vineri, 22 mai 2015

Duzina de cuvinte - Musuroiul

Cuvintele saptamanii:
naframa, coborai, orb, anodin, strain, atins, ropot, condensam, elitre, musuroi, lapidar, netezit 

Sursa


Este inca mai si afara este deja foarte cald. Mi-e dor de zgomotul produs de un ropot
micut de ploaie. Dar  natura stie ce face si cand anume, astfel ca pentru moment 
admir un cer netezit  si de un albastru stralucitor. 
Imi pun gandurile neesentiale intr-o naframa ca sa nu ma mai deranjeze. Inca nu am
brevetat metoda. Trebuie sa observ ce se intampla cu ele. Am suprapus un gand
strain, un gand anodin si unul lapidar si le las la dospit. Astept efectele!

Intre timp, locul lasat gol a fost atins de cateva informatii extraordinare!
Legate de un ...musuroi. De fapt chiar de doua musuroaie, ca sa fiu mai exacta.
Sa condensam ideile principale:

Curiozitatea oamenilor este nesfarsita. Avem in acest sens dovezi puternice:

Intr-un musuroi urias, abandonat  de furnici, s-au turnat tone de ciment  in 
galeriile subterane pentru a se putea studia ulterior geometria acestora. 
Zona s-a decopertat si un adevarat "oras subteran" a fost scos la lumina.




Sursa


O structura intinsa pe ~50 de metri patrati si adanca de ~8 metri. Cu tot felul de
drumuri principale si secundare pe care coborai si urcai intre diverse bifurcatii,
mai mult sau mai putin in orb
Adica... daca faceai parte din comunitatea furnicilor.  
Nici nu pot realiza cum niste insecte care nu au nici macar elitre au putut muta 
tone de pamant pentru a realiza o astfel de arhitectura impresionanta si eficienta.

Dar experientele oamenilor continua. Aceeasi idee dar folosind aluminiu topit
si un musuroi parasit, mult mai mic, puteti vedea in filmuletul urmator:




A rezultat o lucrare abstracta, ca cea de la inceputul postarii.
Nu-i asa ca este aproape miraculoasa? 

Va mai aduceti aminte ce va spuneam de naframa cu ganduri? Ei bine, surpriza
a fost ca ...nu am mai gasit nimic. Gandurile mele neesentiale au disparut.
Ce bine! Oricum nu-mi erau de nici un folos! 




Despre alte ganduri mai mult sau mai putin acoperite cu naframa, cititi la Eddie in tabel






10 comentarii:

  1. Astea sunt minuni, cum ar spune sotul meu, şi tare imi par incredibile aceste ''întâmplări'' despre care am tot citit pe net, dar pe care mi le-ai reamintit perfect cu duzina ta. Mi se învălmăşesc şi mie des gândurile, dar ca şi tine cred că doar ce contează rămâne.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa ce am vazut filmuletele, mi-am spus ca oamenii mai au multe de invatat!
      Doar sa vrea acest lucru.
      Iar gandurile, ei bine cu gandurile este ceva complicat, dar mi-am propus sa invat sa le "selectez". Nu am descoperit metoda perfecta, dar important este ca primul pas l-am facut!
      Zile cat mai frumoase!

      Ștergere
  2. Interesante filmulețele!
    Duminică frumoasă,Suzana!
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, Elena. Mi-a parut tare bine ca le-am descoperit.
      O seara placuta si o saptamana usoara!
      Cu drag :)

      Ștergere
  3. Natura nu inceteaza sa ne surprinda..sa ne dea lectii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cel mai important arhitect. Chiar ar trebui sa fim mai atenti la
      ce faureste in jurul nostru.
      Multumesc pentru vizita.

      Ștergere
  4. Furnica scobeşte tunele în lutul cel moale -
    frumosul ascuns în pământ ce nu se prăvale,
    iar omul zideşte-n-afară ziduri de piatră -
    frumosul cioplit şi-nălţat să-i fie lui vatră. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii ce m-a uluieste? Furnicutele lucreaza in echipa, disciplinat, intens si cladesc
      casa comunitatii. Sunt ca un mecanism viu. Sunt unite printr-un program special pe care natura l-a implementat.
      Cred ca oamenii mai au infinit de multe lucruri de invatat...

      Ștergere
  5. Uimitor! Iti multumesc ca m-ai chemat aici, Suzana draga! ❤️ Sunt fantastice furnicile! Ce-au putut face! Musuroiul "turnat" in aluminiu chiar poate fi numit arta. Cel "turnat" in ciment ma duce cu gandul la orasele dintr-un timp uitat, ascunse sub nisip si pamant...
    Imi opresc uimirea, pentru ca voi scrie numai cuvinte insotite de multe semne se exclamare! 😊
    Cu ani in urma am vazut intr-un documentar "sectiunea" unui musuroi de termite... Uau! 😊
    Pupici! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-au parut colosale musuroaiele. La fel ca si ideea de a le umple si studia geometria. Niste constructori pe cinste. Nu am urmarit mai departe, daca astfel de geometrii au fost studiate mai atent.
      Imi pare bine ca ai vazut ceva nou, Diana draga! Pupici! ❤️ 😘

      Ștergere