sâmbătă, 2 iulie 2016

Duzina de cuvinte (92) -
O broscuta obosita

Cuvintele saptamanii:
bilant, inghetata, bobite, plastic, blanita, canita, filtru, stea, complex. fistic,  pensiune,  pastile.
Tema saptamanii: "O broscuta obosita"



Oare o broasca testoasa oboseste?  Am pus un  filtru de cautare pe Google si simplu
si complex, dar mereu am obtinut  "no results". Dar bineinteles ca un bilant tot
a rezultat, cu diverse idei simpatice despre testoase.
Mi-am curbat putin amintirile, intr-o incercare de aduceri aminte. Pentru acest 
exercitiu nu e nevoie de pastile. Pur si simplu  imaginea lui Eddie a generat un declic.
De fapt doua declicuri. Le spun in succesiune inversa. 

Chiar daca a mangaia o blanita  de pisica sau catel poate fi o adevarata desfatare,
m-am rezumat totusi doar la jucarii pufoase. Dar, la un moment dat, asa, aparent 
fara nici o pregatire prealabila, m-am gandit sa-mi iau o broscuta.  Vazusem la o
pensiune la munte un soi micut, cu o carapace usor tuguiata. Nu crestea prea mult.
Chiar incepusem sa ma uit dupa un vas pentru ea. Erau tot felul de acvarii din plastic
cu un biotop creat special: zona cu apa si cu niste pietricele - bobite, o zona 
de uscat cu denivelari, cateva plante de plastic. Aveau chiar si un fel de canita in care 
puteai pune mancare. 
Dar cand am inceput sa-mi pun intrebarea serioasa unde ar trebui sa stea acvariul 
meu cu broscuta,  ideea s-a topit precum o inghetata cu fistic
Fisticul s-a strecurat aici din cauza duzinii, dar chiar imi place tare mult!

Poate ca dorinta mea, de fapt, a izvorat din ceva muuult mai indepartat.
Pe vremea cand nu articulam cuvinte si priveam lumea din patut. Si mama imi 
citea dintr-o carte: "Povestea broscutei testoase". Numita Testosei.
Cartea a rezistat surprinzator de bine in timp, cu niste cartoane drept coperti.
Primele pagini au disparut, dar am cautat si chiar am gasit  autorul:
Eugen Jebeleanu. Ilustratiile care si acum mi se par adorabile, au fost realizate
de Florica Cordescu. 


(pagina 18 din carte)

Si pe cateva pagini, mama a mai desenat cate ceva, spre amuzamentul ei 
si al meu, cand urma sa pricep si eu ceva...


Desene facute pe pagina 65

Chiar daca nu stiu daca o broasca testoasa oboseste, am descoperit ca ele traiesc
mult si ca existe specimene foarte frumoase, precum testoasa cu stele, din India:


Sursa

Iar pe coasta Cubei, in 1937, a fost descoperita o broasca gigant, avand o lungime
de patru metri si avand varsta de peste 500 de ani! 
Oare la cate evenimente a fost martora in tot acest timp!

Nu stiu daca o sa-mi iau pana la urma vreo broscuta, dar o sa mai citesc despre ele,
ca cine stie, poate imi foloseste la vreo alta duzina...




La Eddie in tabel se  ascund si alte lucruri interesante despre broscute si nu numai!


14 comentarii:

  1. Frumoasă duzină! Am participat şi eu la jocul ăsta cândva! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Radu!
      E un joc neasteptat de frumos. Cine stie? Poate te va mai tenta! :)
      Zile frumoase de iulie!

      Ștergere
  2. Îmi plac foarte mult desenele mamei tale :) Eu niciodată nu am știut să desenez. O săptămână frumoasă să ai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie, mult de tot!
      Poate iti schimbi optica daca scormonesti acest subiect:

      http://www.learn-to-draw-right.com/right-brain-drawing.html
      Mie mi s-a parut interesanta abordarea...

      Zile frumoase de iulie!

      Ștergere
  3. Cum ni se întipăresc anumite momente în minte generând amintirile de mai târziu! Interesante datele găsite de tine în legătură cu ţestoasele şi desenele chiar sunt minunate. Să ai o zi bună şi o săptămână minunată! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, interesante idei despre broscute. Poate nu ajungeam sa le aflu daca nu era pretextul duzinii...
      Sunt multe amintiri uitate, ce asteapta prilejuri sa apara la suprafata. Imi place acest lucru.
      Seara buna si zile frumoase de iulie!

      Ștergere
  4. Imi plac broscutele testoase si m-a tentat ideea de a avea una, apoi am renuntat: nu-s in stare sa ingrijesc un cactus! dar o broscuta? :) Cainii si pisicile imi amintesc mereu ca sunt in preajma, deci nu le pot uita! :))
    Amintirile s-au inghesuit in mintea mea! Vecinii bunicilor au avut o broasca testoasa mare-mare - ii vedeam cum - spre amuzamentul nostru, al copiilor - se urcau pe ea si broasca ii plimba, incet-incet-incet prin curte... Ceilalti copii s-au urcat si ei... Mie mi-a fost mila, desi ne-au spus ca poate duce, fara efort, greutati mari... Nu stiu ce s-a ales de broscuta...
    Si mie imi plac desenele mamei tale! Talentul, deci, se mosteneste. :)
    Iti doresc, cu drag, o saptamana cat mai frumoasa! Noapte buna, Suzana draga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce amintire simpatica! Eu nu am vazut astfel de broaste decat la zoo. Poate a plecat sa colinde lumea, pe sest!
      Sper ca am mostenit si eu un pic, dar mie imi plac mai mult tablourile simbolice. Nu stiu pe cine urmez in acest sens...
      Si cine stie, poate ne luam cate o broscuta si schimbam impresii...! :D
      Zile frumoase de iulie, draga Diana! <3

      Ștergere
  5. Ce frumos ca ai pastrat cartea! M-a cuprins nostalgia!
    Mutarile mele au cam risipit din astfel de amintiri! Fata mea ma intreba ieri de culegerile ei de probleme... Nu am stiut ce sa-i raspund. Uneori am senzatia ca am trait mai multe vieti!
    O saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este chiar in biblioteca la indemana. Intotdeauna mi-a placut sa o am aproape!
      Si cine poate sti! Poate ca nu este numai o senzatie...
      Multumesc de vizita, draga Cita! Zile frumoase si linistite sa ai!

      Ștergere
  6. vai, broscuta testoasa e preferata piticului meu!!!!!!:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce dragut! Nici nu banuiam ce cautare au aceste simpatice creaturi! Oricum, am si niste jucarii broscuta. Nu am rezistat tentatiei! :D
      Zile frumoase, draga Ioana!

      Ștergere
  7. Vai, ce de lucruri adunate in cateva randuri! Am o amintire cu o testoasa și poate o asez pe blog cat mai e valabila tema. Dar de carticica din care iți citea mama ta..nu stiam. Plus ca sunt extaziata de desenele mamei tale. Mi se par fantastice, incat nu pot decat sa te invidiez putin ca ai trait intr-o lume cu simt artistic. Chiar ieri ma ispitea prietena mea cu un acvariu cu niste testoase mici. Ea divorteaza, se muta, eh..de-ale vietii. Nu m-am vazut gasindu-le loc in casa și in viata noastra, dar nu se stie ...inca..

    Sa ai o vara faina, faină!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ar fi placut o broscuta. Dar mi-ar fi placut un biotop mai maricel, altfel cred ca s-ar fi chinuit. Asa ca am renuntat! Cat priveste cartea, mama mi-a povestit ca imi citea din ea seara de seara. Iar eu ma incapatanam sa nu vorbesc. Pana cand intr-o zi am inceput si i-am recitat-o!
      Si acum mi se pare adorabila. Si are mai multe poezii.
      Eh! Amintiri, amintiri!
      Multumesc de ganduri, Adriana si cine stie, poate strecori in curticica o broscuta...
      Ganduri bune si zile frumoase de iulie!

      Ștergere