luni, 23 octombrie 2017

Citate favorite (33) -
Rabindranath Tagore


Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 

Alegerea de azi sunt gandurile lui Rabindranath Tagore:


"Nu poţi traversa marea nefăcând altceva decât să stai 
pe mal şi să priveşti apa."


"Dumnezeu aşteaptă să-şi redobândească florile sale 
ca daruri din mâna omului."


"Fluturii numără clipe, nu ani, şi totuşi au timp destul."


"Peştii din apă-s tăcuţi, dobitoacele de pe pământ sunt zgomotoase, 
păsările din văzduh cântă. Omul însă are într-însul tăcerea mării, 
larma pământului şi muzica văzduhului."


"Nu te uita în urmă, ci priveşte cu curaj tot ce ţi-a hărăzit soarta. 
Mergi înainte cu bucurie, adună-ţi toate puterile, pentru a alege 
binele din tot ce vei avea de înfruntat."


"Vreau să fac din viaţa mea ceva simplu şi pur, ca un flaut din 
trestie, pe care Domnul să-l umple cu muzică."


"Ce ţin pentru mine va dispărea o dată cu mine, ce dăruiesc va dăinui."


"Pentru a căpăta putere, trebuie să te supui legii forţelor 
universale şi să fii pătruns de conştiinţa că ele sunt ale tale."


"Eu am devenit versiunea mea proprie de optimist. 
Dacă nu pot trece printr-o uşă, voi trece prin alta – 
sau voi face o uşă. Va veni ceva minunat indiferen
de cât de întunecat este prezentul."


"Când un suflet omenesc trage cortina grea a eului şi stă faţă-n faţă cu 
iubirea veşnică e ca şi când ar privi pe Maestru creând o lume. 
Când viaţa omului iese teafără din rătăcirile eului şi-şi găseşte 
în suflet unitatea sa cu Dumnezeu, conştiinţa veşniciei e un semn 
imediat al existenţei, tot aşa ca lumina într-o flacără."






O noua saptamana sub semnul inspiratiei in tot ceea ce faceti!



Citate favorite (32)





24 de comentarii:

  1. Cel puțin sa ne plimbam desculți prin apa marii :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu vrem sa traversam, e bine si sanatos si asa! :D
      Si tare frumos!

      O zi pe placul tau!

      Ștergere
  2. Ce citate frumoase ai ales pentru azi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De mult am vrut sa scriu citate din el, dar acum s-a si intamplat! :)
      O saptamana frumoasa sa ai!

      Ștergere
  3. Frumoase și adevărate toate gândurile lui Tagore, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 1913, pentru următorul motiv: „în temeiul versurilor sale profund sensibile, proaspete și frumoase, prin care, cu un meșteșug desăvârșit, a izbutit să facă din gândirea sa poetică, rostită în propriile-i cuvinte englezești, o parte integrantă a literaturii occidentale“.
    Felicitări pentru alegeri!

    Săptămână excelentă, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un motiv superb pentru a acorda un Premiu Nobel. Oare o mai fi posibila o alegere de acest fel in zilele noastre?

      Multumesc pentru apreciere, Zina draga!
      O saptamana frumoasa - frumoasa sa ai!

      Ștergere
  4. Tagore! Filozofeaza (si) versuri! :)
    "... am visat ca viata e fericire. M-am trezit si am vazut ca viata e datorie. Mi-am facut datoria si-a venit fericirea". :)
    Cat de triste ar fi unele momente din viata, fericirea reuseste, continuu, sa straluceasca undeva in noi.

    Multumesc, Suzana draga! O saptamana asa cum iti doresti! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca altfel ne-am cam lua campii... Sa fim convinsi ca e in noi si sa ne straduim sa o gasim, ca sa ne incalzeasca un pic!
      Am vazut mai multe poezii ale lui. Dar poate cu alta ocazie. Sunt deosebit de frumoase!
      O saptamana excelenta, Diana draga! Pupici! <3

      Ștergere
  5. Nu te uita în urmă, ci priveşte cu curaj tot ce ţi-a hărăzit soarta... asa de adevarat1 Mie mi-a trebuit ceva timp ca sa înteleg asta! Ma învinuiam mereu de lucruri întamplate mai mult sau mai putin din vina mea...
    "Vreau să fac din viaţa mea ceva simplu şi pur, ca un flaut din
    trestie, pe care Domnul să-l umple cu muzică." ... cam asta vreau sa fac eu cu mosul secretos... dar primesc atatea întrebari ... 😅
    Saptamana frumoasa si plina de evenimente placate îti doresc!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De foarte multe ori ma intreb de ce trebuie sa ajung sa citesc ceva special, dar perfect logic, pentru a realiza propriile rationamente gresite. Totul este fabulos de simplu si de aceea nici nu intelegem, cred ca tocmai din acest motiv. E prea simplu. Uneori solutiile complicate sugereaza ca ceva este mai bun decat solutiile simple, ceea ce evident este o imensa eroare! 😅😅😅
      Saptamana frumoasa si tie, Ella draga! Pupici si sa aud... cea mai frumoasa muzica!

      Ștergere
  6. Drăguțe toate citatele și melodia mi-a plăcut,mulțumesc Suzana!
    O săptămână reușită și plină de bucurii să ai!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Elena draga! Mi-a fost dor de putin Chopin, asa ca nu am rezistat!
      O saptamana frumoasa si tie! Pupici!

      Ștergere
  7. Teoria ca teoria, dar practica ne omoara:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar totusi fara practica, ianintarea este cam dificila!
      Asa ca sa ne uram succes! :)
      O saptamana frumoasa, Robert! Sanatate si inspiratie!

      Ștergere
  8. Tagore a vizitat Romania in 1926.
    Am gasit si un citat consemnat de cei care l-au intalnit atunci pe primul nobelist indian: "Gândurile care nicicând nu pot fi prinse de cuvinte/ Vorbesc sufletului numai în cântecele sfinte"
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pentru completare. Citatul este foarte deosebit.
      Am gasit si un link cu o parte din poeziile lui, asa ca il las aici:
      http://www.versuri-si-creatii.ro/poezii/t/rabindranath-tagore-6zupcsp/
      Si un alt link care cred ca o sa-ti placa. Include inclusiv poezia careia ii apartin versurile citate:
      http://adevarul.ro/locale/constanta/Invatatoarea-romania-razbit-inima-poetului-rabindranath-tagore-laureat-nobel-asiei-1_57f63be75ab6550cb850e1a1/index.html

      O saptamana frumoasa, Daurel.

      Ștergere
  9. un regal de citate - îmi place mult Tagore !!!
    felicitări pentru postare !
    cu drag, îţi doresc o seară cât mai plăcută !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut si as putea spune ca acum l-am redescoperit! Si e tare bine!
      Multumesc pentru apreciere si imi place ca a rezonat cu tine in felul in care ai spus.
      O saptamana linistita, draga prietena! Pupici!

      Ștergere
  10. ...A fost un mare om,a ramas un mare ganditor si filozof,
    invatandu-ne in continuare,cum trebuie sa traim.De ne culcam visam
    "ca viata era fericire",ne trezim si vedem ca"viata este datorie";
    ne facem "datoria si-a venit fericirea" ! Si,in final,"veti deveni ceea ce incercati in continuare sa fiti".
    Multumesc pentru reamintire,draga Suzana !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu sa spun de ce a aparut acum aceasta dorinta, dar as vrea sa-i explorez poeziile mai atent. Citatele in mare, nu le stiam, dar mi se pare ca rezoneaza simplu si la obiect cu viata reala...
      Eu l-am ales pe acesta:
      "Ce ţin pentru mine va dispărea o dată cu mine, ce dăruiesc va dăinui."

      Cu mare placere, draga Natalia! Imbratisari!

      Ștergere
  11. Ce mult imi place, dar si mai bine ce bine imi prinde urarea ta privind saptamana sub semnul inspiratiei!! <3 Sa fie inspiratie mereu, in tot si toate, incat si optimismul sa se raspandeasca astfel, mai usor... Citatele sunt toate atat de interesante, atat de minunat exprimand tot felul de stari, de sentimente.... astfel, nu stiu la care sa ma opresc.... Poate ca daca as stii cum sa creez o usa ( si cata nevoie as avea de o astfel de "portita"), as crede ca acesta ar putea fi citatul favorit. Ce minunat de usor pare sa fie, incat sa spuna: "Eu am devenit versiunea mea proprie de optimist.
    Dacă nu pot trece printr-o uşă, voi trece prin alta –
    sau voi face o uşă. Va veni ceva minunat indiferent
    de cât de întunecat este prezentul." *-*
    Superbe fragmente, citate ai gasit, Suzana! Ca intotdeauna o incantare pentru suflet sa iti citesc postarile; (si scuze pentru ca nu am reusit sa mai trec sa te vizitez din septembrie cu multumiri pentru vizita recenta).
    Saptamana inspirata si creativa, in continuare, asemenea! Salutari cordiale cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca inspiratia creatoare este oxigenul de care avem nevoie pentru a gasi "portita". Raman la parerea ca noi complicam firele pana ajungem sa ne facem niste odgoane sanatoase in jurul nostru. In loc sa simplificam si sa ne eliberam spatiul fizic si mental propriu si personal! :)
      Multumesc de ganduri draga Alexa. Iti urez tot binele posibil si muuuulta sanatate tie si celor dragi!

      Ștergere
  12. Minuante citate alese. Tagore rămâne unul dintre marile spirite ale umanității. Omul acesta a rămas un izvor de înțelepciune. Iar muzica aleasă... o încântare.
    Numai bine, dragă Suzana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi pare bine ca l-am redescoperit cumva. E tare deosebit. Iar de Chopin chiar mi-era dor! :D
      O duminica excelenta, draga Alex!

      Ștergere