vineri, 16 decembrie 2016

Duzina de cuvinte (111- 112 - 113)-
Trei in una

Cuvintele duzinii 111, cu tema- "Globul de cristal".
iz, parcarea, majoritatea, profita, Sfantul, libere, piata, umila, net, captez, ghinion, bine.
Cuvintele duzinii 112, cu tema- "Perle care cad":
dimineata, cizma, saculetul, covrigei, bunatati, primite, aprovizionat, aprins, haine, ecranul, accentuat, vant.
Cuvintele duzinii 113, cu tema- "Poveste de decembrie":
emotie, fulgi, binecuvantare, rusine, durabil, ambivalenta, mireasma, aventura, valatuci, baston, reverie.



Nu mi-e rusine sa recunosc ca imaginea de mai sus este departe de a fi o creatie cu 
caracter durabil. Este doar o umila transpunere a acelei zile cu ghinion, facuta tandari.
Incerc cat pot de bine sa captez  pe ecranul mintii mele, lectiile primite de la viata, 
de la Univers. Daca ma straduiesc sa  ma impregnez cu un iz accentuat ezoteric si sa nu 
ma las cuprinsa de emotie,  majoritatea ideilor tasnesc incredibil de libere, raspandind
asa, un vant de binecuvantare  de la Sfantul veghetor.  Gandurile ca niste valatuci, se tot
rasucesc. Este o adevarata aventura sa le urmaresc. Si un text scris in culoare rosie,
pare sa se fi aprins cumva in subconstient: "ai grija ce iti doresti ca s-ar putea sa se implineasca..." 
Ce bine ar fi fost ca dimineata, in loc de saculetul cu covrigei si alte bunatati, introdus in 
cizma, sa gasesc manualul meu personalizat, care sa ma invete cum sa-mi "gandesc"
gandurile corect, pentru a nu ma ciocni de vreo ambivalenta bizara pe care sa nu o
inteleg. Chiar daca ma voi scufunda intr-o reverie adanca, imaginandu-mi un baston
magic ce se misca prin fulgi stralucitori si provoaca o minune, cred ca totusi nu asta 
este solutia! Poate daca voi profita putin de parcarea mea cosmica, o sa-mi vina alte 
idei, sau mai bine sa nu mai imi vina nici o idee, pentru ca deja efectele m-au 
debusolat si inca nu m-am aprovizionat din piata cu o busola care sa ma ajute 
sa ma orientez!


Chiar daca acest text pare ermetic, sa stiti ca s-ar prea putea sa nu fie doar o 
poveste de decembrie...
Mi-era dor de aceste tesaturi de cuvinte si pentru ca cea mai mica dintre probleme,
legata de net, am rezolvat-o cumva, mi-am permis un cumul de duzini, ca nu prea 
puteam altfel.  Chiar daca nu e o postare in haine de sarbatoare, asa cum s-ar
cuveni acum, in preajma sfarsitului de an, totusi, o sa va urez de pe acum, cu mult
drag, sa va fie sarbatorile frumoase, imbelsugate si luminoase si sa va bucurati alaturi de
dragii vostri, de mireasma si magia Craciunului!

La Multi Ani!

  
Globul de cristal
Plin de perle care cad,
Poveste alba!



Tabelele lui Eddie va asteapta cu alte povesti!
Duzina 111
Duzina 112
Duzina 113





46 de comentarii:

  1. Sărbători cu bine şi ţie, Suzana! Să cumulez mai multe duzini de cuvinte încă nu m-am gândit, cu toate că pare o idee bună. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anumite ganduri vin doar cand ai nevoie de ele!
      Asa s-a intamplat acum...
      Seara buna si un weekend placut, draga Dana!

      Ștergere
  2. Multumesc. Sarbatori cu bucurie iti doresc si eu tie, Suzana draga! :)
    Imaginea "de mai sus" e una cu un caracter durabil: ramane in memorie. E frant si e vesel, in acelasi timp si in aceeasi masura. :)
    Cat despre lectii... Ufff... :) Tot ceea ce mi se intampla trec in contul experientei de viata. O fi bine, o fi rau...? N-am idee, dar am invatat un lucru: sa zambesc, oricat de mult ma doare zambetul. :)
    Cat despre "ai grija ce-ti doresti..." e un fel de motto pentru mine (dar articolul respectiv il consider foarte... limitativ).
    Te imbratisez cu drag! <3
    Ma bucur tare mult ca te-am revazut online. :) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer vorbind, pentru mine a fost cam frant! Dar daca pare si un pic vesel, inseamna ca e de bine, cumva!
      Ai o imensa dreptate: oricat ar fi de dureros, zambetul este foarte important. Si chiar daca artiolul este intr-adevar cam limitativ, esenta ramane. Mi se pare fantastic cum manevreaza viata realizarea dorintelor!
      Multumesc de ganduri, draga Diana! Si sper ca netul sa mearga bine, ca e tare rau fara el!
      Seara buna si o saptamana frumoasa sa ai! <3

      Ștergere
  3. Bună Suzana!
    Mulțumesc pentru urări,draga mea!
    La rândul meu îți doresc ”Sărbători Fericite ”și pline de bucurii!
    Weekend minunat!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare bine de "reuzire", draga Elena!
      O duminica frumoasa si o saptamana in care pregatirile de Craciun sa fie asa cum ti le doresti!
      Cu drag!

      Ștergere
  4. Eu cred că trebuie să fii atent cu vise. Poti visa despre ceea ce încearcă să fie foarte, pot fi îndeplinite. Cu respect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. You are right, dear Giga!
      And because Christmas is approaching, I wish you that all your dreams come true!
      All the best!

      Ștergere
  5. Parcare cosmică...; cu alte cuvinte - unul din cele 3 OZN-uri filmate recent, de piloții americani, îți aparțin... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc ca am ramas mult in urma cu stirile...
      Chiar le-au filmat? Nu, nu imi apartine, dar recunosc ca uneori ma gandesc la o intalnire de gradul III...
      Seara faina sa ai!

      Ștergere
    2. ...le-au filmat cu cu telefonul. ;)
      Crăciun fericit, în sunet de colinde!

      Ștergere
    3. Banuiesc ca era "smart" :D!
      Multumesc de urari, sa te bucuri de magicul Craciun!

      Ștergere
  6. Cred ca la un moment dat fiecare din noi a avut nevoie de o astfel de busola ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si ce complicat este daca nu o gasesti...
      Iti trebuie multa imaginatie ca sa depistezi drumul! :)
      O seara frumoasa si o saptamana la fel!

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Generoasa, ca de obicei!
      Multumesc de ganduri, draga Ioana!
      Zile frumoase si dupa gustul tau!

      Ștergere
  8. Frumos cumul de duzini, Suzana!
    Frumoase să-ţi fie şi sărbătorile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nevoia te inspira in multe feluri...
      Multumesc de ganduri, draga Vero!
      Sarbatorile sa-ti fie si tie frumoase si daca ai chef de lucru sa ai mult spor! :)

      Ștergere
  9. La cat mai multe vise si texte inspitate, Suzana ! Cele mai calde urari de sarbatori ! Cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie precum spui, draga Dani!
      La Multi Ani si Craciun fericit, alaturi de persoanele dragi tie!

      Ștergere
  10. Draga mea Suzana, îți urez din suflet Crăciun fericit și un An Nou cu sănătate și bucurii! La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Multi Ani, draga Zina. In sfarsit imi merge cartela de net. Cred ca e darul de la Mosul! Ar fi fost tare anapoda zilele astea sa fiu complet deconectata...
      Multe bucurii alaturi de dragii tai si petreceri frumoase de sarbatorile de sfarsit de an!

      Ștergere
  11. Inspirate impletiri de cuvinte, ganduri... pozitivitatea razbate, optimism si creativitate cat se poate! imi place acest joc eseistic!
    In prag de Craciun iti doresc toate cele bune, frumoase, cu mult spor, multa sanatate si caldura sufleteasca! Sarbatori line, dalbe si pline de bucurii sa fie pentru tine si cei dragi! Craciun Fericit, Suzana! si ganduri de bine si prosperitate pentru toata lumea, in Noul An ce vine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar din cuvinte sa razbata pozitivitatea, ca realitatea este un pic cam anapoda!
      Sarbatori de Craciun si de sfarsit de an frumoase si pline de magie! Un nou an mai bun in toate cele, draga Alexa!

      Ștergere
  12. Draga Suzana,
    iti doresc Craciun fericit, alaturi de cei dragi! Sa fii sanatoasa si cat mai mult timp voioasa!
    Iti doresc de pe acum un An Nou bun-bun! Sufletul senin sa-ti fie! <3
    Cu drag, Diana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de urari, draga Diana!
      Sa ai sarbatori frumoase si vesele! In ceea ce ma priveste
      trebuie sa-mi imaginez ca totul va fi bine si sper sa fie!
      Un an nou cu multe realizari care sa te bucure!
      Pupici! <3

      Ștergere
  13. Craciun fericit, draga Suzana, cu pace si fericire si Mos darnic care sa-ti aduca tot ce-ti doresti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa sa fie, draga Vulpita! Si tu sa ai parte de tot ceea ce iti doresti in aceasta perioada frumoasa a sarbatorilor, impreuna cu cei dragi!

      Ștergere
  14. Răspunsuri
    1. Multumesc, Daurel! Sarbatori frumoase, pline de bucurii si
      senin! Cu drag!

      Ștergere
  15. Crăciun fericit, dragă Suzana ! Un An Nou cu bucurii şi îndeplinirea tuturor dorinţelor ! La Mulţi Ani !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, draga Geta! Bucuriile si implinirile sa te insoteasca mereu pe drumul tau!
      La Multi Ani! :)

      Ștergere
  16. Fie ca bucuria Craciunului sã vã aducã în suflet liniste, pace si fericirea de a petrece aceste clipe magice alãturi de cei dragi.Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tu sa ai Sarbatori pline de magie alaturi de dragii tai!
      Craciun fericit si La Multi Ani, draga Sorin! :)

      Ștergere
  17. ☆:*´¨`*:☆ Sărbători fericite! ☆:*´¨`*:☆

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce imi place cum faci arabescurile! Ai multa rabdare!
      Craciun fericit si La Multi Ani! Un niu an plin de realizari!Cu drag!

      Ștergere
    2. Nu mă prea caracterizează răbdarea... :)
      Arabescurile sunt alese de pe un site: http://www.messletters.com/en/waves/

      Îți doresc o vacanță frumoasă în continuare!

      Ștergere
    3. Ce simpatic este! Multumesc mult!
      ✲*`¯¨。*。❄。✲*`¯¨❄.。*´✲ :)
      Zile frumoase si tie si Sarbatori minunate!

      Ștergere
  18. Răspunsuri
    1. Multumesc mult, draga Giga! Sarbatori frumoase si luminoase iti doresc! La Multi Ani!

      Ștergere
  19. Răspunsuri
    1. Multumesc Multumesc mult, draga Ileana!
      Craciun fericit! sa ai parte de sarbatori frumoase si senine! La Multi Ani!

      Ștergere
  20. Ce de cuvinte frumoase! Sa ai sarbatori linistite alaturi de oamenii pe care ii iubesti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de ganduri! SI tu sa te bucuri din plin de aceste sarbatori alaturi de oamenii dragi tie! Cred ca asta este cel mai important...

      Ștergere
  21. La multi ani, sarbatori fericite! Un An Nou mai bun! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Cristi!
      Sarbatori fericite sa ai si un Nou An asa cum ti-l doresti!

      Ștergere