joi, 3 noiembrie 2016

Duzina de cuvinte (107)-
Intregul si detaliile lui

Cuvintele saptamanii:
targ, canepa, ecranat, memorie, inima, experienta, nivel, amploare, lupa, minciuna, dezvaluire, turn.
Tema saptamanii: "Norocul si pisica neagra".

"Pisica neagra intre misticism si adoratie"

Mi-a placut aceasta imagine. Ochii pisicilor mi se par fascinanti. Si cumva 
hipnotici, parca ti se incrusteaza in memorie
I-am privit ceva timp, incercand o experienta bizara, fortand o dezvaluire
intr-un spatiu cumva  ecranat. Am trecut pe un alt nivel al imaginii, dand o 
alta amploare ochilor:




Am folosit chiar si o lupa pentru a incerca sa inteleg anumite detalii.
Mi s-a devoalat doar o frumusete speciala si niste adancimi care m-ar putea
calauzi spre inima felinei. Sau poate nu!



Dar alte ganduri se preling pe firul acestor imagini:

Orice fapt pot sa-l vad din diferite perspective: din apropiere, pot vedea detalii 
interesante, intr-adevar.  Dar fara o imagine de perspectiva, din  inaltimea
unui turn sau de la o distanta oarecare, faptul ar putea fi o minciuna, o distorsiune.
Si e si mai complicat sa realizez unde ma situez eu: in apropiere sau la departare.
Intr-un targ aglomerat cu de toate, un adevarat labirint sufocant din care se iese 
cu greu, asta daca nu ai avea inspiratia sa-ti marchezi drumul cu un fir de canepa 
derulat dintr-un ghem magic, ca in poveste.
Sau intr-un altfel de spatiu, in care sa poti privi pentru inceput, totul in ansamblu.

Alegerea locului cred ca imi apartine!

Nu am pareri preconcepute despre noroc si pisici negre. Orice mi se intampla
ma are pe mine cauza si efect.  Fie bine, fie rau! 



Cred ca putina relaxare audio este buna uneori! Sper sa va placa!




Si ceva ce eu nu stiam pana azi: irisul pisicii este independent de creier.
Mi s-a parut interesant, asa ca am lasat linkul.



La Eddie in tabel veti gasi alte tesaturi interesante.

Vezi si "Un terapeut special". (Duzina 89)


 

12 comentarii:

  1. Frumoase mai sunt pisicile! :) Cele negre au un farmec aparte: par negru-lucios, ochii verzi, alabstri sau galbeni... Ce minuni! Ce contrast! :) Nu aduc noroc si nici ghinion, doar zambete. :)
    Foarte interesanta informatia despre irisul pisicilor. Habar nu aveam! :)
    Imi place si muzica, da! Ii dau drumu' sa cante si trec sa citesc articolul despre pisici si... tresar! Aud ciripit de pasarele! Arunc o privire la ceas, speriata: doar nu sunt zorii aproape! Nu! Ce s-o fi intamplat?! A urcat vreo pisica in pom si le-a tulburat somnul? Opresc muzica si ma duc la geam... Si atunci ma prind: e de la videoclip! :))) Am ascultat vreo 10 minute. :)
    Iti doresc, cu drag, o zi senina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca ai avut un somn bun dupa aceea! Am avut rabdare sa-l ascult pana la capat si mi-a placut calatoria...
      Cat priveste pufoasele, sunt jucause si fermecatoare.
      Am gasit un link interesant de spre pisici in Egiptul antic. Poate il stiai!
      Il trec aici sa nu-l uit:
      http://www.hetel.ro/index.php/2012/06/5944/

      Un weekend frumos si jucaus, draga Diana! <3

      Ștergere
  2. Nu inteleg cum ceva din corpul unei vietati poate fi independent de creier !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine m-a surprins informatia! Poate ca natura a creat si mecanisme redundante, pentru protectie. Si poate s-a gasit o cale de tratare a unor forme de orbire la oameni.
      Oricum, interesant!
      O seara buna iti doresc!

      Ștergere
  3. Interesantă informația despre irisul pisici,melodia mi-a mers la suflet,mulțumesc Suzana!
    O seară plăcută și un weekend pe placul inimii tale!
    Pup,îmbrățișez și mulțumesc de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa! Mi-a placut si mie mult. Si muzica si imaginile.
      Multumesc draga, Elena! Un weekend excelent si tie!

      Ștergere
  4. Şi uite aşa mai aflu câte ceva interesant. La tine se găsesc mereu astfel de informaţii. Ai fost hărnicuţă cu duzina. Weekend frumos să ai, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana viitoare sunt cam ocupata, asa ca m-am grabit un picut... Sunt atat de multe lucruri noi si interesante! Daca tot s-au intersectat subiectele! :D
      Un weekend minunat si tie, draga Dana!

      Ștergere
  5. Absolut interesant sa aflu ca irisul pisicii este independent de creier.. N-am mai citit nici un articol, pana acum, pe aceasta tema. Dar, iata ca tot a venit vorba de firul mitic al Ariadnei, din aproape in aproape, de la tema saptamanii, citire, am descoperit lucruri noi.
    Iar, melodia este dintre preferate; Yiruma interpreteaza, tot asa magistral,la pian, daca nu ma insel.
    Toate cele frumoase si pline de creativitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cu atat mai putin, neavand o pufosenie!
      Cat il priveste pe Yiruma, nu stiu daca l-am mai auzit cantand la pian. Dar videoclipul mi s-a parut extraordinar ca muzica si imagini.
      Multumesc, draga Alexa! un weekend dupa dorinta sa ai!

      Ștergere
    2. Sper să nu intru în spam din cauza linkului. Vreau doar să îţi faci timp să îl asculţi pe Yiruma interpretând aceeaşi piesă. Alexa T are dreptate, e magistral.
      https://www.youtube.com/watch?v=7maJOI3QMu0

      Ștergere
    3. Multumesc muuult!
      Foarte frumoasa interpretare. Mi-a mers la suflet!

      Ștergere