se saboteaza :)
    Faina poza cu zicerea lui Confucius; o urare ce merita toata atentia! Toate cele frumoase sufletului si inspirate la inceput de August insorit!! Salutari cordiale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-au strecurat pe langa elefanti si niste broscute. Dar sunt cam mici, asa ca se vad mai discret! :)
      Si mie mi-au placut intrebarile, asa ca am zis sa incerc niste raspunsuri. Chiar mi-am propus sa ii recitesc si eu. sa vad ce gen de emotii imi provoaca acum.
      Cat priveste citatele, unele sunt deosebite. Si tu obisnuiesti sa le presari in postari. Dar ar fi ideal sa le pot extinde eficienta cu adevarat in viata reala.
      Si nu intotdeauna reusesc...
      Zile frumoase de august, draga Alexa!
      Si mana buna la ... broscute!

      Ștergere
  7. Cred ca citeam oarecum fotografic pe la 20 de ani cand mancam cartile cu lingura mare, cert e ca "vedeam" cuvintele in loc sa le citesc in gand. Bineinteles ca acum m-am lenevit si am pierdut mare parte din abilitate si mai si adorm rapid. Nici eu n-am noptiera, imi trag un taburet seara langa pat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar ai incercat experienta, ceea ce este minunat!
      Nu prea stiu nici eu de ce, dar nu prea imi plac noptierele obisnuite.
      Multumesc de vizita si ganduri. O luna de august plina de inspiratie, iti doresc!

      Ștergere
  8. Ai rezolvat leapsa foarte ingenios! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut momentul meu de inspiratie...:D
      Multumesc de ganduri, Daliana!
      Zile frumoase si pline de descoperiri!

      Ștergere
  9. Foarte frumos! Ai facut leapsa intr-o duzina de cuvinte :D
    Imi place ce a iesit, si la fel imi plac si raspunsurile.
    Dar ce e cu elefantii de pe raft? Faci colectie? Aveam in Romania un fel de bibelou elefant mare mare, de mica stiam toate bibelourile pederost de la atata sters praf :)) Mi se pare interesant raftul tau, imi plac elefantii :)
    O zi frumoasa, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elefantii i-am tot primit sau cumparat. Pur si simplu imi placeau cum arata si i-am pus pe toti la un loc, fiind destul de mici, asa ca au incaput pe raft. Nu pot spune ca am urmarit o colectie.
      Oricum, mi-a placut leapsa. Si s-a intamplat sa se strecoare intr-o duzina! :D Imi pare bine ca ti-a placut.
      Seara frumoasa iti urez cu drag!

      Ștergere