luni, 29 mai 2017

Citate favorite (18)- Ganduri


Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 


Am revenit la aceasta carticica cu ganduri zilnice, scrisa de
Omraam Mikhaël Aïvanhov:

23 mai

"Maestrul Peter Deunov oferea urmatoarea regula: 'Aseaza  bunatatea ca baza a vietii
  tale, dreptatea ca masura, intelepciunea ca limita, iubirea ca incantare si adevarul 
  ca lumina.' 
  Daca aprofundam aceasta regula, o vom gasi extrem de instructiva.
  Bunatatea este singura baza solida pe care se poate aseza o constructie. Chiar daca
  aceasta constructie este frumoasa, inteligenta, ea se va prabusi daca bunatatea, aceasta
  bunavointa ce suntem in stare sa o manifestam catre toate fiintele, nu o sustine.


  Dreptatea este o calitate a masurii. A fi drept, asa cum indica simbolul balantei, 
  inseamna sa stii sa pastrezi mereu echilibrul: sa nu cantaresti pe un singur taler, 
  ci sa veghezi sa adaugi putin intr-o parte, sa iei putin din cealalta...


  Intelepciunea este o limita, adica o frontiera datorita careia ne putem apara de 
  dusmanii exteriori si interiori care ne ameninta.


 Iubirea ne da gustul lucrurilor. Chiar daca posedam bogatia, cunoasterea, gloria,
 viata ne va parea insipida fara iubire.


  Adevarul este lumina ce ne lumineaza calea: datorita lui noi inaintam, fara sa riscam
  sa ne ratacim sau sa cadem."



24 mai

"...De ce sa ne inchipuim ca trebuie sa fim astronauti si sa avem o racheta pentru
  a calatori si lucra in univers?  Antrenat de soare, pamantul strabate spatiul si
  oamenii se afla asadar pe pamant ca intr-o aeronava ce isi urmeaza drumul printre
  stele. Ceea ce face din ei niste cetateni cosmici, capabili sa participe in mod constient,
  luminos, la viata universala. Iata adevarata lor apartenenta, adevarata lor dimensiune."


@@@@@@@

Sursa

Va urez o saptamana  cosmic de frumoasa!






Citate favorite (17)



24 de comentarii:

  1. Punand în practica aceste cinci virtuti, sigur vom devein mai armoniosi pe plan moral dar si spiritual. Foarte frumoase citatele alese de tine, pline de învataminte! Mi-a placut si melodia! :)
    Iti doresc o saptamana minunata si cu echilibru sufletesc! :)
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac ideile astea zilnice. Mi-am zis ca din cand, merita amintite in acest joc de citate. Este greu de ales, pentru ca sunt multe deosebite, dar uneori textul e mai arid, asa ca voi selecta atent! :D
      Multumesc de urarea frumoasa, Ella draga! O saptamana plina de momente frumoase sa ai! Pupici! <3

      Ștergere
  2. Culmea, am ramas din textul tau cu ultimul citat cel in care putem fi cetateni cosmici capabili sa participe luminos la viata universala. Mare adevar, pentru ca, in rest, desi stim conceptele despre adevar, iubire, bunatate, intelepciune si dreptate, vad zilnic oameni care le propovaduiesc, dar actiunile lor imi dovedesc contrariul. Oameni care par buni, dar care nu-și urmeaza decat interesul propriu spunand ca fac asta din..bunătate, adevar, iubire. Multe s-ar spune aici, și-ti multumesc pentru exercitiu. Saptamana frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Citatul "cosmic" mi-a placut tare mult. E prima data cand citesc o abordare de acest fel. Si mi s-a parut cu mult miez. Cat priveste cele cinci concepte, daca ar jalona in mod real conduita oamenilor, viata lor si in general viata noastra ar fi cu mult mai buna. Poate va veni si acea zi...
      Multumesc de ganduri, draga Adriana! O saptamana excelenta sa ai!

      Ștergere
  3. ai ales citate bine gandite despre valorile fudamentale ale lumii
    pentru mine, fundamentala este bunatatea...

    multumesc, Suzana pentru ce am citit aici! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frumos spus: "valorile fudamentale ale lumii"! Si nu intamplator cei doi au pus bunatatea pe primul loc, ca cea mai sigura temelie a oricarei constructii...
      Multumesc draga Pandhora! O saptamana frumoasa sa ai!

      Ștergere
  4. Dumnezeu l-a pus pe om sa administreze pamântul,si doar în câteva milenii l-a umplut de sânge,decadenta,coruptie si poluare (regresând generatie dupa generatie,pierzând contactul si relatia cu Facatorul sau),la toate nivelele fiintei.Ce ar putea duce bun un astfel de om decazut,de la valorile autentice ale iubirii,pe alte planete,decât dezastru si moarte ? Ne meritam soarta si pedeapsa blestemului vesnic al neascultarii de Tatal care a oferit omenirii întregi iertarea prin credinta în Hristos,gratuit,iar omul a refuzat-o preferând sa se autoconduca prin sinele EGO-ist,spre moartea eterna a fiintei create dupa chipul si asemanarea Celui Ce Este vesnic !
    O zi superba !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt totusi optimista. Am intalnit de-a lungul vietii si foarte multi oameni minunati. Si am invatat despre oameni deosebiti. Nu cred ca este totul pierdut si poate ca lumina ne va arata calea cea dreapta!
      Multumesc pentru gandurile asternute. O saptamana minunata!

      Ștergere
  5. Mi-a plăcut ideea că suntem călători cosmici, îmbarcați pe planeta Pământ. Asta înseamnă să vezi lucrurile din unghiuri de vedere diferite.
    Te rog să ne mai scrii citate din Aivanhof!

    Săptămână excelentă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Excelenta ideea. Am tinut neaparat sa o scriu aici, ca tare e deosebita. Sa stii ca o sa mai citez din el. Fiecare zi are ganduri interesante, dar uneori rezonanta este mai aparte. Asa ca din cand in cand o sa le mai presar.
      O saptamana frumoasa si tie, Zina draga!

      Ștergere
  6. Blaga se ghida cu o lumânare în vârf de munte. Avea multă lumină în "cale"? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu sa raspund la o astfel de intrebare, dar cred ca avea foarte multa lumina in suflet. Poate era suficient...

      O saptamana faina sa ai!

      Ștergere
    2. Nu este importantă cantitatea de lumină, ci ceea ce înțelegi din ceea ce vezi. ;)

      Ștergere
    3. Cred ca tocmai te-ai transformat intr-un autor de citate!

      Ma gandisem la ideea intelegerii ca urmare a luminii interioare, dar nu prea am reusit sa potrivesc cuvintele... :)

      Ștergere
  7. Sa ne ghidam in viata dupa astfel de repere e un ideal care nu e chiar greu de atins - dupa ce reusim sa trecem de "bariera" pe care orgoliul o ridica pentru multi - in sensul ca, unii, traiesc dupa "lozinca": "daca esti bun, esti luat de prost". :)
    Atunci cand un om incearca sa echilibreze o balanta i se reproseaza, prea adesea, ca e "caldut", ca are apa in loc de sange... iar omul in cauza trebuie sa aiba puterea de a depasi astfel de momente, astfel de cuvinte care ajung sa "sedimenteze" in sufletul lui cand nu e suficient de puternic.

    Ce frumoasa va fi viata cand toti - sau cei mai multi - vom reusi sa fim buni; din bunatatea izvorasc toate celelalte "calitati". :)

    Multumesc, Suzana draga! Si saptamana ta sa fie minunata! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca filozofia ce ar trebui sa ne caracterizeze este ca sa nu ne intereseze "gura lumii", ci sa fim multumiti de noi insine ca am facut tot ceea ce a depins de noi pentru a fi bine. La urma urmei, cum am mai spus, nimeni nu-mi traieste viata...
      Mi-a placut si acest citat din Slavici:
      „Una din marile mulțumiri ale vieții e să te știi om bun.”

      Ce poate fi mai...simplu?
      O saptamana excelenta, Diana draga! Pupici! <3

      Ștergere

  8. Azi m-am atasat de ideea că "marile lucruri incep din interior"
    Să ai bucurii !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O idee atat de frumos exemplificata! Tare deosebita!
      Multumesc, Daurel! Bucurii si senin sa ai!

      Ștergere
  9. mi-a plăcut - mi-a plăcut mult!!!
    ascult melodia şi îţi scriu...
    da, ai ales citate deosebite !!! şi cel mai mult mi-a plăcut ultimul citat !
    felicitări pentru postare !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucura tare mult placerea ta! Si iti multumesc pentru ganduri. Sunt atat de multe idei frumoase si este atat de complicat sa faci o selectie intre ele. Imi pare tare bine ca a inceput acest joc!
      O zi superba sa ai! Pupici!

      Ștergere
  10. O serie de ganduri, unul mai interesant decat altul; toate sunt de tinut minte si de meditat la intelesul lor. Pe cat ne sta in putinta.
    Absolut frumoasa selectie! si imi place idee de dimensiune cosmica, " cetateni cosmici, capabili sa participe in mod constient,
    luminos, la viata universala."
    Toate cele frumoase, inca o data! Saptamana plina de creativitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i asa ca e frumoasa interpretarea? Cetateni cosmici...
      Si asa cum am citit-o, suna atat de firesc...
      E tare placut sa citesti o pastila plina de idei, zi de zi!
      Unele chiar sunt bune de urmat... Totul este sa fiu consecventa si sa nu le uit repede...:D
      O saptamana minunata, Alexa draga! <3

      Ștergere
  11. Cred că un comentariu de-al meu s-a pierdut pe undeva, prin eter, dar nu contează, am intrat din nou şi nu-mi pare rău că am recitit postarea aceasta. O zi minunată să ai! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am mai uitat in spam, desi acolo gasesc foarte rar si nu din RO, dar nu e nimic acolo. Poate ca era nevoie sa revii pentru o recitire. Eu asa as interpreta...
      Multumesc, Dana pentru urare. Sa se intoarca spre tine multiplicat! <3

      Ștergere