joi, 23 aprilie 2015

Duzina de cuvinte - Nuca de cocos

Cuvintele saptamanii:
incapatanat, stea, aburit, morisca, ambiguu, cornul, suier, curbe, marmorare, fugar, rugina, soarbe.


Starea mea de spirit a plonjat in ambiguu. Sau intr-un spatiu, asa, cam aburit, in care
nu ma prea mai pot orienta. Afara este innorat si nu pot sa-mi clatesc ochii in vreo stea
Nici cornul lunii nu se prea vede. Un gand fugar dar incapatanat se misca pe niste  
curbe sinuoase a caror  ecuatie matematica  este imposibil de definit la o prima 
vedere. Ba chiar si la o doua vedere... Incerc sa-i stabilesc o cauza: pe de o parte un
tumult de cuvinte morisca, fara sens, pe de alta parte o tacere asurzitoare, ce nu 
foloseste la nimic si pe care nu o inteleg...

Intr-o astfel de situatie am o singura solutie, cu efect garantat!!!
O mica experienta in bucataria mea draga. Sunteti pregatiti sa o auziti?
Cum am reusit sa tai o nuca de cocos...

- Nuca are trei "ochi" (sau doi ochi si o gura - depinde de interpretare).
  Cu un cutit subtirel si ascutit am sfredelit unul din ochi care este  mai usor de
  strapuns. Trebuie sa tatonati pana il gasiti. Noroc ca nu sunt multi!




- Veti auzi un usor suier atunci cand cutitul strapunge complet pulpa nucii. 
   Parca fructul ... soarbe putin din aerul exterior.
   Degajati bine orificiul. Lichidul interior il scurgeti intr-un pahar.
   Cu cat nuca este mai proaspata, cu atat are mai mult lichid.
   
- Acum urmeaza partea mai grea. Cu un cutit mare lovim nuca pe lungimea
  "ecuatorului". Cu rabdare. Dupa vreo trei minute de lovituri ritmice, nuca se
  fractureaza si o puteti separa in doua jumatati.
  (Poate si mai repede daca sunteti mai fortosi!)



  Eu am ales aceasta varianta, dar sunt si alte metode cu diverse unelte ce deobicei
  nu le tin prin bucatarie(!)

  Interiorul nucii are o culoare precum rugina si un fel de marmorare interesanta.
  Am inceput deja sa ma gandesc la o utilizare ca decoratiune!

 - Acum urmeaza faza migaloasa: scoaterea pulpei si decojirea ei. 


  
  - Apoi am spalat-o si am savurat nuca de cocos! 

Cred ca merita efortul. Mai ales dupa ce am descoperit lucruri chiar surprinzatoare
despre aceasta minune a naturii!

...Dupa o astfel de operatiune simt ca revin la normal. Spatiul nu mai este aburit.
   Ambiguitatea a disparut. Energiile nu trebuie risipite... pe ganduri inutile... 


Din filmuletul urmator m-am inspirat pentru  operatiunea "nuca de cocos"!





Puteti citi si alte ziceri mai inspirate in incapatorul tabel al lui Eddie!


 Un fel de desert!
Mi s-a parut interesant, dar de fapt este mai mult decat atat!

10 comentarii:

  1. Multumesc!
    Weekend placut si tie, Ioana!

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine e responsabil bărbatul casei cu spartul nucii de cocos. Treaba lui cum face! Eu mănânc. :))
    O săptămână frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar daca si jumatatea mea se ocupa cu o astfel de indeletnicire, eu nu rezist tentatiei sa experimentez! Sa simt pulsul, ca sa spun asa !
    O saptamana frumoasa si tie!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. da, citisem undeva!
    si crezi ca nu ne-am chinuit? :))
    trebuie retinut!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As putea adauga varianta ...brutala. Am experimentat-o ieri: dupa ce am scos sucul, am infasurat nuca intr-un prosop de bucatarie, am pus-o pe un pragul de la balcon si am dat de cateva ori cu ciocanul. Se sparge mai repede dar s-a fracturat foarte neregulat. Asa ca nu prea mi-a placut! Cred ca voi ramane tot la prima metoda! :)

      Ștergere
  5. N-am mâncat niciodată nucă de cocos proaspăta. E inutil să spun că nu imi place gustul, dar ceea ce ne-ai arătat aici, e măiestrie: si de cuvinte, şi de indemânare...in ale bucătăriei...

    RăspundețiȘtergere
  6. Recunosc ca ceea ce am scris in postare s-a referit la prima noastra experienta de a desface o nuca. Si am luat initiativa doar pentru ca am citit despre proprietatile ei si a uleiului specific. Gustul mi s-a parut mai putin puternic ca in niste prajituri, de exemplu, ceea ce m-a surprins un pic. Dar mi-a placut sa o rontai la cafea. Si mi-am mai propus sa fac pasta de dinti bio ( ulei de nuca de cocos si bicarbonat).
    Ma gandesc ca daca ceva e bun pentru corp, gustul acelui ceva e acceptabil-rezonabil. Ce zici de o astfel de abordare?
    Sa ne reauzim cu bine:)

    RăspundețiȘtergere
  7. ...cu adevărat e special ceea ce faci tu, preocuparea asta extraordinară pentru minte şi corp, nu m-as fi gandit la pasta de dinti neam.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.secretele.com/2015/01/fa-ti-o-pasta-de-dinti-naturala-la-tine.html
      Am gasit reteta pe acest site. Cred ca pentru inceput voi incepe cu primele doua ingrediente. Celelalte doua sunt cumva pentru gust si dulceata.
      Mai palpitant mi se pare folosirea la gatit. Sunt curioasa cat de mult modifica gustul.
      Trebuie testat:):)

      Ștergere