vineri, 14 noiembrie 2014

Humus si tahini -
homemade

Am descoperit nautul, cautand informatii despre proteine vegetale. Iar celebrul humus  din bucataria orientala, mi-a placut suficient de mult, pentru a incerca si eu o retetele de humus si tahini. 

1. Reteta de tahini: 

 
  Ingrediente: - 200 grame susan (l-am luat de la plafar);
                        - ~6 linguri de ulei de masline;
                        - 1/2 lingurita de sare.
                       
  Intr-o tigaie antiaderenta, incalzita la foc mediu, am pus susanul, mestecandu-l
  mereu pentru a nu se prinde. Am terminat cand semintele devin aurii.
  Puteti vedea in imagine diferenta de culoare. Am citit ca susanul prea prajit devine
  amar.

   Dupa prajire, semintele le-am pus in blender si le-am mixat impreuna cu sarea si 
   uleiul, pana cand amestecul devine ca o crema. O cantitatea de ulei mai mare 
   subtiaza amestecul. Cantitatea folosita de mine genereaza un produs destul de dens.
   L-am pus intr-un borcan curat, de sticla. Dupa racire se pastreaza in frigider.
   Cantitatea rezultata mi-a ajuns pentru trei portii de humus.

2. Reteta de humus:
   

  Ingrediente:  (am utilizat o ceasca de cafea de 200 mililitri ca masura).
                          2 si 3/4 cesti de apa cu sare - (dupa gust- eu am pus o lingurita de sare);
                          3/4 ceasca de faina de naut ( am luat-o de la plafar);
                          ~3 linguri de ulei de masline;                  
                          1/3 din crema de tahini anterior realizata;
                          zeama de la o lamaie. 

  Cand apa fierbe, se adauga nautul mestecand foarte bine, pentru a nu face 
  cocoloase.  Se mai tine cateva minute pe foc. Dupa aceea, daca mai este nevoie, mai
  puteti folosi  blenderul pentru o mai buna omogenizare. Lasam sa se raceasca putin
  si adaugam   uleiul, tahini-ul si zeama de lamaie. Melanjam foarte bine.  Si gata!  
  Punem  humusul  intr-un   borcan si, dupa racire, il pastram in frigider. 
  Cand il consumati puteti sa mai adaugati ce ingrediente aromate doriti.
  
  Pofta buna!

  
 Aceasta reteta am introdus-o pe site-ul "Dulce Casa: Colectia de vineri". 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu