luni, 7 decembrie 2015

Lunea provocatoare -
Cartea unui om obisnuit


Sursa

Spatiul se colora monocrom, la intervale regulate de timp, in culorile curcubeului.
Apoi devenea alb, negru si din nou rosu, portocaliu, galben...  Parea dens. Mi-am 
intins palmele in aerul colorat, dar nu opunea rezistenta. Si totusi, daca le roteam,
formam mici spirale. Odata formate, spiralele cresteau si se propagau. Nu intelegeam
cum si de ce. Asa erau ele!
Brusc am auzit o intrebare:
- Iti plac? Daca te misti, se formeaza mai mari si mai frumoase. Daca te rotesti, 
  se rasucesc  si  ele. 
- Cine esti? Nu te vad! 
- Dar tu cine crezi ca esti? 
- Ce fel de intrebare e asta?  E asimetrica.
- Asimetrica?
- Ai folosit doua cuvinte in plus: "crezi ca". Suna ciudat. Asimetric!

- Poti sau nu sa raspunzi la intrebare? 
- Pot! Sunt un om obisnuit. Atat de obisnuit ca nu inteleg nimic din ceea ce 
  se petrece acum. Nu stiu unde sunt, nu stiu de ce se formeaza spiralele, nu stiu cine
  esti si pur si simplu NU TE VAD! Si nici nu stiu daca te aud sau te gandesc!

 
Sursa


- Sa le luam pe rand!  In primul rand nu ma auzi, ma gandesti. Este cea mai simpla
  cale pentru a putea comunica. Si nu poti sa ma vezi pentru ca inca nu ai invatat sa ma
  vezi. Aici e un pic mai complicat de explicat!
  Cu spiralele este si mai si. Ei bine... ma poti crede pe cuvant ca spiralele sunt... tu?

- Razi de mine si nu-i frumos! Cum pot fi si spirale si om? 
  Si de ce as crede cuvintele  tale nerostite? 
  De fapt cine esti? Si cum poti sti tu cine sunt eu? Sau cine cred ca sunt eu?

 - Pur si simplu stiu! Ia-ma ca pe o axioma! Pentru ca eu sunt... Totul!

In urmatorul moment spatiul din monocrom a devenit curcubeu. 
O bucurie fara margini ma inunda. Era prea multa. Ma ametea. Inaintam prin culori
si spirale. Si brusc m-am simtit culori si spirale. 

 - Ai inteles? Simti?
 - Simt. Nu stiu daca si inteleg. Esti o axioma. Totul. Despre axiome am invatat la
   matematica. Pe tine in ce carte te gasesc?
 
 
Sursa
  
 - Sunt imprastiata in multe carti. Cand vei gasi o bucatica despre mine vei sti!
 - Dar cum sa te caut? Tu esti Totul si eu sunt cum sunt. 
 - Iti dau un pont! Cand vrei sa  descoperi ceva, doreste-ti asta cu ardoare si gandeste-te
   la spirale. Tu esti o spirala, raspunsul se afla pe alta spirala ce se va intersecta cu tine.
   Trebuie doar sa fii atenta sa nu ratezi intersectia! Pentru ca nu te mai poti intoarce!
 - Suna... patetic. 
 - Daca tu crezi asta, este patetic. Daca nu crezi, nu este... Simplu!
   Doreste-ti, fii atenta la semne si vei vedea intersectia!  

    
Spatiul se colora in auriu. O raza de soare se strecura prin fereastra, trezindu-ma.
Visasem despre o axioma ciudata, numita Totul. Cam ciudat. Dar parea atat de real!
Si daca a fost real? Spunea ca e imprastiata prin multe carti. Oare in cate carti
trebuie sa caut?


Sursa



Despre alte carti  puteti citi la Eddie in tabel!



2 comentarii:

  1. fiecare carte citita este un castig, sunt mare cititoare, timpul nu prea imi da voie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, dar pe unde mergi tu, par sa fie subiecte de zeci de carti. Sunt experiente extraordinare. Uneori ma intreb daca te-ai gandit sa le aduni intr-o carte speciala!
      Multumesc, draga Carmen si o saptamana minunata sa ai!

      Ștergere