luni, 22 mai 2017

Parfumul Citatelor favorite (17)-
Clubul condeielor parfumate (4)



Despre romanul  "Moarte pe Nil" de Agatha Christie si parfumurile lui,
s-au scris adevarate compozitii, care poate ar merita sa fie premiate, ca tare 
sunt  frumoase. 
Le puteti citi pe blogul Mirelei, in cadrul Clubului Condeielor Parfumate.  

Mi-am dorit sa recitesc cartea pentru a-mi reaminti atmosfera, dar si pentru ca
celebrul detectiv Hercule Poirot, un personaj cu o minte fascinanta, este
in stare sa rezolve cele mai complicate puzzle-uri.  Si mie tare mult imi plac aceste
jocuri. Si imi place sa le descopar si acolo unde aparent nu sunt! :)
M-am oprit putin la aceasta poezie, intercalata cumva ciudat in plina actiune:



Intr-o traducere aproximativa:
Viata este fara sens. /Putina dragoste /Putina ura / Si apoi buna ziua.
Viata este scurta. /Putina speranta, /Putin vis /Si apoi  buna seara.

Mi s-a parut un  rezumat mic al unei povesti complicate, cu evolutii
surprinzatoare si evident in stilul Agathei, greu de prezis. 
Dar parca e si un alt fel de rezumat, un  fel de cifru al vietii-clipa. 
Si atunci, trecand in alt plan al ideilor, m-am oprit putin si 
am transformat coperta romanului, savurand noua idee, presupunand 
ca pot fi si valuri pe Nil! 


Revenind la celebrul Poirot, imbracat intr-un anume moment in costum alb, 
camasa roz si papion negru, ceea ce mi s-a parut tare nostim, dar foarte asortat
cu ochii sai verzi, "sclipind ca ai unei pisici",  acesta presara sau provoaca, din 
loc in loc, idei interesante, pe care le voi rupe din context, pentru a le descoperi 
si eventuale alte sensuri:

"Ordinea si metoda sunt esentiale."

"Mila pura este un sentiment foarte nobil." 

"Si sunt unii oameni care exact asta nu vor sa faca. Elaboreaza o anumita teorie si
  totul trebuie sa se conformeze ei. Daca vreun fapt minor nu se potriveste cu teoria,
  este ignorat. Dar intotdeauna faptele care nu se potrivesc sunt cele mai semnificative." 

 "-Da, imi place asta - devotamentul, vreau sa spun. O calitate care nu mai e la moda azi."

 "-Odata am luat parte... la o expeditie arheologica - si acolo am invatat un lucru.
   Cand ceva iese la iveala din pamant in timpul sapaturilor, in jurul sau totul este 
   curatat foarte bine inainte ca obiectul sa fie scos. Se indeparteaza pamantul si se 
   inlatura toate sedimentele cu un cutitas, pana cand vestigiul ramane liber, autentic,
   fara nici un adaos inutil, gata sa fie desenat si fotografiat. Asta am incercat si eu
   sa fac - sa elimin materia sedimentara, ca sa putem ajunge la adevar, la adevarul 
   pur, necamuflat."

  "Priviti asadar, lucrurile in lumina lor reala si veti vedea ca gasiti raspuns la
    toate intrebarile."

  "-Dragostea poate fi uneori inspaimantatoare.
    -De aceea majoritatea marilor povesti de dragoste sunt tragedii."

Am ales aceste ganduri, poate si pentru ca mi s-au parut a nu fi ancorate prea
mult in epoca respectiva. E adevarat ca nu au in ele in mod explicit vreun iz de 
parfum,  dar, daca le suprapun peste ochii verzi ai unui detectiv care gandeste
in afara marginilor cutiei si care sclipesc cumva pisiceste, am ales totusi ceva, 
care emana mister, brodat cu un iz picant-lemnos, cu stropi de chihlimbar!

Adica un fel de "antidot" contra lenei mintii...




Clubul Condeielor Parfumate a luat o pauza. Dar inspiratia noastra
va cauta mereu, neobosita, parfumul descoperirilor interesante, pentru
a crea muzica potrivita pentru un pian ce asteapta sa fie deschis!



Din cand in cand si desertul poate fi roz!




Particip cu aceasta poveste si la "Jocul de luni", al citatelor favorite

gazduit de Zinnaida.  La urma urmei, totul este un ...TOT!



Va urez o saptamana frumoasa si plina de intuitii inspirate!  



Parfumul seductiei


Citate favorite (16)
 



18 comentarii:

  1. Cred ca nu am testat niciodata un parfum de la Viktor & Rolf, desi sunt olandezi1 Shame on me! :))
    Si dragostea ... chiar ca poate fi înspaimantatoare ... uneori este mai rea decat ura!

    Sa ai o saptamana minunata, Suzana draga! Pupici!<3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nici atat! Dar titlul m-a atras "irezistibil". Daca vei avea ocazia, sa-mi spui ceva despre el! M-a placut mult si prezentarea, recunosc... :)
      Totusi nu am inteles niciodata "orbirea totala", raul facut in numele acestui sentiment atat de frumos!

      O saptamana pe placul tau, Ella draga! Pupici! <3

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. S-a spus ca a fost poate cel mai bun, desi mie mi-a placut cam tot ceea ce am citit de ea.

      O saptamana frumoasa sa ai, Cristi!

      Ștergere
  3. "Priviti asadar, lucrurile in lumina lor reala si veti vedea ca gasiti raspuns la toate intrebarile." Da, dar până găsești lumina aceea...

    Frumoasă postare, acum am înțeles mai bine comentariul pe care mi l-ai scris!
    Zi frumoasă și săptămână excelentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Putina inspiratie, putina vointa si dorinta... Si poate om descoperi-o cumva...
      Mi-a parut bine ca a iesit asa. Si daca tot am recitit cartea, am vrut sa vorbesc despre ea!
      Multumesc, Zina draga!
      O saptamana minunata sa ai! <3

      Ștergere
  4. Ai adunat armonios doua teme intr-un singur articol, iar in privinta parfumului chiar m-ai facut curioasa. Recunsc ca nu am auzit de el, dar denumirea... O saptamana minunata, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai denumirea m-a atras. Dar si filmuletul. Oricum , nu il cunosc, dar nici nu mi-a trecut prin cap ce site-uri deosebite despre parfumuri pot exista. Si la cate parfumuri sunt, chiar nu stiu cum ar putea cineva sa le stie pe toate... Poate doar un chimist care le creeaza! :)
      Mi-ar fi parut rau sa nu scriu despre carte, daca tot am recitit-o! :D
      O saptamana minunata si tie, draga Dana! <3

      Ștergere
  5. Dragostea, ura și visele s-au încurcat în formele de salut. :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine poate sti ce l-a inspirat pe autorul versurilor cand a scris o astfel de "incurcatura"! :)

      Ștergere
  6. Da... Citatele alese pot fi aplicate si azi, fara efort. :) Ma gandesc acum la acela despre teorie, cum prea multi enunta o teorie si incearca sa potriveasca faptele la aceasta teorie, ignorand, desugur, ce nu poate fi potrivit sau le strica teoria. Of. :)
    Imi place si mie prezentarea parfumului "Antidot" - si denumirea imi place. Poate fi antidot la... ce vrea persoana care-l foloseste. :)
    Multumesc, Suzana draga, pentru urare. Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Cred ca sunt multe cazuri ca in citatul cu teoriile. E rau sa ai idei fixe si un caracter ingamfat. Si sa nu suporti schimbari reale de situatii. Uneori consecintele pot fi foarte rele.
      Cat priveste "antidotul", l-am gasit fix pe denumirea potrivita ideii. Dar cu ocazia asta am explorat cateva site-uri de parfumuri foarte interesante. O sa mai studiez subiectul... :D
      O saptamana dupa dorinta, Diana draga! Pupici! <3

      Ștergere
  7. hmm! ce să scriu - m-ai surprins într-un mod atât de plăcut prin ceea ce ai ales ! cred că despre inegalabilul, fermecătorul, pedantul, cochetul, ..., se poate scrie mult ! mie mi-a plăcut mult şi oricând mi-ar place să văd ecranizări moderne ale romanelor ce-l au în acţiune ! o minte extraordinară şi un adevărat domn !
    am urmărit cu emoţie şi micul video (nu-l ştiam !) - foarte bine ales !
    interesantă şi schimbarea coperţii - cu desenul ales de tine !
    felicitări pentru postare ! mi-a plăcut mult ! pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-am propus si eu sa revad cateva din ecranizarile dupa romanele ei. Parca mi s-a deschis apetitul pentru astfel de revederi. cat priveste Poirot, este genul de personaj, care sub o aparenta domoala si politicoasa ascunde o minte sclipitoare. Filmuletul de prezentare m-a surprins si pe mine putin, mi s-a parut aparte si potrivit pentru subiect!
      Multumesc mult, draga prietena. O saptamana excelenta sa ai! Pupici!

      Ștergere
  8. Draga Suzana,ai atins un punct"vulnerabil":o iubesc pe creatoarea lui Poirot,a lui Miss Marple !Am citit si recitesc,cand sunt obosita,anumite bijuterii din colectie(am tot ce a aparut)Acum recitesc "Nemesis";mi se pare deosebita,greu de anticipat firul...
    Sunt foarte fericita ca mai este cineva care-i apreciaza scriitura !
    Poirot(interpretat perfect de Suchet),ai citat tu,"Odata am luat
    parte...Asta am incercat si eu,sa fac,sa elimin materia sedimentara,ca sa putem ajunge la adevar,la adevarul pur,necamuflat !"
    Acolo trebuie sa ajungem si noi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca sunt multi oameni carora le plac cartile ei si interesantele personaje. Mie imi plac firele mintii detectivului sau detectivei. Putem sa participam si noi la actiune, cumva, si sa ne bucuram de eventuala anticipare...
      Cat priveste adevarul pur, necamuflat este atat de greu de descifrat, dar cred primul pas este sa ne propunem, sa ne dorim si apoi sa fim atenti la semne. Ca de citit sigur nu-l vom gasi complet in vreo scriere...

      Multumesc de ganduri, Natalia draga! O saptamana frumoasa, alaturi de cartile preferate.

      Ștergere
  9. Drăguț! Este întotdeauna o bucurie să mă întorc în lumea lui Agatha Christie. Știi că a fost măritată cu un arheolog. Iar citatul meu preferat este: An archaeologist is the best husband a woman can have. The older she gets, the more interested he is in her. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact! Si mie mi-a placut revederea cu aceasta lume si la tine si la mine! 😊 Si nu, nu stiam de arheologul ei. Iar citatul este un deliciu. Multumesc ca mi l-ai spus!
      Un weekend minunat!

      Ștergere