duminică, 13 noiembrie 2016

Duzina de cuvinte (108)-
Mintea noastra

Cuvintele saptamanii:
indemn, discutie, castane, creioane, halba, flacon, teritoriu, blandete, defectiune, avocado, eticheta, fiabil.
Tema saptamanii: "Intuitie sau ratiune".

Sursa

Ce indemn interesant de a avea o "discutie" despre intuitie si ratiune.  Poate ca 
abordarea mea are o mica defectiune, pentru ca nu am studiat profesionist acest
teritoriu fascinant al mintii noastre.  In ultima vreme insa, am simtit o dorinta 
irezistibila de a ma apropia de aceste idei. La inceput, impulsul l-am simtit oarecum 
cu  blandete, ca apoi sa aiba arsura unor castane coapte. Nu stiu ce eticheta i-as pune. 
Poate fi un subiect vital?  Eu cred ca da.


Imi doream sa va povestesc ceva despre Betty Edwards si cateva din ideile sale
incluse intr-o carte numita  "Drawing on the Right Side of the Brain".
Emisfera noastra dreapta este sediul creativitatii si intuitiei.
Un joc cu creioane pe hartie poate avea efecte incredibile asupra ei. 
Am incercat exercitiul vazei si mi s-a parut  la inceput haios, ca spuma de la 
halba, apoi, pe masura ce-l continuam m-a bulversat si m-a facut sa 
ma intreb, pe bune, ce face creierul meu in fata unui exercitiu aparent simplu,
si fara sa fi luat o pilula din vreun  flacon. L-am simtit cam derutat. 
Pana a inteles ca-l pusesem la o altfel de treaba, pentru a fi mai fiabil. 
Mai altfel.  Pentru a-i intelege  mai bine intuitiile. 
Ca parca imi sunt mai dragi decat ratiunile...




Si chiar daca nu sunteti fanii consumului de avocado, poate ca e bine sa va
razganditi, pentru ca are ceva atuuri in a ne mentine creierul sanatos:

Avocado, fructul magic







In tabelele lui Eddie, veti gasi alte tesaturi de cuvinte. Spor la citit!

8 comentarii:

  1. Frumos conținut,parcă aș fii citit dintr-o carte,mulțumesc Suzana!
    Duminică plăcută și o săptămână ușoară îți doresc,draga mea!
    Pupici,îmbrățișări și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, draga Elena pentru aceste cuvinte!
      O duminica minunata si tie si o saptamana senina!

      Ștergere
  2. Fan avocado nu sunt, dar exerciţiul vazei şi abordarea ta mi s-au părut interesante. Zi frumoasă să ai, Suzana şi o săptămână bună! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am descoperit acum cativa ani si imi place sa-l mananc impreuna cu o cafea, dimineata! Ulterior am citit despre el diverse lucruri bune! :)
      Dar exercitiul vazei mi-a placut foarte mult. Nu gaseam un prilej de a-l aminti. Acum a fost sa fie!
      Duminica frumoasa si o saptamana la fel, draga Dana!

      Ștergere
  3. Înțeleg așa: cine nu are nicio legătură cu avocado nu are creierul sănătos... :) :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am inteles ca este bine sa nu folosim prea des negatiile!
      Ce zici de o intelegere de genul: ...cine are legatura cu avocado, are creierul sanatos...? :D
      O seara faina!

      Ștergere
  4. Ador exercitiul "conturului in orb"! :) E cel mai tare! Ma distrez de numa'-numa'! :) Inca nu am reusit sa desenez ce vad! :) Si dupa ce desenez ce-mi iese scot o forma (cunoscuta) din ce am desenat. :) Ne-a zis un prof ca de vrem sa echilibram cele doua emisfere ale creierului sa folosim ambele maini la orice, alternativ, pana devenim... ambidextri. :) E amuzant! Sa ma fi vazut, la inceput, cum duceam la gura lingura (cu zeama) tinuta cu mana stanga. :))
    Foarte faina postare! :) Stii "exercitiul": 6, 4, 3 intors, si-a iesit un caraghios? Scrii cifrele una sub alta fara sa iei creionul de pe hartie. Cu indulgenta, ar trebui sa arate ca profilul (din stanga) unei statui de pe Insula Pastelui. :)
    Noapte buna! Iti doresc, cu drag, sa ai o saptamana minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma distreaza sa invat sa fac literele cu mana stanga. E tare amuzant. Oricum, aceasta carte se gaseste si in format pdf, pe undeva pe net, daca vrei sa perseverezi... Sunt exercitii unde nu trebuie sa gandesti cum le faci, ci pur si simplu sa le faci. Ai sa simti conflictul interior intre " a face" si "de ce sa fac". Mi se pare fabulos!
      O saptamana excelenta, draga Diana! Sa-ti fie bine! <3

      Ștergere