sâmbătă, 22 iulie 2017

Duzina de cuvinte (137)-
Legende vechi si noi

Cuvintele saptamanii:
prafuit, strain, putere, jaf, control, promisiune, arbitrar, dilema, inconstient, complicitate, tunel, joc.

Un enigmatic tunel antic

Tocmai cand eram intr-o oarece dilema  privind modul de  joc cu ideile din duzina, 
care de obicei au cumva o complicitate  arbitrar - tematica  sau cel putin asa imi spune
mie un gand inconstient asupra caruia nu am nici un fel de control,  am descoperit
o imagine ce mi-a sugerat cu putere o promisiune pentru o eventuala noutate.
Pentru mine, evident!

Este vorba de un tunel. E adevarat ca pare sa fie un drum foarte strain de 
romantism.
Pe malul Golfului Neapole, in subsolul unei zone vulcanice, Phlegraean, se afla
un tunel despre care se spune ca ar exista inca din timpul Imperiului Roman 
si ar fi, nici mai mult nici mai putin, decat drumul spre poarta iadului. 



Acum drumul pare sa fie putin cam prafuit.  Dar e impregnat de legenda
calatoriei initiatice a lui Aeneas prin infern, calauzit de Preoteasa Sibyl.
Banuiesc ca nu e prea greu sa se asocieze iadul cu o zona vulcanica!

Oricum impactul turistic din zona orasului Neapole, mi s-a parut foarte
interesant! Si mai ales ca aici se spune ca s-a inventat celebra pizza!




Si descoperirea mea muzicala: JAF (Juan Antonio Ferreyra)
Asta ca sa schimb putin sensul acestui cuvant! 



Efecte de weekend!






Tabelul lui Eddie  asteapta rabdator!

 

12 comentarii:

  1. Eu înțelese asa: ca drumul spre Iad e pavat cu bune intenții și ca diavolii au inventat pizza pentru asta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai am dat de acest subiect legat de pizza!
      http://noizz.ro/connected/stiinta-demonstreaza-ca-pizza-e-un-drog/41cy2q1?placement=WidgetSeeAlsoExtended&position=12
      Asa ca mare dreptate ai! :D

      Ștergere
  2. Cred ca la inceput pizza era interzisa si foloseau tunelul ca sa faca ceva contrabanda cu ea, hi, hi. Frumoasa legenda si emotionanta vocea lui Jaf. O saptamana racoroasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahaha! Ce idei ai! Oricum, nu stiam ca tocmai in aceasta regiune a aparut faimoasa pizza. Cine stie cum o fi fost reteta originala, fata de inovatiile din prezent!
      O saptamana minunat-inspirata sa ai!

      Ștergere
  3. Interesantă legendă,melodia mi-a mers la suflet,îți mulțumesc!
    Duminică plăcută și o săptîmână frumoasă plină de bucurii să ai!
    Pupici cu drag,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut descoperirea muzicala. Mai domoala un pic, dar tare frumoasa... Ma bucur ca ti-a placut si tie! :)
      O seara placuta si o saptamana pe placul tau, Elena draga!
      Pupici!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ha, ha, ha! Parca ar fi cuvantul magic!
      O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  5. Wow, de la "gandul sageata" la gandul material (avand ca sursa reflexiva, tunelul antic) si cu aspect culinar, totodata, "pizza". Pizza napolitana, fara indoiala, cred ca e cea mai delicioasa..:)
    Si chiar cred ca e un cuvant magic... eu fiind mare fan al acestui preparat si tot incercand sa deslusesc printre retete variate, doar, doar o sa nimeresc intr-o zi aluatul perfect sau combinatia ideala... Super gand!
    O saptamana haioasa si plina de creativitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca nu am gasit reteta perfecta (la altii) pentru ca eu nu fac, asa ca o mai luam cand mergem in concediu. Slabe sanse sa descopar perfectiunea...in felul acesta... Dar daca poti impartasi o reteta simpla, simpla voi fi fan!
      O saptamana deosebita si tie, Alexa draga si cu idei creatoare pe toate planurile!

      Ștergere
    2. Oh... imi cer scuze ca scriu asa tarziu; a inceput asa bizar saptamana aceasta, dar am optimism si cred ca ies la liman. Despre pizza... daaaa... Nici eu n-am gasit reteta care sa zic ca este 'perfecta', dar de atatia ani de cand tot incerc am ajuns la cea care arata astfel. Pentru aluat: un pahar de apa (calduta de regula), 3 linguri de ulei, un cub de drojdie, un varf de sare, 1 lingura (rasa) de zahar si faina cat cuprinde pentru un aluat maleabil. Aluatul lasat un pic sa se 'odihneasca', sa creasca si apoi adaug ingrediente variate in functie de anotimp. Ciupercile proaspete, de regula, le sotez, (idem, ceapa daca o folosesc). Altfel, folosesc pe rand: sos de rosii pe blat, sunca sau carne de pui (ori ce se gaseste dupa preferinta), masline, ciuperci, cascaval (si uneori extra, branza). Condimentare dupa gust (adica, piper, cimbru sau oregano, ketchup, de regula facut tot in casa).
      Cam aceasta este in mare ceea ce fac. Uneori blatul este pufos, alteori ma rog, este pe aproape, un pic cam prea rumenit... (*-*) si trebuie sa spun ca sunt peste 15 de ani de cand tot incerc, dar nu inteleg de ce nu iese la fel de fiecare data!! lol... smile emoticon
      Ramane sa mai exersez... :)
      O saptamana creativa si faina, in continuare, asemenea!

      Ștergere
    3. Alexa, multumesc mult de reteta. Cand voi iesi si eu la liman o sa incerc aluatul. Eu as zice ca faina este cauza tuturor efectelor. Celelalte ingrediente sunt cumva neutre, dar in faina nu se stie niciodata ce mai apare...:D
      Iti doresc multa imaginatie la experimentari! Cu drag! :)

      Ștergere