duminică, 15 mai 2016

Duzina de cuvinte (85) -
Stiluri si... stiluri

Cuvintele saptamanii oferite de Vero:
dori, dormi, dorobant, dorn, dorsale, doric, dolofan, doleanta, dolari, dolomita, doliu, doldora.

 
Panthenon



Ma mai uit uneori  la aceasta contructie in stil doric, din Grecia. Un templu dedicat
zeitei Athena. Cum a fost el si ce a supravietuit din aceasta constructie, prin care se 
vede cerul.


Sursa

Nu cred ca exista ideea de doliu dupa pierderile arhitecturale. Oricum, buzunarul
dolofan al unora, doldora de dolari, euro si alte monede, profita de pe urma acestor
vestigii. Ar fi prea frumos sa fie reconstruite?  E adevarat ca nu le-ai putea 
reface din dolomita si sculpta cu un dorn. Iar marmura e cam scumpa...

 Mi-as dori sa se intample o minune si sa vad intr-o buna zi cum toate castelele
 de pe la noi si constructiile vechi se refac asa cum au fost. E o doleanta prea
 de tot?  Poate ca este. A dormi e mai simplu!

 Si totusi unii oameni nu dorm. Am gasit aceasta imagine a unei contructii in 
 stilul... dorobant!  Asa, mandra si inalta...


"Dorobanti Tower"


 Inca nu s-a realizat, dar cine poate sti ce SF ne aduce viitorul!

 Poate o descoperire a cetatii Atlantilor in dorsale ascunse privirii!



Alte stiluri puteti descoperi la Eddie in tabel!







16 comentarii:

  1. Impresionantă prima poză,am crezut că nu văd bine...frumos și clipul!
    O săptămână pe placul inimii tale îți doresc,Suzana!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E creata inteligent: si istorie si prezent!
      Dorul de mare isi spune cuvantul...
      O saptamana frumoasa si tie, draga Elena!

      Ștergere
  2. In Dorobanti nu-mi pot imagina decat statuia lupoaicei cu Romulus si Remus care a fost mutata aiurea de acolo. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a parut atat de rau ca au mutat statuia! Era un reper minunat al pietei. Oricum, SF-ul mi s-a parut un reper complet disproportionat pentru zona!
      O saptamana frumoasa!

      Ștergere
  3. :) Privind prima foto am avut senzatia ca am halucinatii! Incepusem sa citesc si nu mi-am dat seama ca poza-i "miscatoare". :)
    Eeee! Ce idee: sa fie reconstruite ruinele antice si nu numai. Ce fain ar fi!
    Iti doresc, cu drag, o saptamana cat mai frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand am vazut-o pe site, m-am mai uitat de doua ori. Uitasem de fotografii miscatoare...
      Ideea asta ma obsedeaza cumva... Ca orice idee care mie mi se pare logica si nu se materializeaza. Si nu inteleg de ce! :( iar scenariile plauzibile mi se par horror!
      O noua saptamana plina de bine sa ai!

      Ștergere
  4. eu mi-aș dori o mai bună conservare a moștenirii lăsate nouă de generațiile anterioare. dar se pare că bani pentru conservarea și consolidarea cetăților, pentru păstrarea tezaurelor și a moștenirii culturale, sunt ultima prioritate a acelora care ne conduc.
    prin comparație, impresionantele eforturi ale germanilor, de a ridica așa cum au fost, măreția palatelor casei regale (integral distruse de bombardamente și mai apoi de comuniști) pare un sf.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stramosii nostri au construit, iar generatiile actuale nu reusesc nici sa conserve ce a mai ramas, daramite sa reconstruiasca. Sper intr-o zi sa aflam si de ce! Nimic nu se petrece fara motiv...
      Multumesc de vizita, PSI! O saptamana dupa dorinta sa ai!

      Ștergere
  5. S-au dus zeii, trăiesc pietrele... ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea spune si asa! Cat or mai trai si ele... :)

      O saptamana frumoasa!

      Ștergere
  6. Da, unele dintre doleanţele tale par a fi şi ale mele. Ai avut idei neaşteptate şi de această dată. O săptămână bună, aşa cum ţi-o doreşti, Suzana! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca neasteptata a fost potrivirea cu o duzina. Ideea asta apare zi de zi cand treci prin oras si te uiti in jur...
      Apropo, mi-ai spus candva sa-ti aduc aminte de niste fotografii de la MFC, cred ca 47. Ti-am adus! ;)
      O saptamana excelenta, Dana!

      Ștergere
    2. Da, tot mi-am spus cand le-am vazut ca fiecare dintre ele merita o poveste. Dar timpul asta..., sau, as putea da vina si pe cheful de a scrie?!? Multumesc! :)

      Ștergere
    3. Nu este vorba de nici o vina. Nu a venit timpul... :)

      Ștergere
  7. Chiar ar fi frumos daca toate castelele si constructiile vechi s-ar reface.. Intotdeauna m-au atras ruinele, si mereu imi imaginam cum era totul inainte.
    O saptamana frumoasa si plina de impliniri, Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ruinele sunt cum sunt, dar originalele... Ar fi un vis frumos sa le vedem asa cum au fost. Poate si istoria s-ar intelege altfel, mai complet!
      Multumesc, Evelyn, o saptamana excelenta si tie!

      Ștergere